Hoi
Ik zit al bijna 7 jaar (denk ik) op mijn boomloze london zadel. Toen der tijd voor Amigo (fjord) gekocht ivm weinig schoft. Ik ben altijd ERG tevreden geweest over de boomloos zadels. Maar sinds een korte tijd heeft mijn moeder weer een boomzadel gekocht en rijdt dit toch ook wel weer fijn en zou ik graag voor Clay (kleine kwpn) ook weer een boomzadel willen kopen.
Nu heb ik in die 7 jaar nooit problemen gehad met de aanschaf van een nieuw zadel omdat dit altijd boomloos werd en altijd goed lag.
Ik heb een zadel passer in de buurt. waar ik overigens goede en minder goede verhalen over hoor. Maar momenteel is hij wel de gene die het meest in de buurt zit.
Nu weet ik wel dat 2de hands zadels bij hem wel een beetje duur uitpakkenen ik vergelijk bare zadels op MP goedkoper kan vinden en evt passend kan laten maken naar mijn paard.
Maar kan je dat zomaar doen, en/of hoe moet ik er achter komen welke maat boom/schoft clay heeft.
Mijn voorkeur gaat uit naar een " passier grand gilbert " omdat ik hier wel goede reacties over heb gelezen. Maar ik sta open voor elk merk als het maar een zwart dressuur zadel is.
Wat zijn jullie ervaringen.
En zou je zeggen dat ik vooraf al een zadel zou moeten kopen (en dan laten bekijken) of gewoon maar een zadel uitkiezen bij de zadelpasser?
Bladwijzers