Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 51 van de 51

Topic: Ervaringen paddock paradise

  1. #46

    Re:Ervaringen paddock paradise

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marion
    Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, maar het gaat wel over verschillende voerbehoeftes toch?
    Je zal toch je kudde moeten splitsen gedurende gedeeltes van het etmaal. Bijv als basis een vrij kale track, en dan bijv één groep lang, en één groep kort op de wei.
    Waar je met een veulen wel rekening mee moet houden, is dat het moet wennen aan het feit dat het soms zijn moeder wel kan zien, maar dan om moet lopen om bij haar te komen. In het begin moet het niet te ingewikkeld zijn voor hem, anders raakt-ie wrs in paniek.
    Van dat er omheen lopen daar zeg je wat. Daar had ik niet aan gedacht.
    Of er een PP komt geen idee, het is een idee. Om de beweging van de dames beetje op pijl te houden.
    Ze staan de hele dag te suffen

    Ja deels gaat het natuurlijk over voer behoeftes. Maar daar gaan we morgen over praten.
    Het is niet aan mij wat de grote paarden krijgen. Daar mag de eigenaar over beslissen.
    Ik weet wat mijn dames nodig hebben.
    En de eigenaar moet bedenken wat haar haflingers nodig hebben. & daar moeten we over uit komen.

  2. #47
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaringen paddock paradise

    En een track is ook niet heilig he Hier maken ze echt niet zoveel meer meters dan zonder track.

  3. #48

    Re:Ervaringen paddock paradise

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    En een track is ook niet heilig he Hier maken ze echt niet zoveel meer meters dan zonder track.
    Oke, mijn ervaring is dat ze dat wel deden.
    Vooral nicky die graag een rondje mocht rennen.

    als we nu het stuk zouden afsluiten, staan ze op een stuk van 40 bij 40 m, en de wei ernaast wordt strook begrazing gegeven.
    We gaan er over dubben

  4. #49
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:Ervaringen paddock paradise

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    En een track is ook niet heilig he Hier maken ze echt niet zoveel meer meters dan zonder track.
    Ik heb natuurlijk een pp van alleen maar zand, daarnaast gebruik ik 's zomers de wei waar ze zo'n 2 uur op mogen.
    Maar ik zie dat als de voerbakken verspreid staan, en je verschillende soorten aanbiedt (hooi, stro) ze wel gaan lopen.
    Natuurlijk beweegt de één meer dan de ander. We hebben één grote ruin erbij die wel graag mag hollen 1 x per dag. De jonkies gaan dan mee, en soms een paar anderen. Maar er zijn er ook die het bij stappen houden.
    Maar goed, het houdt ze wel in beweging wat sowieso gezonder is dan hoe ik het van de winter had (onbeperkt hooi). Er zijn meer sociale contacten en ze doen veel als kudde samen.

  5. #50

    Re:Ervaringen paddock paradise

    Marion jij hebt het echt ideaal met zand enz..

    De wei waar ze nu staat is 90% zwart gelopen door afgelopen winter.
    Wat ergens heel zonde is, de gehele wei moet nu door gezaaid worden. En gesleept en gerold.
    En als je een pad hebt, lopen ze in de winter alleen dat kapot.

  6. #51

    Re:Ervaringen paddock paradise

    Fijn gesprek gehad met de eigenaren, en andere stalgenootje.
    En we kwamen tot de conclusie dat de eerste maanden de behoeftes nog wel bij elkaar aansluiten.
    Daarna wordt het lastiger. Maar dat is zaak voor dan.

    We gaan een mini track maken. Waar ze ook in de winter gebruik van gaan maken.
    Om zo ook de wei te sparen.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •