Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Marktonderzoek natuurlijke pensionstal

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Marktonderzoek natuurlijke pensionstal

Marktonderzoek:

Wie is er geďnteresseerd in natuurlijke stalling voor zijn/haar paard in de regio Oostburg?
    Wat wij willen aanbieden:
    - 24/7 in een inloopstal, in kuddeverband (zonder ijzers);
    - 's zomers weidegang op biologische weide;
    - hooi naar keuze, mogelijkheid tot biologisch (kunstmestvrij) kruiden- of graszaadhooi;
    - natuurlijk hoefbekapper aan huis (ook mogelijkheid om dit zelf te leren!);
    - natural horsemanship-omgang met paarden;
    - mogelijkheid tot het nemen van natural horsemanship-lessen, privé of in groepsverband (ook voor kinderen);
    - een positieve, progressieve en hulpvaardige, open minded sfeer staan hoog in het vaandel.

Spreekt dit je aan of heb je op- of aanmerkingen? Stuur een berichtje naar natuurlijkepaardenstalling@gma?il.com.
    Ook horen we graag jouw top 3 welke van bovenstaande punten voor jou het belangrijkste zijn.
    Alvast hartelijk dank!
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Re:Marktonderzoek natuurlijke pensionstal

Het lijkt me geweldig, maar Oostburg is me net iets te ver weg, vanaf Middelburg...
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Het klinkt gaaf , jammer genoeg niet mijn regio.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ook niet mijn regio, wel vragen die 'opploppen'
    1. Mag ik les van iemand van 'buiten'?
    2. Mag ik laten bekappen door iemand anders dan de 'huisbekapper'
    3. Wat kost het?
    4. Wat zit er wel/niet bij de kosten inbegrepen?
    5. Worden er voer/opknap/verzorg/schoonmaak/mest/watergeef- etc-activiteiten van de pensionklanten verwacht?

Klinkt super, helaas is het voor mij niet in de buurt...

Goede kwaliteit hooi en een ruime inloopstal zijn voor mij het allerbelangrijkst.

Geen ijzers begrijp ik zeker, alleen voor mijn (endurance)pony zou ik dan een andere oplossing moeten verzinnen.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Behalve dat het niet mijn regio is, zou dit voor mij om twee redenen sowieso afvallen. Geen ijzers is geen optie..
    En weidegang, hoe lang? Is het mogelijk dit ernstig te beperken als je dit niet zou willen? Zomaar op de wei kan mijn pony niet meer. En gewoon nieuwsgierig, biologische weide, haal je wel onkruid eruit? Of laat je alles gewoon groeien?
    Wat betreft hooi naar keuze, hoe doe je dit als de ene kruiden wil en de andere graszaadhooi als ze in een koppel staan?
    Natuurlijk bekapper valt voor mij natuurlijk af gezien ik ijzers eronder heb. Maar is er wel mogelijkheid een eigen hoefsmid te laten komen?
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Aangemeld
    Apr 2006

Allemaal hartelijk dank voor de reacties. Heb de vragen even teruggekoppeld, hierbij wat antwoorden:

1. Mag ik les van iemand van 'buiten'?
    We willen je graag info geven over natuurlijke communicatie met paarden, hierna ben je vrij te kiezen van wie je les wil.

2. Mag ik laten bekappen door iemand anders dan de 'huisbekapper'?
    Ook hierover geven we je graag info, waarna je uiteraard vrij bent te kiezen.

3. Wat kost het?
    De pensionprijs zal tussen de 150 en 160 euro zijn. Dit is exclusief hooi, stro, krachtvoer.

4. Wat zit er wel/niet bij de kosten inbegrepen?
    Stalling, gebruik faciliteiten en in overleg hooi geven door pensionhouder.

5. Worden er voer/opknap/verzorg/schoonmaak/mest/watergeef- etc-activiteiten van de pensionklanten verwacht?
    Verwacht wordt:
    - bijdrage aan gezellige sfeer = melden als er iets is dat je graag anders zou willen (+1x in de 6-8 weken staloverleg onder het genot van een borreltje/theetje/koffietje)
    - zelf uitmesten / voeren (in groepsverband werkt het prima als we een voer- en mestrooster maken)
    - goed voor je paard zorgen ( regelmatig aandacht geven, met hem spelen/rijden)
    - 4x per jaar klusdag op stal op vrijwillige basis (voor eten en drinken wordt gezorgd!)

6. En weidegang, hoe lang? Is het mogelijk dit ernstig te beperken als je dit niet zou willen?
    Zeker mogelijk, gezien er ook loopstallen/paddocks aanwezig zijn.

7. Biologische weide, haal je wel onkruid eruit? Of laat je alles gewoon groeien?
    Schadelijk onkruid wordt uiteraard verwijderd, met biologisch weidebeheer doelen we op biologische 'bemesting' in plaats van kunstmest.

8. Wat betreft hooi naar keuze, hoe doe je dit als de ene kruiden wil en de andere graszaadhooi als ze in een koppel staan?
    Voor paarden die bij elkaar in de kudde staan, moet er uiteraard een overeenstemming kommen wat betreft het te voeren hooi.
    Kuddes kunnen hierop worden afgestemd.

Als er nog meer vragen zijn, stel ze gerust of stuur een mailtje naar natuurlijkepaardenstalling@gmail.com.

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    43

Leuk idee en lijkt me vele malen aantrekkelijker dan de meeste "standaard" pensionstallingen... Maar...

Hoe wil je paarden in een groep huisvesten en toch de klanten kunnen laten kiezen voor verschillende soorten hooi? Of mensen zelf laten voeren? Paarden die 24/7 buiten staan hebben (naar mijn mening, en vooral in de winter) minimaal 18 van de 24 uur gras/hooi ter beschikking nodig. Ze staan in een kudde en eten dan toch ook samen, in een kudde?

Daarnaast vind ik de prijs (exclusief bekappen, exclusief hooi, exclusief voeren) vrij hoog. Voor hooi kun je in een koude winter nog aardig wat kwijt zijn per maand. Ik betaalde bij de natuurlijk stalling waar Cos stond € 220.- inclusief hooi, inclusief bekappen, inclusief voeren en ik mocht gratis mee op begeleide buitenritten en tegen reductie meedoen met de lessen. Dit was ook 24/7 in kuddeverband met schuilstal. Overdag op de wei en 's avonds en 's nachts op de paddock.

Ben heel benieuwd hoe je het doet met het hooi. De "voerpolicy" is namelijk een van de redenen waarom ik Cos niet meer in pension heb staan maar bij iemand aan huis...
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik vind de prijs persoonlijk ook erg hoog als het voer er nog bij komt. Dit is per maand toch wel meer dan 50 euro als je goed wilt voeren.

Aangemeld
    Apr 2006

Angela_28: Zie antwoord op vraag 8 wat betreft het voeren van het hooi. Er kunnen meerdere kuddes gerealiseerd worden, op basis van de voer-wensen van de klanten. Er zijn in onze ervaring altijd wel meerdere mensen die daarin overeenstemming bereiken, waardoor je die paarden samen kunt zetten.
    Zolang alles in overleg gebeurt, valt er voor (bijna) elke situatie wel een oplossing te bedenken.

Wat de prijs betreft, dat vind ik wel boeiend. Ik heb zelf nooit echt veel goedkoper gestaan en dan waren de faciliteiten eigenlijk altijd veel minder dan wat hier het plan is.

Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    43

Ok, dan heb je misschien 2 kuddes staan, zou goed kunnen. Maar wat als mensen zelf willen voeren? Hoeveel hooi krijgen de paarden en op welke manier? Een slowfeeder? Of grote bakken? Als mensen hooi apart moeten betalen, hoe weet je dan welk paard hoeveel eet? Dat kan aardig verschillen. In een pension waar je paarden in een kudde hebt staan kom je denk ik, als beheerder, niet eronderuit om zelf te voeren omdat het samen moet gebeuren... Toch?
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

En welke faciliteiten heb je dan in gedachten? Binnen en buitenbak?
    Mooi dat er veel keus is, maar denk dat de prijs echt heel fors is. Ik heb nog nooit zo duur gestaan in ieder geval voor 24/7 buiten.

Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    43

Wat mij vandaag nog te binnen schoot... Je kan 2 kuddes maken met apart hooi als daarvoor gekozen kan worden maar je zal er ook rekening mee moeten houden dat er wellicht ook paarden zijn die niet samen kunnen. Op veel natuurlijke stallingen hebben ze meerdere groepen (tenzij je echt veel grond hebt, dan vormen ze zelf subgroepen) maar dat is niet voor verschillend voer maar omdat de dieren het zo beslissen. Sommigen gaan echt niet samen of komen in groep 1 niet genoeg aan hun trekken en in een andere groep wel...

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ook nog even een aanvulling van mijn kant, was gisteren aan het typen op mijn foon.

Veel keuze mogelijkheden qua voer is iets wat op maar weinig pensionstallen kan,ik vond het heel goed dat je dat gaat aanbieden. Voordeel van maar 1 of 2 opties is dat er minder snel onenigheid bestaat binnen een groep over voer. Als er veel keuzemogelijkheden zijn wordt de samenstelling van je groepen wel heel erg ingewikkeld en heb je (denk ik) meer last van "zeurende" pensionklanten.

Ik ben zelf een poosje op zoek geweest naar een voor mij en mijn paarden een fijne plek. Onmogelijk!Wat ik wilde is heel simpel, 24/7 buiten, voldoende hooi in de winter en zomer zo nodig EN een goede bak (liefst zelfs binnenbak)
    Uiteindelijk van pure ellende de paarden maar aan huis gezet.

Nu woon ik totaal niet in de buurt en staan mijn paarden op de perfecte plek, maar mocht ik iets zoeken zou ik er wel geld voor overhebben om naast 24/7 buiten ook een binnen en buitenbak te hebben.
    Overigens zou mijn voorkeur uitgaan naar een all-in prijs, eventueel zomer/winter tarief. Iedereen weet dan namelijk waar hij/zij aan toe is. De hooi en krachtvoerprijs in de winter kan behoorlijk oplopen!

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

De faciliteiten heb je er niet bij benoemd.
    Maar ik zou voor 24/7 buiten incl. voer maximaal 200 euro kwijt willen zijn.
    Erg veel luxe hoef ik niet.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten