Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: L1 sideways game, ze snapt er niks van!

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

L1 sideways game, ze snapt er niks van!

Zoals de titel al luid gaat de sideways game bij ons voor geen meter, misschien voer ik de stappen ook niet goed op dus misschien dat iemand die eerst even wil vertellen.

het probleem is dat shakira met haar hoofd wel de goede kant op gaat maar haar kont blijft richting mij zeg maar, nou dan spreekt het voor zich dat ze er tussen uit wil glippen en dan komt het touw strak te zijn wat natuurlijk niet te bedoeling is! hoe kan ik haar nu duidelijk maken dat ze zijwaards moet gaan en dus ook haar kont mee moet nemen?

groetjes Elianne en alvast bedankt voor het kijken!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: L1 sideways game, ze snapt er niks van!

Gaat de driving game bij de voor- en achterhand wel helemaal goed?
    Als die goed gaan kan je aan de sideways game beginnen. Dan is het namelijk alleen maar een kwestie van acherhand en voorhand om de beurt driven en natuurlijk bij de eerste goede stap meteen belonen (release) zodat ook het kwartje gaat vallen. Daarna kan je de stapjes opbouwen. Als haar kont achterblijft, drijf je meer richting achterhand totdat die weer rechter is. Maar ik zou je daar op het begin nog niet zo veel zorgen om maken, als je paard tenminste een hoek van idg 45 graden met het hek vormt. De eisen kan je altijd later hoger maken he .
    Succes ermee!

bij Morrie gaat het precies zo, hij loopt eigenlijk gewoon over de hoefslag en ik er achteraan, maar na een aantal meters lukt het wel en doet ie een paar pasjes sideways en zo ga ik het uitbouwen, komt goed...

Op de dvd (nr. 4) zag ik precies hetzelfde gebeuren, alleen kunnen die mensen daar aan de andere kant van het hek gaan staan, dat lijkt me toch stukken makkelijker, maar helaas, die mogelijkheid heb ik niet, ik moet hem zelfs met z'n neus in het prikkeldraad of stroomdrad zetten, iets anders heb ik niet.

Ik heb met de andere games ook ervaren dat ik eerst dacht dathet nooit zou lukken en ineens viel de euro, dus geduld en vriendelijk doorgaan, zou ik zeggen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    bij Morrie gaat het precies zo, hij loopt eigenlijk gewoon over de hoefslag en ik er achteraan, maar na een aantal meters lukt het wel en doet ie een paar pasjes sideways en zo ga ik het uitbouwen, komt goed...
    dan mis je de eigenlijke oefening, dan gaat ie uit zichzelf zijwaarts en dan krijg je een paard dat weet...oooo we gaan naar het hek, even een paar stappen zijwaarts. wanneer je dan zijwaarts at liberty of zonder hek probeert lukt het voor geen meter en kom je erachter dat je het altijd fout hebt gedaan! been there, done that!
    Zorg dus dat je maar met 1 stapje voorhand of 1 stapje achterhand tevreden bent. het gaat erom dat ie voor de druk wijkt die jij geeft en hem niet zomaar maar wat laat lopen, anders mis je het doel van de oefening. succes!
    groetjes eline

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie

Op de dvd (nr. 4) zag ik precies hetzelfde gebeuren, alleen kunnen die mensen daar aan de andere kant van het hek gaan staan, dat lijkt me toch stukken makkelijker, maar helaas, die mogelijkheid heb ik niet, ik moet hem zelfs met z'n neus in het prikkeldraad of stroomdrad zetten, iets anders heb ik niet.

Ik heb met de andere games ook ervaren dat ik eerst dacht dathet nooit zou lukken en ineens viel de euro, dus geduld en vriendelijk doorgaan, zou ik zeggen
    @ Morrie: het gedeelte wat jij ziet op de dvd is de tweede stap, als je het afzonderlijke voorhand/achterhand wegdrijven aan een korter touw al hebt gedaan. Datgene wat hierboven beschreven werd door Eline. Je moet heel klein beginnen, door heel voorzichtig de voorhand wegdrijven: belonen, achterhand wegdrijven: belonen, en dan langzaamaan ritme erin brengen. Jij zei dat je alleen de dvd's kijkt, daarom heb je dat gemist. Dat wordt namelijk in de boekjes wel duidelijk beschreven. Als je dit onder de knie hebt (èn je paard natuurlijk) kun je het gaan uitbouwen zoals jij dat nu doet aan het hek.

@ Elianne: zo zou ik bij jouw paardje dus ook beginnen. Het touw even wat korter nemen (halverwege) en proberen heel rustig de voorhand een stapje van je af drijven. Bij het eerste stapje zijwaards, meteen ontspannen, dan je cs naar de achterhand bewegen en heel rustig de achterhand wegdrijven, etc. Maar in hele kleine stapjes en pas als Shakira dit snapt, met langer touw.

die boekjes zijn pas voor mij weggelegd als ik Engels heb geleerd of als ze in het Nederlands vertaald zijn......helaas...

Ik had hetzelfde probleem met mijn paardje. Hij had maar al te goed door dat hij van me weg kon lopen zonder dat ik aan zijn hoofd ging zitten en als ik dan probeerde zijn achterhand te drijven negeerde hij me gewoon of tilde hij een achterbeentje op. Driving game ging wel goed. Maar ergens zat er dus toch een probleempje met het respect. Ik heb dat opgelost door de andere games, die wel goed gingen, uitdagender te maken. Hier had hij dan meer moeite mee, maar ik was tegelijkertijd ook beter in het oplossen in deze problemen, omdat ik al 'handig' was met die spelletjes. Daarna weer op sideways geoefend. Toen wilde hij wel, maar begreep hij nog niet helemaal waar hij heen moest. Ik heb hem na een stapje in de goede richting een weekje 'rust' gegeven om erover na te denken en nu gaat het elke dag beter

Ik dacht een tijdje terug nog dat het me nooit zou lukken, maar elke keer weer kom je erachter dat je samen met je paardje meer kan dan je denkt Succes!

groetjes,
    Denise

Bladwijzers

Forum Rechten