Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Mobiele opstaphulp

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Mobiele opstaphulp

Zag net deze opstaphulp voor als je onderweg bent met een BBP of een schuivend zadel, op de site van Buitenzinnig. Hier zijn veel fans van BBPs, dus ik dacht ik zet hem hier even neer. Zou het prettig opstijgen? Zowel voor ruiter als voor paard? Iemand al ervaring mee?
    http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZin...stap_Hulp.html
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:Mobiele opstaphulp

wow, wat een leuk idee!

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ziet er wel een handig ding uit!
    Een gewoon opstapje zal zeker beter zijn, maar als er niks is, is dit misschien nog wel best comfortabel voor paardlief.
    Ik vind grootste pluspunt dat het zo simpel mee te nemen is!
    Als ik meer ritten zou doen, zou ik zeker een overwegen!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Lijkt me niet echt comfi (bb) voor paardlief eerlijk gezegd.
    Dan zoek ik wel gewoon wat langer naar een bankje of paaltje
    Surrender to fun!

Vind wel geniaal bedacht, maar denk als je niet de meest handige bent met opstappen
    En veel hangt dan komt er flink wat druk op te staan.

Ik zoek wel door naar iets bruikbaars om op te stappen.
    Zelfs paard in sloot werkt

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Ik kende hem al via bokt, maar het leek mij toch niet heel gezond voor het voorbeen waar je je als het ware aan optrekt.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Volgens buitenzinnig komt de meeste druk op de rug en niet op het been, vadaar dat ze hem alleen aanraden bij een stevige bbp of zadel. Ik weet het niet, kan in noodgeval handig zijn maar echt lekker voorpaardlief lijkt het me niet. Aan de andere kant,ik heb wel eens 20 min moeten lopen voor iets bruikbaars.....
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Zowel druk op het been als op de rug met zo'n toch wel smalle band lijkt me niet echt goed. Ook niet met een goede bbp eronder..

Surrender to fun!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik hoef er geen, mij lijkt het geen prettig iets als zo'n bandje zich aansnoert om die buik als je opstapt. Maar goed, wij hebben hier in het duin veel van die handige opstappaddestoelen, in bermen greppeltjes of paaltjes en dus heb ik zat andere mogelijkheden .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Bij het bekijken van het filmpje heb ik het idee dat de band teveel meegeeft. Het opstappen ziet er niet echt heel gemakkelijk uit.
    In het ergste geval dat ik niet snel een opstapje kan vinden wat hier eigenlijk nooit een probleem is dan spring en klauter ik er wel oncharmant zonder opstapje op.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2011

Ik ken het filmpje ook, maar mij lijkt het wel meevallen. Hoe lang doe je nu over opstappen? De beste graadmeter daarin is toch het paard. Als het gewoon ontspannen blijft staan bij het opstappen zie ik het probleem hier in niet zo. Heb er wel positieve reacties over gelezen verder op bokt

Volgens mij is het wel een leuke uitvinding, alleen lijkt mij het materiaal erg " snijden" in de oksel van het paard.

Ook vond ik "persoonlijk" het opstap filmpje er niet echt comfortabel uitzien. Ik had het idee dat het hele paard heen en weer werd geschut.

Maar zolang je niet te lang doet over het opstappen kan het misschien niet veel kwaad?!

Bladwijzers

Forum Rechten