Ik ben benieuwd naar ervaringen met hoefschoenen die (tijdelijk) 24/7 gedragen kunnen worden (en waar ik het liefst ook mee kan rijden). Ik heb zelf helemaal geen ervaring met het gebruik van hoefschoenen dus alle tips zijn welkom!
Mijn paard Ordeal staat normaliter voor op ijzers. Nu heeft ze een aantal weken geleden een ijzer afgetrapt en daarna is haar hoef in korte tijd afbrokkeld tot de oude nagelgaten. Er was zo weinig van de hoef over dat de smid er geen ijzer onder kon staan waardoor ze nu dus zonder ijzers staat. Echter zijn inmiddels beide hoeven zo kort afgebrokkeld dat ze behoorlijk gevoelig loopt en dit wordt tot nu toe steeds erger. Nu overweeg ik haar tijdelijk, maar wel 24/7, met hoefschoenen te zetten zodat haar hoeven een beetje kunnen bijkomen en zij hopelijk geen last meer van haar voeten heeft.
Ik lees weinig ervaringen van mensen die hun paard 24/7 met hoefschoenen hebben dus en daarnaast eigenlijk over ieder model wel negatieve ervaringen... aangezien er een stevig prijskaartje aan hangt ben ik een beetje huiverig gewoon maar wat te proberen. Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben!![]()
Bladwijzers