Ik bekap mijn pony zelf. Dat is eigenlijk meer noodzaak dan een bewuste keuze. Aangezien ik in Roemenie woon en de plaatselijke smeden zulk vreselijk werk afleveren (echt, daar zou de grootste anti-zelfbekapper nog door van zijn geloof afstappen) dat ik heb besloten dat mijn beperkte kennis en geen ervaring nog beter is dan hun vakonbekwaamheid...
Het gaat wel met vallen en op staan. Ik probeer veel op internet te lezen en filmpjes te bekijken. Heel graag zou ik nog eens een cursus in NL volgen bij paard natuurlijk, maar dat zit er nu nog even niet in ben ik bang.
Gelukkig heb ik haar vanaf dat ze 1,5 jaar is en heeft ze nog nooit op ijzers gestaan.

Antwoord met Citaat

. Hij doet ook wat energetische dingen en heeft vorige keer een blokkade weggehaald waardoor Cos zo stond te dralen. Ik weet er te weinig van om te zeggen of ik het geloof (hij pendelt) maar ik zie gewoon echt een verbetering. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat het komende jaar!
Na de cursus heb ik mijn bekapper nog iedere 5 maanden laten controleren, maar nu eigenlijk niet meer ook omdat hij ander werk is gaan doen. Ik heb wel laatst een reguliere hoefsmid laten kijken die bij ons op stal kwam en hij had gelukkig geen aanmerkingen. Dus ik kan het iedereen aanraden maar ik zou wel een uitgebreidere opleiding doen en daarnaast vergt het ook veel dicipline. Ik ben iedere week wel met z'n voeten bezig, klein beetje vijlen of steunsels bijwerken. Dat voorkomt ook dat je moet gaan knippen.

Bladwijzers