Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Gezocht Muesli voor jong paard (koliekgevoelig)

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Gezocht Muesli voor jong paard (koliekgevoelig)

Voor onze Selah ben ik aan het zoeken naar een gezonde muesli, brokken zijn absoluut geen optie.

Ze is net 1 jaar geworden en snoept nu noodgedwongen van de slobber van mams mee. Dit gaat goed op zich, maar ze blijft toch nog mager. Ze krijgt nu 2x daags een hele voerschep (ongeveer een halve emmer) en meer durf ik eigenlijk niet te geven ivm koliek. Selah heeft in de periode 6-10 maanden 5 zware koliekaanvallen gehad, en vorige week een aanval na een middag op (te) vers gras . Ze is daarvoor ruim 2 maanden aanval-vrij geweest.

De bio-resonatie DA heeft voor jij voer van Equifyt doorgemeten voor haar, en dat zou een optie kunnen zijn. Ware het niet dat dat hier in het noorden erg slecht verkrijgbaar is.

Zijn er mensen die hun jonge paard muesli voeren en welk merk voer je dan?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re:Gezocht Muesli voor jong paard (koliekgevoelig)

Kijk eens bij www.marstall.nl, Duits kwaliteitsvoer dat aan huis bezorgd wordt en veel keus biedt, ook in muesli's
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Caroline mischien kun je kijken of je hier en daar wat zakjes met voer kunt verzamelen, dan kun je dit laten doormeten, vooral als ze toch zo gevoelig is is dat msichien wel handig.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Dat is idd een goed idee Janneke! Ik denk dat ik morgen sowieso maar even de rit voor een zak Equifyt ga maken, en dan verder kijken voor iets wat gemakkelijker te krijgen is (moet er nu dan 45 minuten voor rijden enkele reis )

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Misschien een idee om een apart topic te maken om aan forumgenoten wat monstertjes te vragen? Ik voer bijvoorbeeld Hestamix en wil je met liefde een klein, brievenbusbestendig zakje opsturen

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Ik voer mijn 4,5 jarige merrie al jaren voer van Marstall.

Als je wat zou willen proberen, geef maar een gil!
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Wat is haar basis voer?
    Zou je het kunnen om haar alleen een kwalitatief goed ruwvoeder te geven en nog geen krachtvoer omdat ze nog maar zo jong is?
    Mooi en goed hooi?
    En geen voordroog, (hoe droog ook), na een paar maanden enkel op mooi ruwvoer in combinatie met weidegang kan je pas het resultaat zien en worden ze wat voller omdat ze toch wat moeten overschakelen na gewenning aan koolhydraten=muesli/krachtvoer
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Ze krijgt onbeperkt hooi (dit is door de bio-res. goed bevonden), beperkt kuil (ook goed bevonden) en een dagdeel weidegang. Dit is niet genoeg voor Selah, en ze heeft voorheen hierbij babybrok van PAVO gehad (= niet goed) en ook nog een tijd de fase 2 van PAVO. Ze zag er tot voor kort prima uit voor een jaarling, maar is de laatste maand weer aan het afvallen. Ze is al gechekt op wormen,zand,en bloedonderzoek. Hieruit kwamen geen bijzonderheden, maar ik geef haar nu wel dagelijks Vital complete erbij (vitamines).

Op alleen hooi is geen optie, omdat dat echt duidelijk te weinig voedingsstoffen bevat. De kuil die wij hebben is voor paarden gemaakt en net iets vochtiger dan hooi.

Doordat ze zulke gevoelige darmen heeft durf ik niet zo veel te geven. Door de bio-resonator is heel veel voer getest (ik had een stuk of 20 monsters en de DA ook). Daaruit bleek dat muesli's wel kunnen , maar brok niet (bij eigenlijk alle merken). Equifyt bleek het meest geschikt op dat moment, maar dat is vrij lastig te krijgen hier.

BEdankt voor het aanbod om monsters te sturen. Ik ga vanmiddag kijken wat ik hier in de buurt ook kan krijgen en dan meld ik me per PB. Super lief in ieder geval!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik zou je BioRon muesli kunnen opsturen.

Ik voer ook marstal aan sophie. Ze doet het er heel goed op.
    hier in de buurt zit een winkel die het verkoopt (duitsland dan wel)

sophie heeft de versie zonder zonder/melasse

Ik voer ook Marstall en ze brengen het door heel Nederland tot je huis als je wilt
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

In de bioron muesli zitten ook wat brokjes, maar er is ook pure granenmengeling van Bioron .

Ik voer mijn paard http://www.sanequi.com/nl/producten/colon.html
    Mijn jonge Tinker is ook gevoelig op fde darmen en met dit voer gaat het heel goed, ook goede mest.

Wat ook kan, en het is maar een ingeving, is dat ze weer een groeimoment door maakt en daarom wat schraler is
    Een jong paard mag best schraal zijn, ze moet natuurlijk wel gezond ogen, maar schraal is niet erg voor een jaarling, ribben mogen best iets zichtbaar zijn bv
    is ze verder mooi glanzend van vacht, heldere ogen en een droge neus zonder uitvloeiing oid, zou ik me niet veel zorgen maken, je basis ruwvoer is goed, juist door toevoeging van zetmeel en koolhydraten kan de opname van de voedings stoffen in hooi verstoord zijn.
    Vind je DA haar ook te mager?
    Mager en schraal zijn 2 verschillende dingen namelijk

Actief Forumlid Herfst's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    29

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sonja w
    In de bioron muesli zitten ook wat brokjes, maar er is ook pure granenmengeling van Bioron .
    Caroline, naar spelt van Bio-ron zou je eens kunnen kijken. Ik voer het mijn paard en ik ben er erg over te spreken.
    Never give up.
    There is no such thing as an ending.
    Just a new beginning.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten