Wie o wie kan me een beetje verder helpen in alle mooie praat (en tegenstrijdige mededelingen) wbt het voeren van glucosamine....
Het 'geval': Marbo heeft artrose, is vaak vrij stijf en lastig om gang te krijgen. Ik wil gaan kijken of glucosamine wat voor hem kan doen.
Maar na een beetje speuren (en een waarschuwing van de DA) zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik vind glucosamine als puur bestanddeel, of in combinatie met andere stoffen (die nodig zouden zijn voor het opnemen van de glucosamine). Ik vind verschillende chemische verbindingen, waarbij het ene beter zou werken dan het andere. Alle fabrikanten noemen het wetenschappelijk aangetoond, maar zonder aan te geven uit welke studies dat blijkt.
Wie o wie kan mij hier een handje helpen. Wat is nou waar en wat is reclame. Is er überhaupt bekend of glucosamine werkzaam is, en welke dan?
Ervaringen zijn leuk, maar daar heb ik er al veel van gevonden, voor vele verschillende merken. Ik ben vooral op zoek naar een gedegen (en onderbouwd graag) verhaal over wat wel en niet handig is. Of iemand die me uit de droom haalt natuurlijk
Wie o wie heeft zich hier al eens eerder in verdiept?
Bladwijzers