Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Hij pakt een oude gewoonte op

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Hij pakt een oude gewoonte op

haha nou bij Borus dus ook de rechterschouder maar voorheen vond hij beide schouders zeer geschikt. (jaja het kan altijd erger.. )
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Als hij denkt dat hij het zelf net zo goed of beter kan, dan is hij dus niet volledig overtuigd van Pais' kunnen. Paarden zijn natuurlijke volgers, biedt zich een goede leider aan, dan zijn ze over het algemeen maar al te graag bereid die te volgen.
    Dan rest ons nog de schone kunst die goede leider te zijn...
    Mee eens. Maar het leiderschap is dus wel iets wat je voortdurend moet bevestigen / verdienen toch? Anders plegen ze een coupe ! Hij houdt je in ieder geval leuk bezig zo Pais! Dat houdt je scherp...

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja dat is zo Lila, als je als leider een paar steekjes laat vallen, dan zal je paard al snel proberen het leiderschap over te nemen (hoe snel is ook weer verschillend per paard, Atli zal dat bv. niet zo snel doen). Immers, het leven van het paard hangt af van een goede, oplettende leider. Heeft hij het idee dat jij dat niet (meer) bent, dan zal hij zelf de leiding wel op zich moeten nemen...

Pais, je bent toch pas verhuisd met Borus? Ik vind het niet zo vreemd dat hij dan juist nu jouw pas verworden leiderschap ter discussie stelt.
    Je schreef dat dit een oude gewoonte is van Borus. Je hebt het dus al eerder gehad, en ook opgelost? Hoe heb je dat toen gedaan?

ik zie het niet zozeer als dat het paard het leiderschap overneemt maar meer dat er binnen het leiderschap gradaties zitten. ik heb het idee dat ik steeds meer en meer een leider wordt voor mijn knollie. dat gaat steeds verder. en de respectissues waar je mee te maken hebt, worden steeds kleiner maar ze zullen altijd de kop op kunnen steken. in de cursus bij barbara een level 2 cursus hadden de meeste neit meer te maken met een paard wat zijn middelvinger opsteekt maar zijn pinkje. het paard doet het wel maar net een beetje te traag. hij steekt zijn pinkje op. dat vond ik wel een grappige vergelijking.

Aangemeld
    Nov 2004

Pais, je bent toch pas verhuisd met Borus? Ik vind het niet zo vreemd dat hij dan juist nu jouw pas verworden leiderschap ter discussie stelt.
    Je schreef dat dit een oude gewoonte is van Borus. Je hebt het dus al eerder gehad, en ook opgelost? Hoe heb je dat toen gedaan?
    Ik kan me niet goed herinneren hoe het opgelost is maar het heeft me wel een hoop blauwe plekken en frustratie gekost. Ik begon toen net met de zeven games en dat was zo rond januari/februari. Toen hield hij het niet bij pletten met de schouder, maar kwam hij geregeld met zn oren in zn nek en mond open op me afgerend en heeft me regelmatig echt helemaal omver gelopen. Misschien kun je de hopeloze verhalen van me nog wel herinneren van die tijd maar de kreet "bescherm je bubble" stond centraal.
    Het verschil is dat hij toen echt met kracht me raakte. Dat pletten met zn schouder deed hij ook in een prachtige zijwaardse draf towards die ik nu niet meer voor elkaar krijg bij hem Ik weet niet wat een aanleiding was om zó te reageren toen der tijd maar ik was toen echt poeslief voor hem en hij walste letterlijk en figuurlijk over me heen. Toen ik verder kwam met grondwerk is dit eigenlijk weg gegaan met meer savvy maar het probleem zelf heb ik altijd meer vermeden dan aangepakt.
    Nu gaat het een stuk anders hoor. Hij loopt me op die manier niet meer omver en zn schouder acties zijn heel beheerst en niet zo woest (en gevaarlijk) als toen ik hem net had. Gelukkig maar, anders waren we terug bij af

Hij zal dat waarschijnlijk altijd wel een beetje blijven proberen. Susan doet dat ook. Terwijl ze vanaf de achterbenen de cirkel opgaat tegenwoordig, heeft ze soms toch nog wel neigeing om bij bepaalde oefeningen maar lekker dicht op je te gaan lopen, dan kan je de stick tenminste niet gebruiken. Slimme paardjes blijven pinkjes proberen op te steken

May the horse be with you!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik weet niet of je het probleem meer vermeden hebt dan aanpgepakt Pais. Je zegt dat je verder bent gegaan met de 7 games, en dat het pletgedrag van Borus toen minder is geworden. Doorgaan met de 7 games zorgt ervoor dat jij het leiderschap meer en meer op je gaat nemen, en dat heeft tot resultaat dat Borus jou meer is gaan respecteren als leider. Nog niet volledig, hij test je nu weer uit, maar als jij daarop weer hetzelfde antwoord hebt: "blijf uit mijn bubble en speel de 7 games waarvan ik zorg dat ik die ik win", dan komt dat vast wel weer goed hoor!

Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb er alle vertrouwen in!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten