Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Alternatief voor de lasso?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Alternatief voor de lasso?

Sinds een tijdje ben ik weer met de lasso (een originele van Parelli) aan het spelen maar ik blijf er moeite mee houden. Hij is zo stug en daardoor lastig op te rollen, je moet dan iedere keer zo'n krachtige slag met je arm maken en na 2 keer heb ik al een lamme arm (mijn spieren verzuren heel snel). Ik kan er gewoon niet goed mee werken.
    Wat ik wel fijn vind, is de 22' feather line. Lekker licht, soepel, makkelijk en snel op te rollen, zowel met je linker- als met je rechterhand.
    Heeft iemand wel eens geprobeerd om een 45' feather line te gebruiken en zo ja, was dat fijn werken?
    Of weet iemand een ander (beter) alternatief voor de lasso?

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:Alternatief voor de lasso?

Evi heeft langere featherlines. Ik heb er sinds kort eentje van tien meter.
    En tot nog toe vind ik het helemaal super. De lasso is wel duidelijk/scherper. Maar ik vind het andere lijntje fijner werken.
    Ik wissel nu nogal eens tussen mijn 22ft finesse en de 10m featherline. Een enkele maal pak ik de lasso.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ik heb ook die nieuwe van Evi En ik ben helemaal fan er van

Ik heb alleen geen lasso en ook nooit gebruikt, dus ik kan het niet vergelijken...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

@Marja: ik rol de lasso maar 1x per speelsessie op: namelijk aan het eind. Tussendoor sleept hij over de grond.

Erg subtiel is de lasso echter niet, Shaf heeft echt moeten leren om de lasso te slepen in de yoyo (vooral die laatste meters, waarin veel lasso op de grond ligt) en om het gewicht van de lasso te negeren in de circling (wederom, veel grond-contact).

15 meter featherline wordt wat lang, op 10m komen de 'golfjes' nog tot het eind, op 15 meter niet meer. Als je nooit een wiggle nodig hebt aan het eind van je lasso, kun je hem prima door een featherline vervangen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Mijn lasso sleept ook door de bak, maar ik kies er nu toch elke keer voor omdat de 22 ft een beetje kort is
    Ik rol mijn lasso ook maar 1 of 2x per sessie op.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik wil mijn lasso vaker oprollen, want soms wil ik tussendoor even iets op kortere afstand doen waarbij wel veel bewogen wordt, en dan wil ik niet vastgedraaid komen te zitten in tig meter lasso...

Ik heb eens even zitten omrekenen hoe lang de Parelli touwen nu precies zijn, en 22' is 6,71 meter, en 45' is 13,72 meter. Dat is net iets minder dan de 15 meter die Evi noemt en misschien (hopelijk) nog wel werkbaar.

Wel jammer dat mijn bak net iets te klein is om de hele lengte van de lasso te kunnen gebruiken (maar ik kom wel een heel eind, bak is 23 x 45 meter ofzoiets). Toch vind ik wel leuk om de officiële maat te gebruiken.
    Oftewel: ik ga Evi even mailen want ik zie de featherlines niet staan in de shop.

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Je kan 45f featherline gewoon proberen toch? Als het niet werkbaar blijkt dan kan je m altijd nog inkorten. Andersom is een beetje lastiger

Zou je tzt je bevindingen met ons willen delen? Ben er benieuwd naar!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, ik heb Eveline inmiddels al gemaild over een 45' featherline; die kan ik idd altijd nog inkorten als dat nodig blijkt te zijn.

Ik zal jullie tzt wel vertellen hoe het bevalt.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Eveline, heb je mijn mailtje gehad?

Bladwijzers

Forum Rechten