Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Boomloos westernzadel voor korte rug

Boomloos westernzadel voor korte rug

Omdat mijn huidige boomzadel helaas niet meer goed past op mijn ijslander en ik toch graag over wilde gaan naar een boomloos westernzadel ben ik nu aan het rondkijken welke past op een korte rug. En hij moet enigsinds betaalbaar zijn Ik zit te denken aan een Barefoot Arizona. Ik rijd geen úúúúren,dus een boomloos zadel hoeft geen probleem te zijn. Heeft iemand nog een tip voor een boomloos westernzadel? Of een ander mooi boomloos zadel wat zit als een huis

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Re:Boomloos westernzadel voor korte rug

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door aussie
    Omdat mijn huidige boomzadel helaas niet meer goed past op mijn ijslander en ik toch graag over wilde gaan naar een boomloos westernzadel ben ik nu aan het rondkijken welke past op een korte rug. En hij moet enigsinds betaalbaar zijn Ik zit te denken aan een Barefoot Arizona. Ik rijd geen úúúúren,dus een boomloos zadel hoeft geen probleem te zijn. Heeft iemand nog een tip voor een boomloos westernzadel? Of een ander mooi boomloos zadel wat zit als een huis
    Ik vind de Arizona maat 1 zelfs nog best wel groot. Op mijn rocky mountain horse van 1m53 met redelijk korte rug vond ik hem toch te lang en erg groot ogen.
    Volgens mij is de enige fabrikant die echt een kort boomloos westernzadel heeft "Startrekk" maar daarvan vind ik het westernzadel vrij lelijk en schoof bij mijn merrie zonder schoft.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

De Arizona mt 1 is inderdaag niet heel kort. (zie maattabel op www.boomloosrijden.nl )
    Met de startrekk western heb ik zelf ook niet zo heel fijne ervaringen, daar waar andere modellen van startrekk wel heel fijn zijn.
    Ik weet niet wat voor broekmaat je zelf hebt? Ik spijkerbroekmaat 29 en pas in een Arizona mt. 0 . Die is wel mooi kort, helaas alleen niet altijd leverbaar.

Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008

ikzelf heb de gewone versie van de startrekk western en ik ben er eigenlijk wel positief over. Ik weet natuurlijk niet of de shorty even fijn is, maar bij mij schoof hij normaal gesproken niet en ik heb er cutting clinics (koeienwerk) mee gereden, waarbij je paard toch behoorlijke heftige sprongen maakt. Zelfs een keertje ongewild rodeo gereden zonder dat het zadel schoof. Vanaf de grond opstappen kan wel een brug te ver zijn, maar dat doe ik sowieso liever met een opstapje bij een boomloos.

Van achter kijk je de koe in z'n kont

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    De Arizona mt 1 is inderdaag niet heel kort. (zie maattabel op www.boomloosrijden.nl )
    Met de startrekk western heb ik zelf ook niet zo heel fijne ervaringen, daar waar andere modellen van startrekk wel heel fijn zijn.
    Ik weet niet wat voor broekmaat je zelf hebt? Ik spijkerbroekmaat 29 en pas in een Arizona mt. 0 . Die is wel mooi kort, helaas alleen niet altijd leverbaar.
    Eh, ik heb maat 38, dat zal spijkerbroekmaat 30 of 31 zijn denk ik?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Freeform heeft ook boomloze western zadels. De meeste modellen hebben ze ook in een korte en extra korte versie, ik weet niet zeker of dat ook voor de western modellen geldt.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

38 is denk ik idd 30...
    Je kan even op de eerder genoemde maattabel kijken en de grootte op een krant uitekenen. Heb je een idee van het formaat.
    Weet verder niet waar je zit, maar je zou die van mij kunnen komen bekijken. Ik zit bij de zaanse schans

Bladwijzers

Forum Rechten