Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Voest versus Christ

Forumlid LovesMariska's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Leeftijd
    33

Voest versus Christ

Hoi,

Ik sta op het punt om een barebackpad aan te schaffen als tussenoplossing tot ik een op maat gemaakt zadel heb.
    Nu kom ik vooral uit bij Emiel Voest, Christ en Holu. Holu vind ik prachtig, vooral de Iberica. Maar vallen helaas buiten mijn budget.
    Ik heb een barebackpadje van Best Friend, maar ik wil graag een met meer demping.

Heeft iemand ervaring met Christ of Voest?
    Of de opleiding heben we Voest barebackpads, deze bevalt me best heel prima.
    Alleen heb ik verder nog geen vergelijkingsmateriaal gehad.

Weet iemand waar je ze eventueel zou kunnen bekijken en voelen? Bij mij in de buurt hebben de ruitershops alleen de barebackpads van F.R.A. Welke ik niet ga aanschaffen.

Alvast bedankt!
    Ik weet niet waar ik naartoe ga, maar ik ben niet verdwaald.

Het duurt zo lang het nodig is.

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Re:Voest versus Christ

De nieuwe van www.equiplay.nl is ook heel fijn
    Deze is dikker dan de best friend.

Ook een leuke prijs.

Ik heb m mogen testen paar weken geleden en ik voelde mij ook erg veilig op de pad op mijn eigen paard , ook heb ik er een buitenrit van 2 uur op kunnen maken en dat was prima te doen, zelfs voor iemand die nooit op een paard zit.

MAW een echte aanrader voor een prima prijs

Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Aangemeld
    Jan 2009
    Leeftijd
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    De nieuwe van www.equiplay.nl is ook heel fijn
    Deze is dikker dan de best friend.

Ook een leuke prijs.

Ik heb m mogen testen paar weken geleden en ik voelde mij ook erg veilig op de pad op mijn eigen paard , ook heb ik er een buitenrit van 2 uur op kunnen maken en dat was prima te doen, zelfs voor iemand die nooit op een paard zit.

MAW een echte aanrader voor een prima prijs

Ik had m gezien inderdaad! Ik ga mijn instructrise even na wat ze ervan vind. (:

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ik heb ervaring met de Voest (al een paar jaar). Maar ik kan het niet vergelijken met de Christ en de nieuwe van EquiPlay want op beide heb ik nog nooit gezeten. Dus ik weet niet of je zo veel hebt aan mijn ervaringen...

Wel kan ik je vertellen dat de nieuwe van Voest (die zwarte) een stuk meer demping geeft (vooral bij paarden met duidelijke ruggengraad en schoft) en ook steviger zit, dan de oude (de witte). Ik heb zelf de witte, maar ik heb daarnaast ook nog een zadel, dus ik gebruik 'm minder dan jij.

Kwaliteit is verder gewoon goed. Ik zie eigenlijk geen verschil met hoe hij was toen hij nieuw was (nou ja, misschien iets grijzer geworden ). Ik ben er erg tevreden over.

Aangemeld
    Jan 2009
    Leeftijd
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Ik heb ervaring met de Voest (al een paar jaar). Maar ik kan het niet vergelijken met de Christ en de nieuwe van EquiPlay want op beide heb ik nog nooit gezeten. Dus ik weet niet of je zo veel hebt aan mijn ervaringen...

Wel kan ik je vertellen dat de nieuwe van Voest (die zwarte) een stuk meer demping geeft (vooral bij paarden met duidelijke ruggengraad en schoft) en ook steviger zit, dan de oude (de witte). Ik heb zelf de witte, maar ik heb daarnaast ook nog een zadel, dus ik gebruik 'm minder dan jij.

Kwaliteit is verder gewoon goed. Ik zie eigenlijk geen verschil met hoe hij was toen hij nieuw was (nou ja, misschien iets grijzer geworden ). Ik ben er erg tevreden over.
    Oke! Op de opleiding hebben we beide en ik ben ook vooral te spreken over die nieuwe zwarte. Die overweeg ik ook. Christ heeft barebacks met een wrongen. Wat ik kan bedenken is dat dat tegen de stoelzit is die je sneller krijgt zonder zadel?
    Wat denken jullie daarvan?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Stoelzit heeft vooral met je eigen houding te maken en met de breedte van je paard.(mi)

Ik heb de Voest de witte , die vindt ik erg fijn, ik heb een Christ uitgeprobeerd, daar werd ik erg breed gezet als het ware had te maken met de overgang aan de zijkanten van materiaal geloof ik, mijn bijrijdster had hetzelfde probleem.

De zwarte van Voest bevat die geen memoryfoam of zoiets, dat spul schijnt nogal hard te blijven als je je pad onder koudere omstandigheden moet bewaren, en voor veel mensen geld dat natuurlijk in de winter enzo.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik heb al jaren de zwarte en rij zomer en winter met bbp. In de winter is hij iets harder, maar voordat je opstapt is dat weg Als je rustig aansingelt zoals ik, tenminste
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Actief Forumlid mies's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Leeftijd
    41

Ik heb de Christ, hoop m deze zomer weer zelf te gebruiken.
    Eerder op fjordje gebruikt, heerlijk.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb de zwarte Voest, zit echt heerlijk. Geen last van het memoryfoam, dat warmt snel genoeg op en is juist het sterke punt aan deze BBP!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

De zwarte van voest vond ik in de zomer te dun en in de winter te hard .....
    Holu en chricht hebben toch ongeveer dezelfde prijzen ?

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    42

Ik heb de BBP de Luxe van Emiel Voest en ook de PPB van Best Friend van Equiplay. Beiden zijn goed om "glijden op de paardenrug" te voorkomen en geven extra luxe bij het rijden zonder zadel.. Voor langere ritten gaat mijn voorkeur uit naar de BBP van Voest. De Tempur zorgt voor een heerlijke zit en eenmaal "opgewarmd" op de paardenrug zit hij heerlijk! Daarnaast zorgt deze pad voor een goede drukverdeling voor de paardenrug, door het tempur. Sommigen zeggen dat dit niet zo is, ik denk van wel. De osteopaat en dierenarts die bij Cos komen adviseerden ook deze pad als je veel zonder zadel rijdt. Prijzig maar zeker de moeite waard!

Met Christ heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor er wel goede dingen over!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Bladwijzers

Forum Rechten