Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: bit indoen

  1. #1
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    bit indoen

    De eerste keer dat ik Gitano zen bit indeed kreeg hij zen mond precies niet ver genoeg open, eenmaal het bit erin zat accepteerde hij het wel goed , maar met het hoofdstel uitdoen schrok hij toch weer .
    Ik heb het een paar maal rustig aan gedaan , maar hij deed zen mond nooit zelf open .
    Nu heb ik al een paar keer honing op het bit gesmeerd en ... mondje gaat vanzelf open :lol:
    Hij blijft elke keer een beetje wantrouwig tegenover heel het hoofdstel maar het lijkt te beteren .
    Is dit de beste manier ? Ik doe het hoofdstel gewoon aan , maar er wordt niks mee gedaan , het touw zit gewoon aan zen touwhalstertje .
    Zen halstertje kan ik wel aandoen terwijl ik op men knieen zit , maar met het hoofdstel gaat dit nog zeker niet . Iemand nog tips ?

  2. #2
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:bit indoen

    Welk gedeelte van het hoofdstel omdoen vindt hij vervelend? Meer friendly nodig met zijn oren misschien? Of enkel het bit?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  3. #3
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:bit indoen

    Hoe haal je het bit uit?

    Wanneer paard zijn hoofd hoog is, klapt het bit snel tegen ondertanden aan. Hoofd moet bij voorkeur laag zijn
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #4
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re:bit indoen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Welk gedeelte van het hoofdstel omdoen vindt hij vervelend? Meer friendly nodig met zijn oren misschien? Of enkel het bit?
    Hij schrikt er van als ik er mee aankom , maar dat doet hij van bijna alles , maar hij draait wel snel bij meestal .Aan zen oren is ie niet extra bang , als ie los staat kan ik er goed aankomen .

  5. #5
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re:bit indoen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Hoe haal je het bit uit?

    Wanneer paard zijn hoofd hoog is, klapt het bit snel tegen ondertanden aan. Hoofd moet bij voorkeur laag zijn
    Ik ga eerst rustig aan zen hoofd friemelen, dan pak ik het hoofdstel achter zen oren en doe het voorzichtig naar beneden , als ik voel dat zen mond opengaat laat ik het bit eruit zakken . Het is nog niet tegen zen tanden aan " gekletterd" zoals ik dat vroeger wel eens meemaakte ...
    Zal nog wat oefenen om zen hoofd omlaag te doen als ie het hoofdstel aan heeft mss .

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •