Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Vragen ivm trektocht Utrechtse Heuvelrug

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Vragen ivm trektocht Utrechtse Heuvelrug

Hallo Allemaal,

ik ben van plan deze zomer de Veluwe te verruilen voor een trektocht over de Utrechtse Heuvelrug. De planning is om vanaf stal af te zakken naar Ede en via Veendaal de Utrechtse Heuvelrug (niet alleen het park maar ook stuk totaan Hilversum) op te gaan. Daar wil ik dan een rondje (naja, van een aantal dagen dan natuurlijk ) maken en vervolgens weer terug. Ik zat te denken aan een tijdsduur van ong 1 a 1,5 week (hoogstens twee). Nu kan ik redelijk mijn weg vinden op de Veluwe maar de Utrechtse Heuvelrug is nog wat onbekend voor me vanaf paardenrug en ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met ritten in die omgeving (Antheman?) en die misschien tips hebben voor mij wat betreft:
    - kaarten (ik heb kaart 25 al van Staatsbosbeheer en ga binnenkort die nieuwe knooppuntenroute even halen bij een lokale VVV),
    - overnachtingsadressen (bij forumleden lijkt me erg leuk )
    - en te volgen routes.

Als er iemand is die zin heeft mee te rijden met (een deel van) de rit dan lijkt me dat ook wel leuk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes Maaike
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Re:Vragen ivm trektocht Utrechtse Heuvelrug

Wat een gave plannen heb je weer Maaike. Ik kan je helaas niet helpen maar als je ooit hier een trektocht doet ben je welkom (en sjo ook)
    www.niettevermijden.com

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Wat een leuk plan!

Voorbij de Lage Vuursche, richting Hilversum/Bussum/Blaricum/Laren/Naarden/Huizen kortom, het Goois Natuurreservaat,heb je een vergunning nodig (www.gnr.nl) Op hun website staan ook kaarten van die omgeving.

Wie weet is overnachten bij ons ook wel mogelijk, maar dan moet je maar even contact opnemen met Mera (Fellor)
    A lot of people talk to horses, not many listen

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik heb je net via bokt een pb gestuurd

Oja door dat vergunninggebied zijn we ook gekomen (zonder vergunning overigens )

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

leuk plan Maaike.
    Evi en ik zijn 4 jaar terug naar de Utrechtse heuvelrug geweest.
    Hoe wil je overnachten?
    Wij hebben toen onze tent meegenomen en alle andere rotzooi. Hierdoor konden we bij boeren logeren (gewoon rondrijden op een punt waar je een nacht ongeveer wilt bivakkeren en aanbellen. Dat is zéér goedkoop. Meestal niks, soms betaalden we 10 euro.

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

@Marina: Dan heb je geluk gehad, ze controleren best heel veel en de boete is 60 euro..

Aangemeld
    Apr 2004

Ik wil juist geen tent etc meenemen omdat je dan niet veel anders kan dan stappen. Ik ben dus op zoek naar slaapplekken waar alles verzorgt is. Zo heb ik de andere trektochten tot nu toe ook gedaan en dat is altijd goed bevallen.
    Ik begreep echter van Marina dat dat nog niet zo simpel is.
    @Marina: hoeveel km reden jullie per dag ong?
    @zanya: waar zitten jullie met de stal?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Bijzonder moeilijk om in dit gebied aan adressen te komen!
    Via de NVVR heb ik bij een aantal leden geslapen.

Rijden is t punt niet hoor, je kunt prachtig rijden hier.Maar overnachten is een drama.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2007
    Leeftijd
    36

Hoi,
    Leuk idee! Het lijkt me leuk om 1 of een paar dagen mee te rijden afhankelijk van hoe het in mijn agenda past..

In Leersum ken ik wel iemand waar ik kan vragen of overnachten mogelijk is, zo niet dan kent zij wel weer een hoop mensen uit de buurt en is er via via misschien wel iets te regelen.
    Wanneer wil je gaan?

Groetjes
    Sanne

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Wij zitten in Huizen (randje van Naarden, bij het Gooimeer zeg maar) Daar kom je via de hei van Blaricum (tafelbergheide, via Bikbergen)

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Leuk plan weer Maaike!
    Houd even in de gaten of je de A12 onderdoor gaat (als je bv naar Leersum gaat), daar zijn ze veel met de weg bezig, en veel tunnels (voor automobilisten maar soms ook de fietsers / voetgangers / Sjobrend tunnels) zijn afgesloten.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

In Leersum zou ik alleen dit kennen:
    http://www.ginkelhoeve.nl/Ginkelhoeve/Welkom.html

Er zit helaas geen accommodatie voor ruiters bij, maar misschien is het iets voor als je in Leersum bij iemand thuis blijft overnachten?

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Maaike: Ik denk dat wij ergens tussen de 30 en 40 km per dag reden. We hadden een heel lichtgewicht tent mee en luchtbedden, moet zeggen dat we toch nog wel aardig konden doorrijden.
    Wij hadden ook de voorkeur om niet in een tent te slapen maar dat was voor een paar jaar terug in dat gebied echt niet te doen..

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Maaike, met z'n hoevelen ga je?
    Is er niet een 'fourage-dienst' te regelen? Dat je tentje en zut elke dat per auto naar de volgende plek gebracht wordt? Of dat je niet elke dat van A naar B rijdt, maar ook eens 's avonds op dezelfde plek terug komt? (of zeg ik nou iets heel doms? )

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Maaike, met z'n hoevelen ga je?
    Is er niet een 'fourage-dienst' te regelen? Dat je tentje en zut elke dat per auto naar de volgende plek gebracht wordt? Of dat je niet elke dat van A naar B rijdt, maar ook eens 's avonds op dezelfde plek terug komt? (of zeg ik nou iets heel doms? )
    Dat laatste, dan is het natuurlijk geen trektocht meer . Fouragedienst is erg luxe maar net zo goed veel regelwerk. Tenzij iemand hie zich spontaan aanbiedt natuurlijk .

@Sanne: Leuk! wanneer zou je kunnen? Het maakt mij niet veel uit wanneer. Jij voorkeur?
    @Antheman: Zou je mij/ons misschien kunnen/willen helpen aan wat adressen als de route een beetje uitgedacht is?

Iig bedankt voor alle tips zoverre!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten