Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 54 van de 54

Topic: Lichtrijden in galop

  1. #46
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Lichtrijden in galop

    Ik heb afgelopen wedstrijd (51km) bijna alleen maar lichtgereden in galop. Sowieso voor mijzelf heel comfortabel en ik denk voor Chief ook. Als je eenmaal het ritme te pakken hebt gaat het vanzelf, en veel minder belasting voor je eigen benen en (denk ik) de rug van je paard.
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  2. #47
    Forumlid peetstap's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    63
    Berichten
    59

    Re:Lichtrijden in galop

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ilian
    Ik heb afgelopen wedstrijd (51km) bijna alleen maar lichtgereden in galop. Sowieso voor mijzelf heel comfortabel en ik denk voor Chief ook. Als je eenmaal het ritme te pakken hebt gaat het vanzelf, en veel minder belasting voor je eigen benen en (denk ik) de rug van je paard.
    tada, meteen 51 km oeps.. Trail ?.
    waarom wordt er dan niets mee gedaan in de lesstructuur , is dat bewust of onbekend maakt...? Voor zover ik weet natuurlijk.
    Hoor er nooit wat over dat het ergens in de standaard lessen wordt meegenomen.

    Minder belastend voor de rug zou ik echt niet weten, weet wel dat in draf goed doorzitten beter is als lichtrijden, daar is onderzoek naar gedaan.
    Ik ga her en der es rondvragen bij instructie's waarom ze er niets mee doen.
    Vertel het me en het waait door me heen.
    Laat het me zien en ik weet het morgen nog.
    Laat het me voelen en ik weet het mijn hele leven.

  3. #48
    Forumlid Elyssa's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    wageningen
    Leeftijd
    31
    Berichten
    20

    Re:Lichtrijden in galop

    Haha leuk!

    Ik ben wel eens bij een polowedstrijd gekeken en WaW! Wat die paarden behendig zijn, het zijn net hazen zoals ze rondspringen en snel zijn en draaien en tegen elkaar worden gebeukt. Paardvriendelijk is het niet, maar inspirerend wel als je je beoordelende zelf aan de kant kan zetten.
    De ruiters zijn ook zeer goed, om al die bewegingen mee te volgen en zo licht op je paard te zitten. Lichtrijden in galop is denk ik zeer goed voor zowel eigen houding en kracht en balans als voor je paard.

  4. #49
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Lichtrijden in galop

    Hoi Elyssa, in dit topic is al een paar maanden niets gepost. We proberen op het forum wat oudere topics niet naar boven te halen, tenzij je er inhoudelijk echt iets aan toe wilt voegen, dat kan natuurlijk altijd.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  5. #50
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Lichtrijden in galop

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Hoi Elyssa, in dit topic is al een paar maanden niets gepost. We proberen op het forum wat oudere topics niet naar boven te halen, tenzij je er inhoudelijk echt iets aan toe wilt voegen, dat kan natuurlijk altijd.
    Toch vind ik dit jammer, ik was juist blij dit topic weer te zien. Moet men dan een nieuw topic openen om hier iets over te zeggen?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #51
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Lichtrijden in galop

    Nee, hoor. Dineke zegt daarom ook:
    tenzij je er inhoudelijk echt iets aan toe wilt voegen, dat kan natuurlijk altijd.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  7. #52
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Lichtrijden in galop

    Ik snap de mod-opmerking ook niet zo goed. er werd toch niet meer actief gemodereerd? Evi zegt in het prullenbaktopic:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    De moddies hoeven ook niet 'actief te lijken', want zij hebben geen actieve controle/uitvoer-functie meer. Zij reageren alleen nog op de TEMs.
    Of was dit naar aanleiding van een TEM? Ik had ook een "oh ja" gevoel bij dit topic.

    En om on topic te gaan: ik heb het afgelopen seizoen de training van polopaarden mee kunnen maken, en zag daar veel ruiters lichtrijden in galop inderdaad. Verder werd ik er niet heel vrolijk van helaas.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  8. #53
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Lichtrijden in galop

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Nee, hoor. Dineke zegt daarom ook:
    tenzij je er inhoudelijk echt iets aan toe wilt voegen, dat kan natuurlijk altijd.
    Maar dit was dus geen inhoudelijke toevoeging, maar toch was ik wel blij met het topic.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  9. #54
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Lichtrijden in galop

    Dit was n.a.v. overleg.

    @Marit: We vonden dit een twijfelgeval en daarom heb ik hem laten staan, ik heb wel Elyssa een pb'tje gestuurd (waarbij ik vergeten was te BCC'en naar Dineke )

    Als er nog inhoudelijke toevoegingen en dergelijke zijn voor dit topic, ga jullie gang natuurlijk.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •