Pagina 13 van de 18 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 195 van de 262

Topic: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

  1. #181

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    ik heb zeker een regiovrije laptop, want ik heb geen problemen met de dvd's

  2. #182
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Aanvulling op mijn eerdere bericht: op de site van de Consumentenbond staat dat het regiovrij maken van een DVD-speler niet illegaal is en geen invloed heeft op de garantie, dus toen ik dat wist ben ik even gaan speuren op internet.

    Op de reguliere sites kon ik niks vinden voor mijn DVD-speler (vrij nieuw type), maar op een forum vond ik de handleiding voor een iets oudere versie, en die werkte gelukkig ook voor mijn speler. Ik heb nu een regiovrije speler, dus het maakt voor mij niet meer uit welke versie het pakket is. Hoef ik tenminste niet tot de kerst te wachten .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #183
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Ans welke handelingen kan ik me voorstellen voor het regiocode-vrij-maken? Wat moet je daar ongeveer voor doen? Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  4. #184

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    [quote="Corine"]Er was niet tegen mij verteld dat het de amerikaanse dvd's betreft. Ik wilde juist het europese pakket omdat ik ook niet wil rommelen aan mijn DVD speler. Heb ook via internet gezocht en kon voor mijn type dvdspeler geen optie vinden om het regiovrij te maken.....
    Echt shit!!! Ik baalde er gisteren onwijs van (huil, huil). Bij Parelli Nederland zeiden ze dat zij niet wisten dat daar een andere code op zit dan op het nieuwe level 1 pakket. Vond het al zo vreemd dat ze bij Parelli Engeland pas rond december uit kunnen leveren.......

    En dan nog 150 euro meer vragen dan in Amerika.... daar wordt f]

    dat laatste is pure BS.Ooit gehoord van invoer rechten en btw etc ?.Parelli nederland haalt dit als bedrijf in "grote hoeveel heden".Hierover gaat zoiezo 19% invoer rechten (zo ff uit mijn hoofd) en dan heb je het nog niet eens over alle btw kosten die als bedrijf gemaakt worden.

    Verder wisten ze idd niet dat het om een nog "zwaardere" beveiliging ging dan op het nieuwe lvl 1 pakket.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  5. #185

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    [quote="Corine"]Er was niet tegen mij verteld dat het de amerikaanse dvd's betreft. Ik wilde juist het europese pakket omdat ik ook niet wil rommelen aan mijn DVD speler. Heb ook via internet gezocht en kon voor mijn type dvdspeler geen optie vinden om het regiovrij te maken.....
    Echt shit!!! Ik baalde er gisteren onwijs van (huil, huil). Bij Parelli Nederland zeiden ze dat zij niet wisten dat daar een andere code op zit dan op het nieuwe level 1 pakket. Vond het al zo vreemd dat ze bij Parelli Engeland pas rond december uit kunnen leveren.......

    En dan nog 150 euro meer vragen dan in Amerika.... daar wordt f]

    Hoi Corine,

    Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen, het was ook hier gisterenavond en vanmorgen tamelijk ongezellig "dankzij" een hoog frustratiegehalte bij onze aller Niek. Overigens wisten wij wel dat het de Amerikaanse versie was en dat hij zeer waarschijnlijk regiolocked zou zijn. Dat was dus ook zo. Maar ....... maar, er is een oplossing.

    In een aparte topic zal ik het kort uiteenzetten zodat de meeste PC bezitters er al vast mee aan de slag kunnen.

    Dan nog even een opmerking over de prijs. Ik weet niet precies wat jij er voor hebt betaald, maar de opmerking "daar wordt flink op verdiend" vind ik niet terecht. Uiteraard wordt er op verdiend, maar in de eerste plaats door de Parelli's in Amerika zelf.

    Toevallig kan ik wat betreft Parelli Nederland een beetje achter de schermen kijken, maar één ding is zeker: er wordt door Parelli Nederland niet "flink" verdiend. Tuurlijk, ook zij "verdienen" er wat op(het is overigens maar wat je dan precies onder "verdienen" verstaat"), ze zijn immers geen charichatieve instelling.

    Je moet één ding echter niet vergeten: Parelli Nederland is een bedrijf: als bedrijf ontkom je niet aan het betalen van invoerrechten (waar je als particulier nog wel eens om heen kunt) en je bent BTW plichtig (waar je als particulier ook nog wel eens omheen kunt zeilen als je via Internet in het buitenland koopt)

    Tel invoerrechten en BTW bij elkaar op, tel daarbij de transportkosten op die je als bedrijf óók moet betalen (omdat je vaak in bepaalde hoeveelheden tegelijk moet kopen) dan ben je als verkoper in Nederland dus al gauw veel duurder uit dan de "Bron".

    Voeg daar dan ook nog eens de gewone simpele administratiekosten die je als ondernemer door moet berekenen (ik kan je daar voorbeelden van geven, onvoorstelbaar en ook al wil je het als ondernemer niet, de Fiscus dwingt je er toe!) dan kun je dus gewoonweg niet concurrend zijn ten opzichte van Parelli USA.

    Samengevat zal een pakket kopen in Nederland zeker duurder zijn dan wanneer je het rechtstreeks koopt, maar het is mij wat te ongenuanceerd om "botweg" te stellen "dat ze er wel flink op zullen verdienen": dat is gewoonweg niet waar.

    Maar nogmaals, ik kan me jou frustratie (en die van andere "lotgenoten") heel goed voorstellen: je geeft een smak geld uit, en je kunt er niet eens meteen mee aan de slag. Dat is gewoon vreselijk irritant en frustrerend ............. maar het is ook onterecht om Parelli Nederland een verwijt te maken over de verkoopprijs.

    Ik hoop dat je mijn reactie begrijpt, het is niet persoonlijk naar jou toe gericht maar meer een verdediging in zijn algemeenheid naar Parelli Nederland toe.

    Gerard
    Mijn levensmotto: "Today is the Future of Yesterday and the Past of Tomorrow, so why didn't we live in the Present Time, Here and Now?" (Eén van mijn stellingen in mijn afstudeerscriptie)

  6. #186
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Ans welke handelingen kan ik me voorstellen voor het regiocode-vrij-maken? Wat moet je daar ongeveer voor doen? Grz Els
    Heel simpel een instelling veranderen door een getal via je afstandsbediening in te geven. Door dat getal verschijnt de regiocode op je scherm, je verandert de 2 in een 0 et voila! Meer is het niet, je hoeft dus niet iets fysieks te veranderen, het is puur een softwareinstellinkje. Daarom beinvloedt het de garantie ook niet.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  7. #187

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    [quote="promptertje"]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Ans welke handelingen kan ik me voorstellen voor het regiocode-vrij-maken? Wat moet je daar ongeveer voor doen? Grz Els
    Heel simpel een instelling veranderen door een getal via je afstandsbediening in te geven. Door dat getal verschijnt de regiocode op je scherm, je verandert de 2 in een 0 et voila! Meer is het niet, je hoeft dus niet iets fysieks te veranderen, het is puur een softwareinstel]

    Op zich heb je gelijk, maar toch een waarschuwing !!!!!!!!!!

    Inderdaad kun je tegenwoordig bij de meeste dvd spelers de regiocode wijzigen, er zijn er 9. Echter, dat kun je niet onbeperkt doen. Wat betekent dat dan in de praktijk ?

    Je kunt meestal maar maximaal vijf keer wijzigen. (Dat laatste is dus afhankelijk van je dvd speler). De vijfde keer wordt dan de definitieve regiocode. Een ander nadeel is dat wanneer je je dvd speler op de regiocode van de USA zet, je weer geen dvd's af kunt spelen die op de europeese markt zijn verkocht. Natuurlijk denk je dan, ach, ik zet hem weer terug, maar voor je het weet zit je aan het maximum aantal wijzigingen van je dvd speler en valt er uiteindelijk niets meer te wijzigen.

    Er schijnen echter op Internet patches en/of handreikingen te zijn hoe je dat toch kunt omzeilen, Niek en ik zijn daar nu naar op zoek. Zodra we wat hebben of kunnen "presenteren" zullen we het gelijk laten weten.

    Gerard
    Mijn levensmotto: "Today is the Future of Yesterday and the Past of Tomorrow, so why didn't we live in the Present Time, Here and Now?" (Eén van mijn stellingen in mijn afstudeerscriptie)

  8. #188

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    even een verbetering naar mijn lieve paps .DE software instelling die prompertje beschrijft is permanent en dvd spelers kennen niet max aantal wijzigingen (in de meeste gevallen) als een pc dat doet.VERder als je hem op 0 zet leest ie alles en hoef je dus niet te switche tussen bepaalde codes.Dus al zou je een max hebben door hem op 0 te zetten (kan in pc`s niet aangezien je daar natuurlijk veel meer software beveiligingen in kan stoppen) leest ie alles.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  9. #189
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Bij mijn speler (aparte portable, dus niet via de PC) is de instelling nu inderdaad ook permanent gewijzigd. Van mijn PC-speler blijf ik af, ik weet dat dat niet onbeperkt is.

    Voordeel van die portable: ik kijk mijn DVD'tjes lekker op de bank, in bed en kan hem zelfs mee naar stal nemen - ideaal ding
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  10. #190

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    @ antilopa en niek; het was niet zo rot bedoelt als dat het eruit kwam.... was idd nogal gefrustreerd en dan schrijf je wel eens dingen die ik beter niet kan zeggen... Natuurlijk snap ik wel hoe het werkt, ben zelf ook al tijden bezig met het idee van opstarten van eigen bedrijf en weet via mijn ouders wel wat er bij het hebben van een eigen bedrijf komt kijken.
    Verder wacht ik met smart op je onderwerp over het unlocken van mijn DVD speler!!

  11. #191

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Corine
    @ antilopa en niek; het was niet zo rot bedoelt als dat het eruit kwam.... was idd nogal gefrustreerd en dan schrijf je wel eens dingen die ik beter niet kan zeggen... Natuurlijk snap ik wel hoe het werkt, ben zelf ook al tijden bezig met het idee van opstarten van eigen bedrijf en weet via mijn ouders wel wat er bij het hebben van een eigen bedrijf komt kijken.
    Verder wacht ik met smart op je onderwerp over het unlocken van mijn DVD speler!!
    Ha Corine, 't is al goed hoor Hoe snel we de smart van het wachten kun verlichten, dat weet ik nog niet. Kun je alvast wel even via de pm merk en type dvd speler doorgeven ? Kijken wij alvast verder.

    Gerard
    Mijn levensmotto: "Today is the Future of Yesterday and the Past of Tomorrow, so why didn't we live in the Present Time, Here and Now?" (Eén van mijn stellingen in mijn afstudeerscriptie)

  12. #192
    Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    389

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Tuurlijk kost het allemaal meer dan je op het eerste gezicht denkt.

    Maar de BTW zal niet superhoog zijn. En het verbaast me wel dat de lage dollar geen positieve invloed heeft op de prijs van de pakketten. Net zo goed als het me verbaast dat parelli-instructeurs de volle consumentenprijs zouden moeten betalen aan PP voor de pakketten.
    En de afdracht aan Zwitserland verbaast me ook.....

    Gelukkig is Parelli Canada wel concurrerend
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

  13. #193

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Het is een samenloop van.Btw is hoog genoeg zeker omdat het hier een bedrijf gaat en vrij grote hoeveelheden.Hierbij komen nog verzend kosten etc (zoals boven genoemd) Het gaat hier ook nog is om een bedrijf en een bedrijf als deze zal winst moeten maken wil het voortblijven bestaan...

    Gunstige dollar koers staat hier los van aangezien je niet weet wat de prijs was geweest als deze er niet was geweest ...Men vindt het nu "duur" (waar praat je nou werkelijk over als je ziet wat in het pakket zit)Maar stel dat die dollar koers niet zo gunstig was geweest ?.......wat was de prijs dan wel niet geweest......
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  14. #194
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Ondertussen ben ik wel enigszins bekend geraakt met hoe het werkt met internationale aankopen, douanerechten (wat vroeger invoer-recht heette) en BTW afdracht.

    Het IS gewoon absurd veel duurder hier, en dat is echt niet alleen vanwege de verzendkosten en de BTW. Er zitten gewoon een aantal tussenstappen bij die er OOK geld aan verdienen, helaas niet Eddy alleen, want ik zou het hem van harte gunnen.

    De dollarkoers is op dit moment allang niet meer zo gunstig als pakweg een jaar geleden (toen stond hij op 1.35 en nu nog maar rond de 1.15) Maar de dollar is nog altijd een stuk minder waard dan de Euro... Kan wel enigszins ingecalculeerd worden hoor, dat doet mijn importeur namelijk ook, zeker als er al langere tijd sprake is van een gunstige koers.

    De BTW wordt niet hoger als het om grote hoeveelheden gaat hoor, juist bij grote hoeveelheden zou de prijs juist omlaag gaan, vanwege veel lagere verzendkosten. En de invoerrechten op DVD's en boeken zijn laag, max 3,5%
    Het lijkt mij ook stug dat Parelli NL (of Parelli EU) als bedrijf zijnde de amerikaanse verkoopprijs moet betalen, zeker als ze in grote hoeveelheden afnemen.

    1000 pakketten verzenden via de boot is net zo duur als 10 pakketjes via de lucht. Het duurt alleen 5 weken langer. Dus de verzendkosten zijn per pakket hooguit een paar euro.

    Dusse, er zit inderdaad wel een GROTE marge bovenop die pakketten, maar dat betekent niet dat Eddy dat rechtstreeks in zn zak kan steken.

    En eerlijk gezegd, vind ik de materiaal kwaliteit van het nieuwe L2 bedroevend laag ten opzichte van het oude L2 (waar ik ook al mn bedenkingen over had...) wat niet wegneemt dat het aan DIDACTISCHE kwaliteit zeker het geld waard is. Of je er nu 250 euro of 170 euro voor betaalt.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  15. #195

    Re: Nieuwste L2 pakket is klaar!!!

    Gelukkig heb ik iemand gevonden die mijn dvd's regiovrij kan branden. Ik kan ze binnenkort dus gewoon bekijken en heb het pakket dus niet voor niets gekocht. Mij viel de tekstuele bijdrage van het pakket nogal tegen, maar misschien dat dat goed komt met de DVDs. Krijg gelukkig het oude pakket ook nog als ik mijn level 1 heb gehaald via de engelse savvy club. Kan ik ze tegen die tijd beide gebruiken .
    Mijn DVD speler is een JVC XV 212S. Ik heb volop gezocht op internet maar kon dus niets vinden... Antilopa, als jij wat vindt hou ik mij van harte aanbevolen!!!!

Pagina 13 van de 18 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •