Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: iemand ervaring met craddle bridle ?

Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

iemand ervaring met craddle bridle ?

Ik heb pas de craddle bridle gekocht voor Gitano ,helemaal volgens de opgemeten maat ,maar nu lijkt het me dat het bit er zo laag inhangt ,hij accepteert het wel goed ,ik doe er nog niks mee,alleen aan de hand wandelen zodat ie "iets" in zen mond gewend kan worden . Is de vorm van het bit zo ,krijg ook niet de indruk dat het echt omhoog moet . Zal morgen proberen er een foto van te maken.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re:iemand ervaring met craddle bridle ?

Tja, moeilijk te zeggen zo zonder foto

Ik heb er ook een, maar vind altijd dat het wel voor zich spreekt hoe het goed hangt, maar is denk ik handig om inderdaad een foto te plaatsen als je twijfelt

Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Dagboek Berichten
    5

Ik weet wel dat parelli, adviseert de bitten iets lager te hangen. het hoe en waarom is wel verteld, maar dat gaat bij mij nog het ene oor in en het andere uit. Omdat ik nog een hele weg heb af te leggen met mijn touwhalstertje. En ik net zo lief bitloos men!

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Ben er al een paar keer mee gaan wandelen , en hij lijkt het goed te vinden , toch vind ik het raar zitten .
    Ook nog wat moeite om het aan te doen, hij doet zen mond niet ver genoeg open ... iemand daar nog tips voor ? 'k geef hem dan wel een snoepje dat ie wat beter kauwt .

het ziet er inderdaad uit alsof het te laag ligt
    Ik zou voelen met mijn vingers waar het bit in de mond ligt, dus letterlijk voelen waar het metaal de lagen raakt, of het niet tegen of op de tanden ligt, misschien dat je dat kunt doen?
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Het lijkt zo van de foto inderdaad wat aan de lage kant. Verder heb ik de ervaring dat veel paarden dit een heel fijn bit vinden! Ik heb wel altijd de neusriem vrij los.

Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik heb ook een Cradle en ook de mijne past niet helemaal zoals het zo moeten volgens de instructies.
    Volgens de instructies zou je beter een maat kleiner kunnen nemen als de maat een beetje tussen 2 maten in viel omdat het leer nog wat uitrekt. Ik koos voor een M maar deze bleek veel te klein. Ik ruilde het hoofdstel voor een L en jawel te groot. Ik heb er boven in wat gaatjes bij geknipt, om het hoofdstel in te korten. Omdat je de neusriem niet apart kunt verstellen ging deze ook mee omhoog

Wanneer ik het bit wat lager hang, hangt het tegen de tanden. Hij trekt het omhoog en kauwt er met zijn kiezen op.
    Het hangt nu precies in de mond hoe, zonder plooi (foto).

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Men lesgever is net geweest , en die zei dat het goed hangt, hij vond ook de inwerking van de neusriem vrij sterk , voorlopig hangt het ook zomaar in zen mond zonder te gebruiken, hij zal eerst gewoon met halstertouw opgeleerd worden . Vandaag heeft men lesgever er al even opgehangen en het ging boven verwachting vrij goed !
    Laura, volgens mij is het beter dat de neusriem wat hoger hangt , meer naar onderen toe is het neusbeen nog gevoeliger .
    Oh ja, er komen al vlekjes ( lijkt roest) op men bit is dit bij nog iemand ? Toch raar voor een splinternieuw bit dat altijd binnen ligt ?

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Dat hoort bij deze bitten De roest geeft het bit een prettigere smaak voor veel paarden.

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Dat hoort bij deze bitten De roest geeft het bit een prettigere smaak voor veel paarden.
    Oh echt , ik dacht dat nog , en dacht toen weer " nee, dat zal wel niet ..."
    Dank je voor de info

Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Even off topic
    Welk zadel ligt er op je paardje ?
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    57

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Sylvia*
    Even off topic
    Welk zadel ligt er op je paardje ?
    Dat is een Prestige Atena, een heel fijn zadel , dat ik van een vriendin te leen had , maar voor Gitano bleek het wat te breed ,en voor mij is de zitting iets te krap . we hebbennu een boomloos zadel angeschaft in afwachting tot onze CTK geleverd wordt , dat is een zadel speciaal voor gangenpaarden .
    De Prestige is wel een heel fijn zadel .

Bladwijzers

Forum Rechten