Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Op weg met de trailer, met oordoppen?

  1. #1
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Omdat ik stilaan begin te denken dat de stressfactor verhoogd wordt door het geluid in de trailer ben ik van plan om eens te testen of oordoppen helpen.

    Ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft? (positief of negatief) Zijn er redenen waarom ik het beter niet kan doen?
    Ik weet dat je ze kan kopen maar dat er ook mensen zijn die een panty vullen met watten en dat gebruiken als geluidsdemper.
    Een tijd geleden heb ik zelf eens in een rijdende trailer gestaan en ik ben toen geschrokken van het oorverdovende lawaai op sommige momenten.



  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Nooit gehoord van oordoppen en gen idee of het helpt. Gisteren reed ik met Whoopie buiten en ze had een oornetje op ivm de horzels, ze reageerde veel minder op het verkeer dan normaal, ik dacht omdat ze zo met die horzels bezig was, later realiseerde ik mij dat ze minder hoorde en dat dat waarschijnlijk de oorzaak was, mischien een idee, is een makkelijk iets om te proberen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Ipv oorproppen, kun je ook een orenkap met rubber oren (die over de oren van het paard heen geschoven worden en door de kap op hun plaats gehouden worden) proberen. Wordt bij dravers regelmatig gedaan hoor, in de trailer worden de geluidsnormen die voor mensen nog prettig zijn ruim overschreden.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #4
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Is zo'n draverskap beter volgens jou Ans? En waarom, want ik begeef me hier echt op onbekend gebied.
    Whoopie, toch wel een duidelijk verschil dus met of zonder geluidsdemper. Als ik het zo lees lijkt me dit toch wel fijn voor mijn stippel om dit te proberen in de trailer.

  5. #5
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    De kap is voor de meeste paarden prettiger omdat ze niets in hun oren krijgen (zoals de proppen), maar er overheen. Met proppen daar nog eens bij is het dubbelop, dat is wel maximaal mogelijke geluiddemping. Ik denk dat je even moet uitproberen wat je paard het prettigst vindt
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #6
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Merk je veel stress in de trailer?

    Ik ben benieuwd of het zal verlichten, houd je ons op de hoogte?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  7. #7
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Ja, ik ben ook heel benieuwd naar je ervaringen!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  8. #8

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Zou het ook averechts kunnen werken? Dus doordat je ze minder gehoor geeft dat ze angstiger worden doordat ze niet goed kunnen horen?
    www.niettevermijden.com

  9. #9

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Een trailer maakt ongelofelijk veel kabaal van binnen.

    geloof bijna altijd boven de 80 decibel (op snelweg)
    ik heb hiervan ooit is een onderzoek gezien, trailers met een open bodem daar nog maar niet open te spreken.

    geen ervaring met oordoppen of mutsjes.
    Wat janneke beschrijft, met die netjes, daarom hebben paarden die vaak op met wedstrijden.
    Niet alle wedstrijden is het toegestaan.

  10. #10
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Ans, enig idee hoe zo'n kapje heet. Ik bedoel wat de correct naam ervoor is. Dan ga ik even opzoeken waar ik dit kan halen.

    Ik merk inderdaad stress bij Aramis tijdens het rijden.
    Hij zweet enorm, echt een zweetplek op de vloer onder zijn borst. In het terug naar huis rijden gaat hij ook wel eens slaan tijdens het rijden. Ik denk dat ik een soort van protest is. "ik wil eruit en wel nu!"
    Het gebeurt vaker in het naar huis rijden, hij weet dan vast dat we op weg zijn naar huis. Dan kan het voor hem vast niet snel genoeg gaan.

    Aangezien hij gaat trappen terwijl we rijden denk ik dat hij een redelijk goede balans heeft, dat lijkt me dus niet het probleem. Ik blijf denken dat het lawaai ervoor veel tussen zit.

    Ik hou jullie zeker op de hoogte.

  11. #11
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    "Orenkap"

    Bij draverspullenhandelaren te koop, ik weet niet waar in België helaas
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  12. #12
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Geweldig, ik heb een zaak gevonden op slechts 10 min van mijn deur.
    Nooit gedacht dat ik zoiets ooit zou gaan kopen. Maar het is voor het goede doel!

  13. #13
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Vergeet de rubber oren er niet bij te kopen, anders dempt het te weinig
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  14. #14
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Gaat het goed verder met je mooie Stippel, Kim?
    Zou een extra rubber mat op de bodem nog extra helpen om het geluid te dempen? En het soort banden? Windgeruis is ook vaak een probleem. Waar ik zelf in de auto bijv. last van krijg als ik de raampjes open zet, zijn mijn oren. Er komt een bepaalde druk op. Heel irritant. En het gaat meer herrie maken. Ook irritant. Mss moet ik ook maar eens kijken naar zo'n kap .Ben heel benieuwd of het iets uitmaakt!

  15. #15
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:Op weg met de trailer, met oordoppen?

    Lief dat je het vraagt, het gaat heel goed met hem. We hebben wat gewerkt aan zijn conditie en dat werpt echt vruchten af.
    Hij kan nu lekker lopen zonder te zweten of snel moe te worden. Zijn galop is enorm verbeterd.
    Ook met het rechtrichten gaat het lekker, we zijn nu bezig met aanspringen vanuit travers. appuyement en volgens mijn instructrice moeten we ook maar wat gaan prutsen met de pirouette. Dat vind ik voor mezelf nog wel wat hoog gemikt, maar hij kan het allemaal. Met een ander mens zou hij vast al veel verder zijn.
    Maar ik vind prutsen wel fijn :P

    Als ik het goed begrijp moet ik naast een orenkap ook nog rubberen oren kopen voor daarover? In de winkel weten ze vast wel wat ik nodig heb.
    Die druk in je oren dat herken ik wel. Zal ik even vragen of ze daar ook iets op maat kunnen maken voor mensen?
    Geen idee of een extra rubberen mat nog wat doet, misschien wel. Maar laat ik eerst eens kijken wat die oortjes doen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •