Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: trailer kopen en waar op letten

  1. #16

    Re:trailer kopen en waar op letten

    in wat voor prijs klasse zoek je een trailer ?

    Bij mijn vader op werk komt binnenkort een henra buffalo trailer. (ik dacht uit 2009)
    Die mensen willen een nieuwe.



  2. #17
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:trailer kopen en waar op letten

    Zal zelf persoonlijk voor nieuwe trailer gaan. (Nieuwe houte kost 4000,- en aluminium met kunstof vloer 5500,-)
    Probleem met 2 handse trailers is dat ze vaak slecht zijn onderhouden.

    Bij houten trailer heb je volgende onderhoud punten.
    1. Kit randjes. Wil je goed doen moet je de kit randen om 3 jaar vervangen. Doe je niet dan kan er vocht in de houten panelen komen met al gevolg hout rot.
    2. Banden, banden gaan zo 6 jaar mee (op band staan 4 cijfers, eerste 2 week nummers en daarna volt jaartal.Bijv 1202 houdt in week 12 jaar 2002)
    3. Houten bodem, vaak is die na 10 jaar rot.
    4. Remmen, vaak is de remvoering na 12 jaar op of begint los te laten.
    En de vering wordt vaak ook wel door de jaren heen slechter.

    Trailer laten kontroleren, koste hier 30 euro waar bij alles gecontroleerd wordt en 1 wiel er af wordt gehaald om de rem te controleren. (bedrijf je zit in Drenthe).
    Zal geen 10 jaar oude trailer nemen waar markplaats mee vol staat, maar eentje van rond 5 jaar.
    Maar weet niet of link hier mag plaatsen.
    Maar op internet staat nieuwe 1½ trailer voor 3.895,00
    inclusief 3 jaar garantie, 1x onderhouds beurt en heeft automatische oprol zeil met hele kleine gaatjes er in zodat je hem altijd dicht kan doen zonder dat benauwd wordt in de trailer.
    Heb hem zelf ook, alleen dan aluminium versie, is erg goed geveerd en ding is zo groot dat er net geen 2 fjorden in passen.

    ja als kijkt dan nieuwe houte 4000,- kost inclusief 3 jaar garantie en onderhoudsbeurt

  3. #18

    Re:trailer kopen en waar op letten

    Nou THANKS iedereen voor de super tips! bij elke bezichtiging heb ik de nh-trailer-pagina er bij gepakt Na grondig speur en uitprobeer werk heb ik dan toch een leuke trailer gevonden EN nog in de buurt ook..

    Ik ben wel voor een oldie gegaan! eentje uit 1999 een henra. en op 1 wand na helemaal goed! voor de rest (bijna)helemaal aan mijn eisen voldaan! witte binnenkant, deurtje aan bestuurderskant 2 paards, niet te zwaar, HOUT etc etc, helaas geen voorlader maar He! dar valt mee te leven

    Maar misschien komt dan nu toch wel mijn aller grootste probleem ........ en dat is welke kleur moet ik hem schilderen

    Ik had het er gisteren nog met mijn moeder en Leonie over.. Mijn vriendje vind zwart een mooie kleur.. ik zelf ook.. Alleen nu zeggen ze dat zwart erg warm wordt! Heeft iemand ervaring met de kleur zwart op zijn trailer

  4. #19
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:trailer kopen en waar op letten

    Ik zou het niet doen, maar dat is ook gevoelsmatig dat ik dat roep. Het lijkt me ook dat het warmer is (maar weet het niet zeker dus), ik zie ook weinig zwarte trailers (al zullen ze er vast zijn).
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #20

    Re:trailer kopen en waar op letten

    Iets van grijs, of blauw, mijn vriendin heeft haar trailer rood gemaakt en sticker erop met een paarden hoofd heel giga gaaf. (niet zo mijn ding maar ach)
    of geel

  6. #21
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:trailer kopen en waar op letten

    Ik hoorde laatst iemand zeggen, dat donkere verf, de zon zodanig aantrekt, dat ook de verflaag meer te lijden heeft dan bij een lichtere kleur. Ging toen over kozijnen. maar doe er je voordeel mee. En maak hem roze! Wedden dat je hem dan niet hoeft te delen

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •