Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: jong speels en nieuwsgierig paard

  1. #1
    *nieuw* michelle_K's Avatar
    Aangemeld
    May 2012
    Locatie
    Roeselare (west-vlaanderen)
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10

    jong speels en nieuwsgierig paard

    hallo!

    ik ben met mijn 2 jarig paardje reeds begonnen met een beetje basis grondwerk. Hij gaat al mooi achteruit en kan al een klein beetje wijken voor druk (heel minimaal hoor) en ik merk wel dat dit voor hem zeer interessant is en hij al die aandacht super vind. Ik bots echter wel op enkele probleempjes, hij kan zeer opdringerig zijn soms en mij zo een beetje "omver" lopen. Als ik naar zijn achterhand toega draait hij heeltijd mee om te kijken wat er gebeurd en kan hij niet mooi blijven staan. Bij wijken voor druk vertoont hij meestal ook wat tegendruk. Het is natuurlijk nog allemaal nieuw voor hem EN voor mij. En onze band is al een heel stuk verbeterd, hij loopt al mooi met mij mee, ook zonder touw, hij is heel veel verflinkt in de omgang, meestal borstel en douch ik hem terwijl hij los bij mij staat en dit vormt allemaal geen problemen en ik kan al rondlopen in de weide zondag dat hij op mij af komt gesprongen .
    Mijn vraag is eigenlijk wat zou ik kunnen doen doen zodat we een nog beter band krijgen en hij mij nog meer als "leider" zou zien. Ik moet wel toegeven dat ik niet echt een geboren leiderfiguur ben, ik werk liever met hem samen dan de baas te moeten spelen maar daar mijn weinige ervaring in het grondwerk had ik hier toch graag enkele tips gekregen over jullie ervaringen Alle commentaren, vragen en/of dingen die ik anders moet aanpakken zijn zeker welkom!

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:jong speels en nieuwsgierig paard

    Misschien vind hij het spannend als je naar zijn achterhand loopt?

    Ik zou veel friendly doen

    Verder, als hij tegendruk geeft hoger gaan in je fases. Maar geef hem wel de tijd om te kunnen reageren

    Daarnaast gewoon consenquent zijn met hem uit je ruimte zetten.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  3. #3
    *nieuw* michelle_K's Avatar
    Aangemeld
    May 2012
    Locatie
    Roeselare (west-vlaanderen)
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10

    Re:jong speels en nieuwsgierig paard

    ja het is echt uit nieuwsgierigheid ze, hij gaat niet slaan fzo, hij is gewoon benieuwd wat ik daar ga uitsteken volgens mij

    dankuwel voor de tips!

  4. #4
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:jong speels en nieuwsgierig paard

    Michelle, zoals Marit al zei, uit je ruimte houden is een psychologisch ranghogere handeling. Zo ook achteruit zetten en.... zorgen dat hij zijn benen meer gebruikt dan jij. Elke keer dat hij jou laat bewegen (je voeten laat verplaatsen) is een punt voor je paard. Elke keer dat jij het doet.... punt voor jou
    En je kunt ook een hele goede verstandhouding hebben met je paard als je een 49-51 verhouding hebt he..... Succes!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •