Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: Wintec wide VS Thorowgood cob

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Wintec wide VS Thorowgood cob

Hoi,

Ik ben op zoek naar ervaringen met de zadels Wintec wide en de Thorowgood cob.

Aangezien Wonder behoorlijk rond is en mijn wintec pro dressuur net niet helemaal lekker aansluit, hij ligt er als het ware boven op, met de witte boom.

Een boomloos zadel is niet echt een optie omdat ik daar geen balans op heb.

Groetjes
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Wintec wide VS Thorowgood cob

Dit is iets wat ik wel een beetje herken, dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de voorboogjes van deze zadels niet zo lang doorlopen, ik denk dat het ook zinvol kan zijn om naar een ander merk zadel te kijken waarbij de" voorboom", ook lang genoeg doorloopt. Hoop dat ik het goed uitleg zo.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik heb een hele mooie brede Massimo te koop staan

And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik heb een hele mooie brede Massimo te koop staan

Ja, maar niet in mijn prijsklasse, misschien als belanstinggeld gestort is

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Dit is iets wat ik wel een beetje herken, dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de voorboogjes van deze zadels niet zo lang doorlopen, ik denk dat het ook zinvol kan zijn om naar een ander merk zadel te kijken waarbij de" voorboom", ook lang genoeg doorloopt. Hoop dat ik het goed uitleg zo.
    Wat heb jij voor zadel voor whoopie?

Wonder is erg breed op haar schouder, erg rond maar toch een beetje schoft.. Super onhandig

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb een bates Caprielle(als ik het goed schrijf), met cair, komt uit dezelfde fabriek als de wintec, is de duurdere leren versie zeg maar,is een dressuurzadel maar niet met zo,n "dwingende zit".
    Whoopie is ook breed maar vooral ook wat verder over de schouder naar beneden.(ook iets van 33 /34 cm boombreedte).
    als je zadel net niet breed genoeg is zou je dan niet kunnen proberen net een bredere voorboom er in te doen uit de wide collectie? Geen idee hoor of dat werkt.

En als je een zadelpasser laat komen met tweedehands zadel, is dat geen optie?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik heb een bates Caprielle(als ik het goed schrijf), met cair, komt uit dezelfde fabriek als de wintec, is de duurdere leren versie zeg maar,is een dressuurzadel maar niet met zo,n "dwingende zit".
    Whoopie is ook breed maar vooral ook wat verder over de schouder naar beneden.(ook iets van 33 /34 cm boombreedte).
    als je zadel net niet breed genoeg is zou je dan niet kunnen proberen net een bredere voorboom er in te doen uit de wide collectie? Geen idee hoor of dat werkt.

En als je een zadelpasser laat komen met tweedehands zadel, is dat geen optie?
    Bredere boom kan niet in de gewone wintec.

Dat is misschien wel een optie, alleen de zadelpasser die hier in de buurt zit, komt alleen met 2e hands zadels boven de 500 euro
    Ze hebben aardig wat zadels rond de 300 te koop staan.. Maar durf het niet zo maar meer.

Misschien toch flink sparen en een trekker kopen.. wel boomloos maar toch stevig..

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Jaje kunt je afvragen of een zadel van 300 euro een goede investering is, een goed zadel is toch belangrijk denk ik, vaak schort het daar aan, zonde van de rug van je paard denk ik persoonlijk.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Jaje kunt je afvragen of een zadel van 300 euro een goede investering is, een goed zadel is toch belangrijk denk ik, vaak schort het daar aan, zonde van de rug van je paard denk ik persoonlijk.
    Als de boom nog heel is, goed past maar er niet mooi uit ziet. Hoor je mij niet klagen

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als de boom nog heel is, goed past maar er niet mooi uit ziet. Hoor je mij niet klagen
    Als een goed zadelpasser het zadel nakijkt op scheefheid van de boom en kussens en de kussens nakijkt of ze niet erg hard zijn en gelijkmatig zijn gevuld dan denk ik ook prima, maar je weet niet wat er gebeurd i smet een tweedehands zadel en ik merk dat je er zelf vaak niet genoeg kijk op hebt.

Dat vindt ik wel het voordeel van de kunstof zadels, heb je toch een redelijk zadel voor een mooie prijs.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik heb een Wintec Wide voor Casindy en ben er best blij mee Zij is ECHT verschrikkelijk rond, dus het schuift een beetje, maar ik denk dat dat op Wonder minder is. Casindy heeft ook aardig wat rugspieren, en als ze 'gewoon' loopt ligt-ie goed, maar als ze echt haar rug bolt wipt-ie ietsje op, is waarschijnlijk minder met een pad eronder. Je mag 'm best eens uitproberen als je wilt, maar dan moet je 'm wel even ophalen en terugbrengen in Hoofddorp Heb alledrie de wide bomen erbij.

Ik vind het voor nu prima, hij past tenminste en ik rijd misschien eens per week. Straks, als mijn schuld is afbetaald aan m'n ouders, spaar ik voor een beter (en duurder waarschijnlijk) zadel, wil dan echt de zadelpasser erbij halen.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Zo rond als Casin is, zal Wonder niet zijn. Wonder heeft ook nog een schoft maar vooral brede schouders.

Ik vind het gewoon lastig, al zou de wide al beter liggen denk ik ivm de plattere kussens.

Heb je de cair? of wol? en waarom?

Hoofddorp kom ik niet echt dagelijks :P en heb helaas geen ov meer..

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik heb de cair, simpelweg omdat ik redelijk snel een zadel nodig had en deze te koop stond. Over wol of cair had ik toen niet eens nagedacht Mocht je eens in de buurt zijn, of ik bij jou, kun je altijd het zadel eens proberen in elk geval
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

je mag mijn thorowgood blauwe boom (medium/wide) proberen als je wilt? hij staat ook in vraag en aanbod.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Mooi zadel, maar de blauwe boom gaat sowieso niet passen en een boom kopen om dan wel te passen is ook een beetje zonde..

ja... dan zou je zadelpasser ofzo om de goede boom moeten vragen voor het passen

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten