Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Is dit goed?

  1. #1

    Is dit goed?

    Hallo allemaal!

    Ik ben net begonnen met NH en rijd met touwhalster leadrope en neckrope.
    aangezien ze nog niet goed reageerd op de neckrope stuur ik haar nog met leadrope.
    Ik heb een filmpje (gemaakt met mobiel) en vroeg me af of dit goed was.
    genoeg gekletst hier is het filmpje!

    Mariska en ik


    laat je een berichtje achter?

    groetjes vera

  2. #2
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Is dit goed?

    Ik kan het niet goed zien. Ik zou denken dat je de rope sowieso al langer mag laten.
    Maar hoeveel grondwerk heb je gedaan ter voorbereiding?
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Is dit goed?

    Wat ik mij afvraag is gebruik je een bepaalde basis, of heb je eigenlijk het hoofdstel met bit vervangen voor een touwhalster, zo ziet het er een beetje uit.
    Het ligt eraan wat je wilt, maar als je met parelli bezig gaat dan ga je erst idd met grondwerk bepaalde teugelhulpen bevestigen (reactie op druk), daarna begin je met freestyle rijden en heb je bepaalde principes die je handteerd tijdens het rijden, beetje teveel om zo uit te leggen.

    Bij dit paardje zou ik eerst werken aan ontspanning als je op zijn rug zit, nu lijkt hij onrustig , dat lijk je oa op te lossen door teugelgebruik. Een deel van parelli is juist dat je paard relaxed kan lopen met een lang teugeltje, maar daar zitten dus bepaalde basiprincipes aan vast en een manier van trainen.

    Heb je les of heb je een parellipakket?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4

    Re:Is dit goed?

    hee

    Ter voorbereiding heb ik haar even gelongeerd en wat oefeningen voor 'mijn' ruimte gedaan.
    Ik heb het hoofdstel niet zo 123 vervangen door het halster maar dit geleidilijk aan gecombineerd.
    Ik heb geen lessen en geen parelli pakket maar ik wil wel lessen gaan nemen.

    groetjes

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •