Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Paardvriendelijke omgang

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Paardvriendelijke omgang

Hoi,

Misschien teveel gevraagd van mij.
    Maar ik wil alles paardvriendelijk oplossen, niets met slaan, niet met schreeuwen.

Vandaag had ik freestyle les, dacht naderhand, laat ik de wormenspuit geven, alleen wel een andere wormenspuit die ik normaal heb. Marinde neemt de wormenspuiten normaal zonder problemen in.
    Uiteindelijk toch gelukt, maar mevrouw was best wel boos en daar kan ik mee inkomen, zo'n wormenspuit is ook heel niet leuk

Uiteindelijk wilde ik haar in het weiland zetten, maar marinde liep voor mij weg (waarvan ik denk, ja is wel logisch!) dus ik laat haar even afkoelen, mijn moeder was mee, die wilde ook naar huis ook logisch

Goed ik heb veel pogingen gedaan om haar naar me toe te krijgen, mijn handen zaten onder de zooi van de wormenspuit dat heb ik erafgewassen, maar nog vond ze het geen goed idee om mee te gaan.

Ineens staat de staleigenaresse op, loopt naar binnen en komt buiten met een wandelstok! loopt de longeerbak in en begint achter marinde aan te zwaaien met dat ding, waar ik het al heel niet mee eens ben. Marinde rent weg, bang! en vrouwtje schreeuwt tegen haar. Uiteindelijk heb ik het hek van het weiland open gezet en ging ze erin, in de wei kon ik rustig haar halster afdoen.

Niet alleen hier ben ik het oneens mee, er zijn dingen waar ik achter ben gekomen, waar ik nog veel meer een hekel aan heb en dat alles is niet paardvriendelijk.
    Met als gevolg dat ik vaak van voren af aan kon gaan beginnen omdat marinde bang was voor van alles en nog wat.

Hebben jullie zoiets ook meegemaakt en wat er tegen gedaan?
    Ik heb geduld zat, maar dit begint toch echt mijn keel uit te komen!

(sorry trouwens als dit verkeerd staat)
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Paardvriendelijke omgang

Die vrouw heeft het recht niet om dat met jouw paard te doen, eigenlijk mag ze dat met geen een paard doen! Ik zou haar toch zeer duidelijk maken dat dit absoluut niet gewenst is want het werkt alleen maar tegen als ze zo doet tegen een paard. Veel mensen hebben echt een bord voor hun kop dat ze dat niet door hebben!!!
    Sorry, maar werd een beetje boos bij het idee dat ze dat bij alle paarden gewoon maar doet....
    Doet ze dit soort dingen vaker? En waarschijnlijk ook erger als je er niet bij bent? Ik zou allang heel boos geworden zijn, als je dat nog niet gedaan hebt dan moet je echt met haar praten hoor want dit is heel vervelend en eng voor je paardje. Als ze haar gedrag niet wil veranderen zou ik toch een andere stal zoeken want hier word een paard niet gelukkig van!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Aug 2005

Als de paarden in de wei staan en ze moeten bijvoorbeeld naar binnen worden ze opgejaagd met een longeerzweep, moeten ze naar buiten dan worden ze ook opgejaagd met een longeerzweep.

Een jongen bij ons op stal, als hij de paarden binnen zet, het hek gaat open en de paarden speuren er langs af, want dit zijn ze gewend door de longeerzweep.
    De jongen zei al laatst tegen mij, als een paard voorbij hem komt krijgt dat paard een knal, oftewel hij draait zich om en ramt het paard daar waar hij het snelste bij kan.
    (dit doet hij niet alleen bij andere paarden, bij zijn eigen paard en veulen is hij nog veel erger) :\

Ik was gister ook echt boos wil dit niet hebben, maar het oude mensje is zowat doof aan het worden en hoort niet alles wat je zegt, terwijl ik toch duidelijk was dat dit niet gewenst is (of wilde ze het gewoon niet horen?)

Ik heb het geluk nu nog dat mijn pony's nu buiten staan dag en nacht en dat ze niets te zoeken hebben bij mijn pony's.

Waarscheinlijk gebeuren deze dingen ook als ik er niet bij ben, maar dat is ook wel van horen zeggen, als ik bijvoorbeeld de stal in loop en mijn pony is bang (je ziet dat ze echt bang is), als ik haar over het hoofd wil aaien is ze schuw, wat ik toen hoorde is dat als de pony te dicht bij de deur staat en de deur gaat open, zwaait ze met haar hand om de pony 'weg te jagen'.

Mijn tip: onmiddelijk een andere stal zoeken! Ik zou mijn paar er echt weg halen,want wie weet wat ze allemaal mentaal (en fysiek) kapot maken bij je paardje. Waarschijnlijk gewoon een hoop onwetendheid van die mensen, maar wel schadelijk voor je paard.

succes
    Leef Lente Momenten!

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Echt vreselijk daar!!! Zoals Roos ook al zegt: VERHUIZEN!!!!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ben het eens met de rest hoor, zoek een andere stal! Dit is geen leuke plek voor je dieren (noch voor jou...). Dat oude vrouwtje bijscholen lijkt mee geen haalbare kaart, en die jongen heeft ook al zo zijn eigen ideeen. Snel op zoek dus!

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt voor de reacties, dus het was zeker niet teveel gevraagd van mij!?!

Ik ga op zoek.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Tuurlijk is dat niet teveel gevraagd! Daar is dit forum toch voor
    Succes met zoeken!

Ik zou ook zeker op zoek gaan naar een andere stal. Je moet toch wel een plekje hebben waar je je paard in vol vertrouwen achter kunt laten, en niet de hele dag loopt te peinzen of ze wel je paard met rust laten.
    Net zoals Lila zegt, denk ik niet dat het haalbaar is om het vrouwtje en de jongen bij te schaven, dat zou veel te lang duren, als het al ooit succes haalt.
    The more you know the more you become aware of how much you don't know

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik ben het met de rest eens dat dit niet goed voor je paardje is. Ik zou dan ook een andere stal zoeken. In welke omgeving zoek je stalling? Dan houden wij onze ogen ook voor je open.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Pfoe dat is niet niks, volgens mij zou ik die jongen een klap verkopen!

Zo snel mogelijk je paard daar weg halen!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Jeetje, dat zou ik ook echt niet leuk vinden...
    Het idee dat je gewoon niet meer 100% over je eigen pony kan beslissen en telkens opnieuw moet beginnen... Ik zou inderdaad ook op zoek gaan naar andere stalling...

Aangemeld
    Aug 2005

Die jongen een klp verkopen, ging dat maar zo makkelijk
    Dat had ik graag gedaan, ik heb al wel gezegd dat dat niet mijn manier van oplossen is

Vandaag hoorde ik weer wat, een meisje die ook op onze stal rijd elke dag kwam mij vertellen dat het zoontje van de staleigenaresse in het weiland, waar mijn pony's staan, stond met een zweep en een tuinslang en dat ie achter mijn pony's aan ging rennen en opjagen, en ik vond het raar dat mijn nieuwe (shet) zo raar deed de laatste tijd, overigens zat zijn oma dus gewoon toe te kijken :|

Goh klinkt erg softy, maar toen ze het vertelde kreeg ik helemaal tranen in mijn ogen

Het wordt echt tijd voor een nieuwe stal en ik ben nog steeds aan het zoeken, helaas vind je niet zo makkelijk een andere stal.

En het gekke is, ik heb het verder super naar mijn zin waar ik nu sta...

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Misschien kun je nog meer mensen op stal vinden die problemen hebben met deze manier van omgang. Wie weet als jullie met een groep ze aanspreken en zeggen dat jullie anders geen andere mogelijkheid zien dan verhuizen, dat er iets verandert.
    Vaak als ze zien dat ze er geld mee gaan verliezen kan het ineens wel anders.

Heel veel succes in ieder geval het lijkt me geen prettig idee.

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ben ervan overtuigd dat ieder van ons dergelijke verhalen over "normals" kan vertellen. Je bent zeker niet de enige. Durf op een rustige manier voor je overtuiging uitkomen en laat je vooral niet doen, hoor.
    Docendo discimus

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten