Hoi,
Misschien teveel gevraagd van mij.
Maar ik wil alles paardvriendelijk oplossen, niets met slaan, niet met schreeuwen.
Vandaag had ik freestyle les, dacht naderhand, laat ik de wormenspuit geven, alleen wel een andere wormenspuit die ik normaal heb. Marinde neemt de wormenspuiten normaal zonder problemen in.
Uiteindelijk toch gelukt, maar mevrouw was best wel boos en daar kan ik mee inkomen, zo'n wormenspuit is ook heel niet leuk![]()
Uiteindelijk wilde ik haar in het weiland zetten, maar marinde liep voor mij weg (waarvan ik denk, ja is wel logisch!) dus ik laat haar even afkoelen, mijn moeder was mee, die wilde ook naar huis ook logisch
Goed ik heb veel pogingen gedaan om haar naar me toe te krijgen, mijn handen zaten onder de zooi van de wormenspuit dat heb ik erafgewassen, maar nog vond ze het geen goed idee om mee te gaan.
Ineens staat de staleigenaresse op, loopt naar binnen en komt buiten met een wandelstok! loopt de longeerbak in en begint achter marinde aan te zwaaien met dat ding, waar ik het al heel niet mee eens ben. Marinde rent weg, bang! en vrouwtje schreeuwt tegen haar. Uiteindelijk heb ik het hek van het weiland open gezet en ging ze erin, in de wei kon ik rustig haar halster afdoen.
Niet alleen hier ben ik het oneens mee, er zijn dingen waar ik achter ben gekomen, waar ik nog veel meer een hekel aan heb en dat alles is niet paardvriendelijk.
Met als gevolg dat ik vaak van voren af aan kon gaan beginnen omdat marinde bang was voor van alles en nog wat.
Hebben jullie zoiets ook meegemaakt en wat er tegen gedaan?
Ik heb geduld zat, maar dit begint toch echt mijn keel uit te komen!
(sorry trouwens als dit verkeerd staat)![]()
Bladwijzers