Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Horsefulness ?

  1. #1
    Bienie
    Guest

    Horsefulness ?

    Ik wist niet goed waar het te plaatsen, wilde eerst bij de bibliotheek maar aangezien het niet echt een boek is ...
    Een tijdje geleden ben ik gestrand op de website van Horsefulness (http://horsefulness.be/) en sindsien krijg ik daar regelmatig video's van in mijn inbox die ik nu pas ben gaan kijken ... De uitleg op zich trok me wel (daarom dat ik me toen heb aangemeld) maar ik vraag me af of mensen hier de website/methode/persoon kennen? Wat is jullie mening erover? Voor mij lijkt het in eerste instantie een kruising tussen Voest & Parelli, en voegt het niet meteen veel toe (ik ben op zich al niks nieuws tegengekomen en ik beschouw mezelf toch als leek :lol: )? Of misschien toch juist wel? Ik ga nog even verder wat kijken, maar ben ook wel nieuwsgierig naar andere meningen

  2. #2
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Horsefulness ?

    Lijkt mij ook een beetje iets als Parelli/Voest. Verder vind ik het niet zo interessant, eerder de zoveelste die een 'methode' heeft 'uitgevonden' Zo komt het op mij over tenminste.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  3. #3

    Re:Horsefulness ?

    Beste Beenie, ik kwam louter toevallig op jouw berichtje uit en heb me even vlug geregistreerd om te kunnen antwoorden op jouw vraag
    Horsefulness is eigenlijk geen mengeling van parelli en voest. Het systeem dat ik onderwijs is vooral een manier waar meer vrijheid aan het paard wordt gegeven omdat het mijn inziens belangrijk is dat je een passief leider bent ipv iemand die respect afdwingt.
    Wij starten bv altijd met werken in vrijheid, niet in een round-pen of picadeiro, maar in een grote piste of zelfs de weide. daar zijn verschillende redenen voor. Ik raad je aan om eens het filmpje te bekijken op mijn website waarin ik de 8 connectie-oefeningen kort uitleg die als doel hebben de band met je paard heel sterk te maken maar tevens zonder enige vorm van dwang (zoals een kleine piste) aan de rangorde te werken en aan jouw leiderschap. Ook tijdens het grondwerk is er een verschil, zo gaan wij bv zo weinig mogelijk druk op het hoofd gaan uitvoeren (wat bij bepaalde methodes wel gedaan wordt) en ligt de nadruk op een zachte en geduldige aanpak ipv: en nu moet je het zo of zo doen, anders ga ik naar een hele hoge fase waarbij ik je aantik. Eigenlijk zijn er veel gelijkenissen met vele andere methodes maar zeker ook veel verschillen. Ik heb mijn eigen visie over hoe ik paarden wil trainen, zo hou ik zelf niet van methodes die enkel maar vanuit de rangorde-denkwijze handelen. Horsefulness bestaat ook uit 4 onderdelen , dus ook longeren en rijden is heel duidelijk aanwezig in het horsefulness-trainingssysteem. Ik blijf daarbij trouw aan mijn filosofie dat ook een paard zonder bit een hoge graad van africhting kan hebben.
    Ik nodig je verder ook uit om eventuele vragen die je hebt omtrent horsefulness via mijn site of via mijn emailadres te stellen! Ik beantwoord ze graag!
    Veel succes verder nog met je paard(en)!

  4. #4
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Horsefulness ?

    Hoi Horsefulnes,

    Zou je, je ook willen voorstellen in het daarvoorbestemde sub-forum
    Alvast bedankt
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #5
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Horsefulness ?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door horsefulness
    Horsefulness is eigenlijk geen mengeling van parelli en voest. Het systeem dat ik onderwijs is vooral een manier waar meer vrijheid aan het paard wordt gegeven omdat het mijn inziens belangrijk is dat je een passief leider bent ipv iemand die respect afdwingt.
    HUh wie heeft het hier over afdwingen, volgens mijn belevenis kan je respect niet afdwingen.
    Alleen maar verdienen
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  6. #6
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Horsefulness ?

    Hier op het forum zijn we allemaal bezig ons paard van de angst af te helpen, er word dus niks gedwongen alleen maar gevraagt.
    Sinds ik parelli doe heb ik al zoveel meer respect verdient van mijn paard en is de angst uit zijn ogen verdwenen.

    Gisteren heb ik 2 filmpjes op je site bekeken, ik zag weinig verschil met parelli alleen dat je meer driving gebruikt.
    Ook daar zag ik fases en lichaamstaal voorbij komen, alleen dan op een andere manier.
    Naar de uitgang blijft toch hetzelfde, ieder zo zijn visie en dat mag
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  7. #7

    Re:Horsefulness ?

    ja natuurlijk, iedereen mag zijn visie hebben! Ik wou beenie uitleg geven over wat horsefulness inhoudt, ik hoop dat er zo wat meer duidelijkheid is over Horsefulness.

  8. #8
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Horsefulness ?

    Hoi Karine, zojuist je horsefulness-website bekeken http://horsefulness.be/over-horseful...e-vandenborre/
    Heb je ook filmpjes van wat jij zelf met je paard doet of "bereikt" hebt?
    Of kijk ik over die filmpjes heen?

    Ik ben altijd heel geïnteresseerd in: waar een filosofie uiteindelijk praktisch gezien toe leidt .
    Dat vind ik persoonlijk bijvoorbeeld missen bij Emiel Voest;
    die zie je nóoit op evenementen met zijn eigen paard een grondwerkdemo geven.
    Terwijl ik nou júist zo geïnteresseerd ben, in het "eind"resultaat van een bepaalde methodiek.

    Dus áls je filmpjes van jezelf hebt (terwijl je met je eigen paarden bezig bent): gráág!
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  9. #9
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.815

    Re:Horsefulness ?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Hoi Karine, zojuist je horsefulness-website bekeken http://horsefulness.be/over-horseful...e-vandenborre/

    Dat vind ik persoonlijk bijvoorbeeld missen bij Emiel Voest;
    die zie je nóoit op evenementen met zijn eigen paard een grondwerkdemo geven.
    Was dat witte paard op Equiday dan niet zijn paard
    A lot of people talk to horses, not many listen

  10. #10

    Re:Horsefulness ?

    @ Els: hier is een filmpje waar je Karine bezig ziet in vrijheid
    http://horsefulness.be/mindful-horse...arine-en-napo/

    Vriendelijke groet,
    Tom Deloof
    horsefulness.be

  11. #11
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Horsefulness ?

    Wat leuk, ik kende deze website nog niet. Dank voor het plaatsen Bienie!

    Karine, ik heb je website bekeken en ook het filmpje dat hier geplaatst is. Ik heb ook meteen je eBook gedownload, want het maakte me wel nieuwsgierig. Ik heb het natuurlijk nog niet gelezen en ik kan/wil niets over je methode zeggen voordat ik er meer over weet. Maar ik wilde je even laten dat jouw website een hele goede eerste indruk achter laat. Interessante onderwerpen, veel (gratis!) informatie, filmpjes, etc. Echt hartstikke leuk! De meeste websites van instructrices bevatten alleen een beschrijving van de methode en prijsoverzicht (even kort door de bocht) dus ik was aangenaam verrast over de hoeveelheid informatie. Ook erg leuk dat je een eBook hebt gemaakt. Ik vind al het materiaal er ook erg mooi en professioneel uitzien. Voor zo ver ik het begrijp ben jij ook gewoon een ZZPer (toch?) en ik vind het knap hoe professioneel je alles hebt opgezet.

    Het filmpje vond ik leuk en fijn om te zien. Ik vond het eerlijk gezegd niet heel erg bijzonder (geen hoge 'wow-factor'). Maar dat hoeft ook niet natuurlijk. Ook bij dit filmpje weer hele mooie kwaliteit, echt mooi in elkaar gezet.

    In het filmpje zie ik veel van Parelli terug. Klopt dat? Heb je de levels van Parelli doorlopen? Ik begrijp dat je veel verschillende methodes bestudeerd hebt. Maar dit viel me het meest op.

    Tenslotte zou ik het leuk vinden als je je welkom voelt om actief deel te nemen aan het forum en niet alleen in dit topic te reageren (en ik denk dat ik ook voor de andere forumleden kan spreken ). Ook al ben je hier toevallig terecht gekomen, je vindt hier vast nog meer onderwerpen die interessant voor jou zijn

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •