Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Ruiter tussen twee werelden - Linda Kohanov

Ruiter tussen twee werelden - Linda Kohanov

Een vriendin van me wees me laatst op het boek 'Ruiter tussen twee werelden'.
    Heeft een van jullie dit boek misschien gelezen? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig, maar de bibliotheek hier heeft het niet.
    Ik vraag me af of het meer over ervaringen van de schrijfster gaat, of dat het ook een speciale methode van omgang met paarden is?
    Ben benieuwd of jullie dit boek kennen!

Re:Ruiter tussen twee werelden - Linda Kohanov

Er wordt geen bepaalde methode beschreven. Het zijn ervaringen van de schrijfster met een hoop info er omheen, wat jezelf aan het denken kan zetten.
    Het is geen paarden train boek het is een geestelijk inspiratie boek. Overigens alle delen

link van haar site http://eponaquest.com/approved-instructors/

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Ik heb het boek, heb het nog niet gelezen, laatste paar jaar niet meer rustig op vakantie geweest.

Ik heb ook het boek De tao van equus van haar, daar ben ik helemaal van verkocht.....
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Leuk om te horen! Op de website zie ik dat ze ook cursussen geef in nota bene Assendelft hahaha.. en in 'Arnham' (zal wel Arnhem zijn??)
    Lijkt me wel interessant om eens te gaan kijken! Maar volgens mij zijn ze allemaal gelijk zes- of meerdelig. Toch eerst maar eens op zoek naar een tweedehands versie van het boek dan

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik ben er aan begonnen maar ik heb het weg gelegd, was blij dat ik het geleend en niet gekocht had, ik geloof niet dat dit iets voor mij is
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Oh vertel.... wat vond je er niet leuk/goed/passend aan? Ik ben benieuwd naar alle meningen haha

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik vond het het verhaal van een beschadigde vrouw, die troost zocht bij haar paarden, en die paarden wat meer eigenschappen toedicht dan ze IMO in werkelijkheid hebben. Het was veel "halen bij de paarden, maar weinig terug geven". Ik raakte er geïrriteerd door, en dat kan nooit de bedoeling zijn, ook niet van Linda Kohanov. Daarom maar niet verder gelezen

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ik vind haar boeken wel erg mooi Maar af en toe zijn ze wat 'wollig' of 'zweverig' (ik weet het goede woord niet.. ) en daar moet je wel een beetje doorheen kunnen lezen. Of het moet gewoon bij je passen denk ik.

Maar goed, ik vind haar visie wel erg mooi en anders dan heel veel andere boeken.

Inderdaad geen boek met een kant-en-klare methode. Ook in haar cursussen krijg je geen 'methode' aangeleerd (als ik het goed begrepen heb hoor, ben er zelf niet geweest). De cursussen zijn meer gericht op persoonlijke ontwikkeling. Van jou dus, niet van het paard

Oja en zij geeft zelf geen cursussen in Nederland hoor, dat zijn leerlingen van haar.

Hmmm heel veel verschillende reacties dus. Dat wollige of zweverige komt dus overeen met wat Promptertje zegt... Ik ben zelf niet zo van het zweverige (klinkt misschien een beetje raar omdat ik met dieren communiceer via foto's haha, maar ik ben zelf erg nuchter), dus wat dat betreft ben ik meer van de praktische methodes in plaats van wonderbaarlijke levensverhalen!

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Het is geen boek met een praktische methode. Als je dat zoekt dan zijn er echt een heleboel andere, betere boeken. Linda geeft coaching en therapie met paarden. Ze is dus erg gericht op het ontwikkelen van mensen en niet zo op het trainen van paarden. (hoewel dat misschien wel hetzelfde effect heeft uiteindelijk ). Haar boeken gaan ook meer over mensen en persoonlijke ontwikkeling. Dat vind ik zelf juist erg mooi en interessant, maar ik denk dat het je tegen zal vallen als je een 'methode' verwacht.

perfect omschreven Wendela het gaat om je eigen ontwikkelingen. zij verteld dit nav de ervaringen die zij heeft opgedaan van mensen die bij haar kwamen.
    Hoe komt je eigenlijk op het idee van een leer methode? Zo heb ik alle omschrijvingen van het boek nooit zo gelezen als een leer methode in omgang met paarden.

Wil je echte methodes etc dan moet je parellieen dat zijn stappen en faces die je doorgaat en zo leert. Wat je via een boek dvd's enz kan doen
    maar ook live hulp kan inschakelen.

Niet zozeer methode als in stappenplan, maar ik dacht dat het misschien een speciale manier van omgaan met paarden was. Zoals de titel van het boek aangeeft 'rijd je in twee werelden' als je met paarden werkt. Op de cover staat vermeld dat dit kan helpen om in contact te komen met je eigen angsten, intuïtie, bewustzijn en kracht. Dit geldt imo voor alle vormen van omgang met paarden (of je er nou alleen mee wandelt en borstelt of ze op professioneel niveau in de topsport traint). Vandaar dat ik me afvroeg of ze óns ook iets leert, of dat haar les het feit is dat we van onze dieren veel kunnen leren

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door JolijnvdBurg
    Op de cover staat vermeld dat dit kan helpen om in contact te komen met je eigen angsten, intuïtie, bewustzijn en kracht.
    dat is toch eigen ontwikkeling?? en ja als je dat zoekt kan je er iets van leren maar lees dan ook de rest van haar boeken

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Ik vond het het verhaal van een beschadigde vrouw, die troost zocht bij haar paarden, en die paarden wat meer eigenschappen toedicht dan ze IMO in werkelijkheid hebben. Het was veel "halen bij de paarden, maar weinig terug geven". Ik raakte er geïrriteerd door, en dat kan nooit de bedoeling zijn, ook niet van Linda Kohanov. Daarom maar niet verder gelezen
    Hahaha, wat grappig- ik had exact dezelfde reactie
    Ben daarom niet ver gekomen in dat boek, haha.
    Ben niet zo van het wollige; KFH bijvoorbeeld is om die reden aan mij ook niet zo besteedt
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nee. KFH hoort ook niet bij mijn favorietenlijstje. Ik hoef niet zo nodig naar mezelf op zoek, ik geloof dat ik mezelf al een poosje gevonden heb

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten