Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: gedroogde brandnetel

Re:gedroogde brandnetel

Ik had de laatste tijd ook weer veel brandnetels dus tijdens het plukken legde ik ze als op een hooibaal touwtje. Knoopje erin en in de boom gehangen. Ik ben bang dat een deel ook wel verloren gaat in de maaier aangezien ik echt veel brandnetels heb.
    www.niettevermijden.com

Actief Forumlid Herfst's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    29

Klopt het dat je brandnetels die dicht bij de weg staan niet kan geven aan paarden? Ivm met de stoffen (Co2?) die de brandnetel opneemt en dus niet goed is voor paarden?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amethist
    Ik had de laatste tijd ook weer veel brandnetels dus tijdens het plukken legde ik ze als op een hooibaal touwtje. Knoopje erin en in de boom gehangen. Ik ben bang dat een deel ook wel verloren gaat in de maaier aangezien ik echt veel brandnetels heb.
    Wat is eigelijk het verschil tussen 'op de kop' ophangen het het gewoon ergens laten op drogen? Of maakt niet niet veel uit?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ook kleefkruid pluk ik, dat wordt ook zeer gewaardeerd. Ik merkte, toen hij ziek was, of zoals nu met wondjes of beurse plekken zit, hij die kruidjes extra graag uit mijn handen 'trekt' Anders eet hij ze ook wel op, maar als hij wat mankeert, dan heeft hij zoiets van: doe nog maar een portie.
    Wat doet kleefkruid voor paarden?
    Never give up.
    There is no such thing as an ending.
    Just a new beginning.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Herfst

Wat doet kleefkruid voor paarden?
    Dat draineert de lymfeklieren.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik las net in een geweldig leuk tuinboek over brandnetelgier! Schijnt enorm voedzaam te zijn voor de plantjes
    Ik maakte dat soms ook tegen luizen voor de rozen,het stinkt wel ongeloofelijk vooral als je het even laat staan. Brengt mij trouwens wel op een idee.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Goed idee. Aan de rand van de wei staan ook brandnetels. IK ga ze plukken en voeren. Ik ben heel benieuwd of ze het lekker vinden.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Kun je gedroogde brandnetel onbeperkt voeren? Mijn paarden vinden hun hooi niet zo bijzonder lekker, en brandnetels heb ik met kruiwagens vol...
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

denk dat brandnetel puur als extra kan worden gegeven en niet als voedsel bron zoals bv met hooi.

Ja, ze krijgen bij mij zowiezo onbeperkt hooi, maar ik vraag me dus af of ze dan zonder problemen zoveel brandnetels erbij mogen eten als ze maar willen, of dat ze er te veel van kunnen eten. Als ze lekker hooi hadden, dan had ik dat gewoon gedaan, immers weet een paard zelf wel wat goed voor hem is. Maar nu ze dat hooi niet zo bijzonder vinden, twijfel ik er aan.

"Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Friese Tinkerfjord
    Kun je gedroogde brandnetel onbeperkt voeren? Mijn paarden vinden hun hooi niet zo bijzonder lekker, en brandnetels heb ik met kruiwagens vol...
    Dat zou ik niet doen. Brandnetel is een extraatje.

Bij ons groeien er brandnetels op de wei, die zeis ik om en dan eten de paarden ze zodra ze prikvrij zijn
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Bij het geven van kruiden, brandnetel is ook een kruid wordt het advies gegeven om het max 4 weken achter elkaar te voeren, daarna een rustpauze.
    Geldt ook voor de mens trouwens als je aan de kruiden gaat Drink je bijv brandnetel thee doe dit niet meer dan 4 weken en dan over gaan op andere thee. Indien je dit als 1 soort zou drinken, als kuurtje dus.

Ik geef het ook aan de paarden, moet dringend weer eens trekken. Eens het zaad erin staat, helpt het niet meer. Brandnetel is echt een wonderplantje, van calcium, ijzer, tot allerhande stofjes die helpen bij de stofwisseling, darmproblemen.
    Ik ben er ook verzot op.
    Dit is m'n lievelingssoepje:fijne blokjes licht gestoofde ui, brandnetel, duizendblad,(smaakt beetje munt/venkelachtig, zeer lekker kruidje, vind je op zanderige paden http://www.theeshop.nl/kruidenthee/duizendblad_thee.htm), bouillonblokjes van kip, dille, rozemarijn, tijm,laurier, ....
    Smaakt heerlijk fris door al de lekkere kruidjes die erin zitten!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten