Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: LibraRB

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

LibraRB

Hoi,

Ik heb zelf een LibraRB hoofdstel/halster geknoopt en deze week voor het eerst mee gereden (voorheen altijd met hoofdstel met bit gereden). Ik vroeg me af of je de one-rein stop ook met dit type touwhalster kan doen, want het lijkt mij dat je hem dan scheef trekt.
    Is er iemand die met de LibraRB rijdt en dit geprobeerd heeft? Andere ervaringen met de LibraRB zijn ook welkom!

Groetjes,

Lon

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: LibraRB

Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat je inderdaad geen ors kunt doen met de libraRB. Ik rijd er zelf niet mee, maar ik denk inderdaad dat je hem dan scheef trekt.
    Als je paard een geweldig ORS reflex heeft kan het denk ik wel, want dan hoef je niet echt druk te zetten.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik denk ook niet dat je de ors hiermee kan doen.

Een tijd geleden heb ik een keer zo'n libra geknoopt. Ging allemaal prima, beetje stappen in de bak. Op den duur kwam er een discussie, ik wilde links en mn paard rechts. En rats, hij trekt zn hoofd naar rechts en met het libra halster aan 1 oor hangend ben ik er maar weer afgestapt. Ik stond ook versteld want dit deed hij met touwhalster nooit zo lomp.
    Wie weet heb ik het haster niet op de goede maat geknoopt waardoor het snel verschoof, of misschien was het de bedoeling om op bijde wat druk te houden om te voorkomen dat het halster zo snel scheef ging zitten...

Maar misschien is het inbuigen met de alleen carrotstick voor jullie ook effectief genoeg?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ja he, dat leek mij ook al. Ik gaf hem na het rijden als beloning wel eens een snoepje terwijl ik er nog op zat, dus als ik mijn arm richting zijn hoofd beweeg staat hij sowieso al gelijk stil, klaar om de beloning in ontvangst te nemen. Echt een ors reflex kan je dat niet noemen, maar ik ben het wel op de grond ook aan het oefenen en probeer te zorgen dat de associatie met gevoerd worden verdwijnt.
    Inbuigen met carrotstick zegt me niks, zover ben ik nog niet, ben pas sinds een paar weken bezig met wat grondwerk en heb nog geen carrotstick.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Bij mij ging dat gewoon ja..

Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1