Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 83

Topic: Stil staan

  1. #61
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Stil staan

    Ik kan me voorstellen Bart, dat dat rot is om te horen.. bewustwording is mooi en goed, maar lang niet altijd leuk en fijn
    Eén soort van troost.. jij láát haar bokken, geeft haar toch een manier om haar opgekropte energie kwijt te kunnen. Je straft het godzijgedankt niet af...

  2. #62
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Bewustwording.

    Daarom stelde ik jou de vragen, waarom bokt je paard? Waarom rent het zo hard.

    Is er geen oplossing voor je paard, dat het meer buiten komt?
    Dat wil ik al heel lang maar dat gaat niet.

    Ik ben er niet, mijn vader heeft geen tijd, en waar Tosca staat laten ze geen paarden op wei staan in de winter.

    Oh en mijn moeder is allergisch

  3. #63
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Stil staan

    Vervelend zeg!


    Zo en nu ga ik weer werken!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #64
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Bewustwording.

    Daarom stelde ik jou de vragen, waarom bokt je paard? Waarom rent het zo hard.

    Is er geen oplossing voor je paard, dat het meer buiten komt?
    Dat wil ik al heel lang maar dat gaat niet.

    Ik ben er niet, mijn vader heeft geen tijd, en waar Tosca staat laten ze geen paarden op wei staan in de winter.

    Oh en mijn moeder is allergisch
    1 ding nog, kan Tosca niet naar een andere plek verhuizen?
    Op een plek bij wageningen in de buurt, zodat je haar vaker kunt zien? En ze minder op stal staat?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #65
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Stil staan

    .. en weet je.. de ellende is... 'natural' (of in welk hokje je het ook wil duwen) houdt niet op bij het volgen van een programma als je bij je paard bent.. bewustwording rond huisvesting, voeding etc... het hoort er allemaal bij...
    Ik vermoed dat Tosca erg ongelukkig is met 24x7 op stal. Nog los van dat het voor haar fysiek echt schadelijk is. Een paard is gemaakt om te bewegen. Organen en bloedsomloop zijn daar op 'ontworpen'... Wat voor jou ellendig is, is dat jij met de groei van het bewustzijn hiervan waarschijnlijk ook erg ongelukkig gaat worden van het idee dat ze 's winters 24x7 op stal staat....


  6. #66
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Ik heb 't idee dat ze 't op het moment dat we door de bak bokken wél leuk vindt. Maar de oorzaak (op stal staan) is niet leuk.

    Maar goed...ik heb niet 't idee dat ik op dit moment er iets aan kan doen. Volgend jaar ben ik klaar met mijn BSc en dan ga ik naar Zurich om een MSc te doen. Dan neem ik Tosca mee en dan kan ik wel iedere dag aandacht aan haar besteden (en misschien zelfs een winterweide voor haar vinden). Maarja een jaar is wel een lange tijd.

    Nee naar Wageningen verhuizen is geen optie. Dan moet ik alle vakanties enzo hier (in Wageningen) blijven want ik kan haar niet voor een week ff uit een kudde halen. En zeker niet voor 2 maanden.
    Bovendien betaalt mijn vader voor Tosca aangezien ze thuis staat. Als ik haar naar Wageningen verhuis ziet hij haar ook nooit meer en kan ik dus alles zelf gaan betalen, en als student zijnde kan ik dat financieel technisch gewoon niet veroorloven.

    Ja dat klopt...ik vond het vorig jaar al vervelend. Ik snap heus wel dat als ze zo gek doet en zo blij is om naar buiten te kunnen dat ze 't fijner vindt om te kunnen bewegen.. Maarja ik weet gewoon op dit moment niet hoe ik dit moet oplossen. De andere paarden die daar staan staan ook 24/7 op stal...naja niet dat dat een excuus is, die zijn daar waarschijnlijk ook niet blij mee.

  7. #67
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Ik heb 't idee dat ze 't op het moment dat we door de bak bokken wél leuk vindt. Maar de oorzaak (op stal staan) is niet leuk.

    Maar goed...ik heb niet 't idee dat ik op dit moment er iets aan kan doen. Volgend jaar ben ik klaar met mijn BSc en dan ga ik naar Zurich om een MSc te doen. Dan neem ik Tosca mee en dan kan ik wel iedere dag aandacht aan haar besteden (en misschien zelfs een winterweide voor haar vinden). Maarja een jaar is wel een lange tijd.

    Nee naar Wageningen verhuizen is geen optie. Dan moet ik alle vakanties enzo hier (in Wageningen) blijven want ik kan haar niet voor een week ff uit een kudde halen. En zeker niet voor 2 maanden.
    Bovendien betaalt mijn vader voor Tosca aangezien ze thuis staat. Als ik haar naar Wageningen verhuis ziet hij haar ook nooit meer en kan ik dus alles zelf gaan betalen, en als student zijnde kan ik dat financieel technisch gewoon niet veroorloven.

    Ja dat klopt...ik vond het vorig jaar al vervelend. Ik snap heus wel dat als ze zo gek doet en zo blij is om naar buiten te kunnen dat ze 't fijner vindt om te kunnen bewegen.. Maarja ik weet gewoon op dit moment niet hoe ik dit moet oplossen. De andere paarden die daar staan staan ook 24/7 op stal...naja niet dat dat een excuus is, die zijn daar waarschijnlijk ook niet blij mee.
    Wat dacht je van een bijrijder, iemand die open staat voor natural horsemanschip
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  8. #68
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    Wat dacht je van een bijrijder, iemand die open staat voor natural horsemanschip
    Dat is een optie die ik ook overwogen heb.

    Maar wel een paar complicaties:
    - Over een jaar is Tosca weer weg want dan gaan we naar Zurich. Dus 't is dan maar voor een maand of 8 ofzo (waarvan ze 4 op stal staat (december januari februari maart)).
    - In de vakanties heb ik haar liever voor mezelf aangezien ik dan iedere dag daar ben, liefst nog 2x per dag zelfs.
    - Beetje angst van mijzelf voor zoiets. Ik hoop dat mensen dingen niet fout gaan aanleren of dat er ongelukken gebeuren met buitenrijden kan ze gevaarlijk zijn voor mensen die niet ervaren zijn met 't blijven zitten op paarden. En wat ik ook heel vreemd vind: vooruitgang die Tosca boekt wordt dan niet meer veroorzaakt door mij alleen: dan is 't soort van gedeeld...dan heb ik dus niet meer helemaal het gevoel dat ik zelf aan het groeien ben als Tosca iets nieuws leert...hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

    Maar misschien beter dat dan laten zoals het nu is voor dat jaar.

    Ik weet niet ... vind 't echt lastig

    Ik heb houd me er overigens wel al iets langer mee bezig (sinds ik een artikel van Irmgard Luijks heb gelezen op facebook over stalpaarden, waarbij ze het leven van stalpaarden vergelijkt met het leven van een crimineel in een gevangenis.
    https://www.facebook.com/note.php?no...62778940421308

    Waar ik alleen nog niet over nagedacht had is dat de leuke bokmomenten van Tosca en mij mede daardoor veroorzaakt werden. Naja niet bij stilgestaan iig.

    Maarja ik heb haar nu ook nog pas net iets meer dan een jaar. Daarvoor heeft ze overigens volgens mij 's winters ook op stal gestaan.

    Maar goed zoals ik al zei, vind 't heel moeilijk allemaal ik dacht tot nu toe eigenlijk beetje van, naja die vier maanden moet dan maar en daarna zorg ik wel dat ze 't niet meer hoeft.

  9. #69

    Re:Stil staan

    , het management in eigen hand nemen is ook groei,
    24 uur op stal valt onder dieren mishandeling wat mij betreft,
    en dat is zeker niet leuk om te horen maar wel waar.
    Het feit dat jij je daar ook bewust van bent is het begin van verbetering voor de situatie waar Tosca in zit.
    Het zou super zijn als je in die omstandigheden verandering kunt brengen, misschien gaat je vader het ook anders zien als je het verteld en kunnen jullie samen op zoek naar iets anders
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

  10. #70
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    Wat dacht je van een bijrijder, iemand die open staat voor natural horsemanschip
    Dat is een optie die ik ook overwogen heb.

    Maar wel een paar complicaties:
    - Over een jaar is Tosca weer weg want dan gaan we naar Zurich. Dus 't is dan maar voor een maand of 8 ofzo (waarvan ze 4 op stal staat (december januari februari maart)).
    - In de vakanties heb ik haar liever voor mezelf aangezien ik dan iedere dag daar ben, liefst nog 2x per dag zelfs.
    - Beetje angst van mijzelf voor zoiets. Ik hoop dat mensen dingen niet fout gaan aanleren of dat er ongelukken gebeuren met buitenrijden kan ze gevaarlijk zijn voor mensen die niet ervaren zijn met 't blijven zitten op paarden. En wat ik ook heel vreemd vind: vooruitgang die Tosca boekt wordt dan niet meer veroorzaakt door mij alleen: dan is 't soort van gedeeld...dan heb ik dus niet meer helemaal het gevoel dat ik zelf aan het groeien ben als Tosca iets nieuws leert...hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

    Maar misschien beter dat dan laten zoals het nu is voor dat jaar.

    Ik weet niet ... vind 't echt lastig

    Ik heb houd me er overigens wel al iets langer mee bezig (sinds ik een artikel van Irmgard Luijks heb gelezen op facebook over stalpaarden, waarbij ze het leven van stalpaarden vergelijkt met het leven van een crimineel in een gevangenis.
    https://www.facebook.com/note.php?no...62778940421308

    Waar ik alleen nog niet over nagedacht had is dat de leuke bokmomenten van Tosca en mij mede daardoor veroorzaakt werden. Naja niet bij stilgestaan iig.

    Maarja ik heb haar nu ook nog pas net iets meer dan een jaar. Daarvoor heeft ze overigens volgens mij 's winters ook op stal gestaan.

    Maar goed zoals ik al zei, vind 't heel moeilijk allemaal ik dacht tot nu toe eigenlijk beetje van, naja die vier maanden moet dan maar en daarna zorg ik wel dat ze 't niet meer hoeft.
    Ik snap je want ben zelf bijrijder met meer vooruitgang dan zijn baasje zelf (in parelli dan hoor )verder zie ik niet wat ze doet dus daar kan ik niet over oordelen

    Het artikel ken ik heb die ook gelezen en daar zit wel wat vergelijking in, maar net wat nienke zegt je straft het bokken etc niet af en dat is toch wel fijn voor haar.
    Misschien maar eens met je vader overleggen of ze misschien in de bak kan rond rennen, ergens in en paddock kan staan.
    Als ik het nu begrijp staat ze 24/7 binnen of zie ik dat nou verkeert
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  11. #71
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    Ik snap je want ben zelf bijrijder met meer vooruitgang dan zijn baasje zelf (in parelli dan hoor )verder zie ik niet wat ze doet dus daar kan ik niet over oordelen

    Het artikel ken ik heb die ook gelezen en daar zit wel wat vergelijking in, maar net wat nienke zegt je straft het bokken etc niet af en dat is toch wel fijn voor haar.
    Misschien maar eens met je vader overleggen of ze misschien in de bak kan rond rennen, ergens in en paddock kan staan.
    Als ik het nu begrijp staat ze 24/7 binnen of zie ik dat nou verkeert
    Nee niet 24/7. Ze staat in de wintermaanden (december januari februari maart) op stal, de rest staat ze op wei.

    En in december/januari/februari/maart ben ik er meestal alleen in 't weekend, behalve in vrije leerweken en de kerstvakantie.
    Ik ben ieder weekend thuis dus op zaterdag en zondag ben ik altijd groot deel van de dag bij haar (in de bak+buiten rijden). En in de vrije leerweken en de kerstvakantie ben ik er iedere dag.
    Op woensdag gaat mijn vader er nog naartoe die met haar buiten gaat wandelen (hij heeft op woensdag bapo dag dus tijd).
    Dus ze staat op maandag/dinsdag/donderdag en soms vrijdag 24 uur op stal. Maar weet ook niet zeker of dat 24 uur is of dat ze haar daar een nog iedere dag eventjes in de bak laten lopen. Ik zal dat navragen bij mijn vader, die weet dat wel...

    Edit: Ik heb net mijn vader gesproken en ze wordt op dinsdag en vrijdag in de bak gegooid.
    Dat betekent dat ze op maandag en donderdag 24 uur op stal staat.

  12. #72

    Re:Stil staan

    Bart, je bent hartstikke vet goed bezig VOOR je paard. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Bijna iedereen op dit forum die het nu 'voor elkaar heeft' heeft ook pension tijden gehad waar die niet optimaal voor zijn paard kon zorgen. Adem in, adem uit, je gaat hartstikke goed en straks in Zurich staat Tosca lekker buiten.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  13. #73
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Bart, je bent hartstikke vet goed bezig VOOR je paard. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Bijna iedereen op dit forum die het nu 'voor elkaar heeft' heeft ook pension tijden gehad waar die niet optimaal voor zijn paard kon zorgen. Adem in, adem uit, je gaat hartstikke goed en straks in Zurich staat Tosca lekker buiten.
    Dankjewel!! Toch ook heel fijn om ook zoiets te horen Ik ga er echt iets aan doen en ik besef me heus dat de situatie op dit moment niet ideaal is

  14. #74
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Bart, je bent hartstikke vet goed bezig VOOR je paard. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Bijna iedereen op dit forum die het nu 'voor elkaar heeft' heeft ook pension tijden gehad waar die niet optimaal voor zijn paard kon zorgen. Adem in, adem uit, je gaat hartstikke goed en straks in Zurich staat Tosca lekker buiten.
    Dankjewel!! Toch ook heel fijn om ook zoiets te horen Ik ga er echt iets aan doen en ik besef me heus dat de situatie op dit moment niet ideaal is
    Je bent zeker goed bezig je kan ook niet alles hebben hoor dus live en blijf ademen inderdaad
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  15. #75
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Thx Komt goed

    Moet eigenlijk multinomiale testen bestuderen maar ik blijf maar paarddenken

    't topic is overigens wel heel erg offtopic geworden (door mij voornamelijk ). Dus de tips waren zelf innerlijke rust vinden (o.a. bij het poetsen van tanden) en eventueel high tie. Heb ik nog iets gemist?

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •