Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 83

Topic: Stil staan

  1. #46
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Stil staan

    O trouwens Bart, die vragen waren niet specifiek op jou gericht
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #47
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Ok Het maakt ook niet uit verder. Er wordt inderdaad nu ik erover nadenk gehamerd op nieuwsgierigheid, en ik denk in Liberty dat de speelsheid ook nog wel aan bod komt. Ik mis die echter in freestyle op dit moment een beetje en ik denk nog steeds dat dat ook veroorzaakt wordt door dat "safety" issue.

    Maarja 't voordeel van zo'n programma volgen is dat je in principe ook je eigen dingetjes erin kunt integreren, hoewel ik wel echt van plan om me voor zo goed mogelijk aan 't programma te houden totdat ik 't echt goed onder de knie heb.

  3. #48

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92

    Ik ben in principe ook tegen rodeo en tegen 't inrijden van een paard b!innen een paar dagen zonder dat ooit grondwerk mee is gedaan, omdat je de paarden daar worden gemarteld en bang gemaakt.
    Dit laatste is onzin. Bij Martin Black was het grondwerk minimaal en Die paarden snapte alles net zo snel of sneller dan paarden die een hele grote hoeveelheid grond uren hadden. Ik bereid zelf.meer voor op de grond ook omdat er door ruimte verschillen anders.omgegaan wordt met jonge paarden maar om te stellen dat geen of heel weinig grondwerk gelijk staat aan een trauma etc is onzinnig. Het gaat er maar om hoe je iets aanbied aan het.paard

    Verstuurd vanaf mijn telefoon
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  4. #49
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Pat neemt heel erg aan dat iedereen dat zo wilt, en dat iedereen dus voor "voorspelbaarheid" gaat.
    Naja dat zal best savvy zijn maar 't is ook gewoon heel leuk als hij een keertje onverwacht hoog springt :P En vind wel dat Pat er heel erg op hamert dat alles "veilig" enzo moet zijn.
    Hier moest ik smakelijk om lachen. Denk dat dat de leeftijd een beetje is, Bart. Als mijn paard onverwachte dingen doet, denk ik "oh jee, als ik m'n nek breek, hoe moet dat dan met kinderen, hypotheek, werk?". Terwijl het mij vroeger ook niet wild en hard genoeg kon
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #50
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Stil staan

    Ik moest er ook om lachen Saar Al begrijp ik het wel van Bart Gewoon niet bang.. kan ook..
    Wat ik me wel afvraag is het waarom. Als Bart aangeeft dat Tosca het doet uit plezier, dan heb ik dat aan te nemen.Ik merk echter dat ik er moeite mee heb om dat 'zomaar' te geloven... Ze is (neem ik aan) heel wat uurtjes per dag in de gelegenheid om een eind heen te bokken.. waarom dan juist (ook? ) als jij met haar aan de slag gaat? Toch een vorm van spanning? Geen idee.. maar ik vraag het me af

  6. #51
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Pat neemt heel erg aan dat iedereen dat zo wilt, en dat iedereen dus voor "voorspelbaarheid" gaat.
    Naja dat zal best savvy zijn maar 't is ook gewoon heel leuk als hij een keertje onverwacht hoog springt :P En vind wel dat Pat er heel erg op hamert dat alles "veilig" enzo moet zijn.
    Hier moest ik smakelijk om lachen. Denk dat dat de leeftijd een beetje is, Bart. Als mijn paard onverwachte dingen doet, denk ik "oh jee, als ik m'n nek breek, hoe moet dat dan met kinderen, hypotheek, werk?". Terwijl het mij vroeger ook niet wild en hard genoeg kon
    daar zat ik ook even mee.

    Veilighied ligt voor iedereen anders denk, ik zou ook niet echt vrolijk worden van een bokkent paard.
    Ik denk zelf dat rodeorijders ook wel denken aan veiligheid, en neem aan bart als jij op een bokkende tosca zit ook wel even na denkt van hoe kan ik het beste blijven zitten( want ij ligt er ook niet graag af) Veiligheid dus :P
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  7. #52
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Ik ben in principe ook tegen rodeo en tegen 't inrijden van een paard binnen een paar dagen zonder dat ooit grondwerk mee is gedaan, omdat je de paarden daar worden gemarteld en bang gemaakt.
    Dit laatste is onzin. Bij Martin Black was het grondwerk minimaal en Die paarden snapte alles net zo snel of sneller dan paarden die een hele grote hoeveelheid grond uren hadden. Ik bereid zelf.meer voor op de grond ook omdat er door ruimte verschillen anders.omgegaan wordt met jonge paarden maar om te stellen dat geen of heel weinig grondwerk gelijk staat aan een trauma etc is onzinnig. Het gaat er maar om hoe je iets aanbied aan het.paard

    Verstuurd vanaf mijn telefoon
    Ik zal 't herformuleren: ik ben tegen het gebruik van geweld en angst bij het inrijden van paarden. In feite dus tegen het gebrek aan rust bij het inrijden van paarden.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Hier moest ik smakelijk om lachen. Denk dat dat de leeftijd een beetje is, Bart. Als mijn paard onverwachte dingen doet, denk ik "oh jee, als ik m'n nek breek, hoe moet dat dan met kinderen, hypotheek, werk?". Terwijl het mij vroeger ook niet wild en hard genoeg kon
    Haha daar denk ik nooit aan Maarja dat is dus een verschil in het soort paard dat je later graag wilt hebben. En 't enige wat ik wilde duidelijk maken met al die posts was dat je onder leiding van Pat vooral het "veilige en betrouwbare"-paard creëert, en niet het "speels en gek tijdens het freestylen"-paard. Voor de rest ben ik 't wel voor zover ik 't ken met Pat eens hoor!
    En nogmaals waar 't topic om ging (stilstaan) vind ik ook belangrijk, omdat ik heel graag wil dat Tosca innerlijke rust heeft. Altijd gestrest zijn is ook niks

  8. #53
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991


    Pat WIL geen machine, dat zeggen ze ook keer op keer.
    Dat Pat zijn paarden misschien niet zo rennen komt misschien ook omdat ze dat gedrag niet hebben.
    Bijvoorbeeld Aspin, is een introvert paard. Die rent lang niet zo als een extrovert paard. En heb je Pat wel eens met Casper zien spelen?
    Nou als er een paard ondeugend is, is hij wel.

    Ook Zijn merrie Magic is een introvert paard, een Right brain paard zelfs. Die gaat niet van nature een lekker potje rennen en bokken. Dat is niet wat zij wil. Dat legt hij ook uit.

    En de paarden van Linda, ook allemaal verschillend en niet allemaal suf hoor
    Hier moet ik ook een beetje van niken.. da's bijna de 'normal' die tegen de natural zegt:"Ja, met jouw paard kan dat allemaal, de mijne is daar te heet voor"

    Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe een goede high tie eruit ziet. Heb er ook niet specifiek iets tegen. Ben het erg met Sanne eens. Net als alle andere 'hulpmiddelen' (denk aan een bit) is het de mens die bepaalt hoe het ingezet wordt...

    Wat ik overigens zelf het ALLER belangrijkste vind in deze (erg leuke ) discussie is het belang van bewustwording van je eigen MENTALE rust! Echt! Hoe kan je van je paard verwachten dat het stil blijft staan als jij in je hoofd met (100) andere zaken (tegelijk) bezig bent ?!
    Fysiek stil kunnen staan is een eerste stap (of juist geen stap dus ), mentaal is nog een heel ander verhaal, maar volgens mij véél belangrijker! Je paard zou stil moeten kunnen staan als jij beweegt. Mentale rust is daar volgens mij keyword!

  9. #54
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Stil staan

    Bart, toch wat meer parelli filmpjes kijken. Vooral van de hogere levels Daar kan het best leuk spetteren
    Veiligheid is de absolute basis, van daaruit wordt verder ontwikkeld.

  10. #55
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik moest er ook om lachen Saar Al begrijp ik het wel van Bart Gewoon niet bang.. kan ook..
    Wat ik me wel afvraag is het waarom. Als Bart aangeeft dat Tosca het doet uit plezier, dan heb ik dat aan te nemen.Ik merk echter dat ik er moeite mee heb om dat 'zomaar' te geloven... Ze is (neem ik aan) heel wat uurtjes per dag in de gelegenheid om een eind heen te bokken.. waarom dan juist (ook? ) als jij met haar aan de slag gaat? Toch een vorm van spanning? Geen idee.. maar ik vraag het me af
    Nou in de winter staat ze helaas op stal En aangezien ik de hele week in Wageningen zit staat ze daar maandag dinsdag donderdag en vrijdag (op woensdag gaat mijn vader soms met haar buiten grazen) dus ze is altijd enorm wild als ze er op zaterdagochtend eindelijk uit kan
    Ik heb meestal (behalve deze periode..) op vrijdag tot 17:15 les en dan moet ik nog 2.5/3 uur treinen, dus dan ben ik vaak op vrijdag te laat thuis om nog naar Tosca te gaan.

    Nu in de zomer is 't een stuk minder omdat ze haar energie op wei ook kwijt kan. Bovendien gaan we vaak naar de buitenbak en op een of andere reden doen we dat daar nooit. Gewoon geen gewoonte van gemaakt. Binnenbak kun je in galop overigens ook veel leukere bochten maken omdat er minder hindernissen staan.

    Als je een voorbeeld wilt zien: in mijn eerste filmpje in mijn dagboek op de eerste pagina op 0:13 zie je een klein stukje waar we net uit de stal komen
    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    daar zat ik ook even mee.

    Veilighied ligt voor iedereen anders denk, ik zou ook niet echt vrolijk worden van een bokkent paard.
    Ik denk zelf dat rodeorijders ook wel denken aan veiligheid, en neem aan bart als jij op een bokkende tosca zit ook wel even na denkt van hoe kan ik het beste blijven zitten( want ij ligt er ook niet graag af) Veiligheid dus :P
    Dat is waar. Maar 't is wel een andere manier van veiligheid dan die waar Pat op doelt volgens mij

    En heb vaak zat ernaast gelegen hoor gelukkig 12 jaar op judo gezeten dus ik weet prima hoe ik moet valbreken

  11. #56
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991


    Pat WIL geen machine, dat zeggen ze ook keer op keer.
    Dat Pat zijn paarden misschien niet zo rennen komt misschien ook omdat ze dat gedrag niet hebben.
    Bijvoorbeeld Aspin, is een introvert paard. Die rent lang niet zo als een extrovert paard. En heb je Pat wel eens met Casper zien spelen?
    Nou als er een paard ondeugend is, is hij wel.

    Ook Zijn merrie Magic is een introvert paard, een Right brain paard zelfs. Die gaat niet van nature een lekker potje rennen en bokken. Dat is niet wat zij wil. Dat legt hij ook uit.

    En de paarden van Linda, ook allemaal verschillend en niet allemaal suf hoor
    Hier moet ik ook een beetje van niken.. da's bijna de 'normal' die tegen de natural zegt:"Ja, met jouw paard kan dat allemaal, de mijne is daar te heet voor"
    Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe een goede high tie eruit ziet. Heb er ook niet specifiek iets tegen. Ben het erg met Sanne eens. Net als alle andere 'hulpmiddelen' (denk aan een bit) is het de mens die bepaalt hoe het ingezet wordt...

    Wat ik overigens zelf het ALLER belangrijkste vind in deze (erg leuke ) discussie is het belang van bewustwording van je eigen MENTALE rust! Echt! Hoe kan je van je paard verwachten dat het stil blijft staan als jij in je hoofd met (100) andere zaken (tegelijk) bezig bent ?!
    Fysiek stil kunnen staan is een eerste stap (of juist geen stap dus ), mentaal is nog een heel ander verhaal, maar volgens mij véél belangrijker! Je paard zou stil moeten kunnen staan als jij beweegt. Mentale rust is daar volgens mij keyword!
    Huh, zo bedoel ik het echt totaal niet.

    Maar ik bedoelde het meer om aan te geven, dat niet alle paarden dat van zichzelf hebben, dat drukke rennen en willen spelen. Daarbij gaf ik het voorbeeld van die paarden van Pat waar hij veel mee werkt.

    Al is Casper het tegenovergestelde, wat een draak is dat
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  12. #57
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik moest er ook om lachen Saar Al begrijp ik het wel van Bart Gewoon niet bang.. kan ook..
    Wat ik me wel afvraag is het waarom. Als Bart aangeeft dat Tosca het doet uit plezier, dan heb ik dat aan te nemen.Ik merk echter dat ik er moeite mee heb om dat 'zomaar' te geloven... Ze is (neem ik aan) heel wat uurtjes per dag in de gelegenheid om een eind heen te bokken.. waarom dan juist (ook? ) als jij met haar aan de slag gaat? Toch een vorm van spanning? Geen idee.. maar ik vraag het me af
    Nou in de winter staat ze helaas op stal En aangezien ik de hele week in Wageningen zit staat ze daar maandag dinsdag donderdag en vrijdag (op woensdag gaat mijn vader soms met haar buiten grazen) dus ze is altijd enorm wild als ze er op zaterdagochtend eindelijk uit kan
    Ik heb meestal (behalve deze periode..) op vrijdag tot 17:15 les en dan moet ik nog 2.5/3 uur treinen, dus dan ben ik vaak op vrijdag te laat thuis om nog naar Tosca te gaan.

    Nu in de zomer is 't een stuk minder omdat ze haar energie op wei ook kwijt kan. Bovendien gaan we vaak naar de buitenbak en op een of andere reden doen we dat daar nooit. Gewoon geen gewoonte van gemaakt. Binnenbak kun je in galop overigens ook veel leukere bochten maken omdat er minder hindernissen staan.

    Als je een voorbeeld wilt zien: in mijn eerste filmpje in mijn dagboek op de eerste pagina op 0:13 zie je een klein stukje waar we net uit de stal komen
    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    daar zat ik ook even mee.

    Veilighied ligt voor iedereen anders denk, ik zou ook niet echt vrolijk worden van een bokkent paard.
    Ik denk zelf dat rodeorijders ook wel denken aan veiligheid, en neem aan bart als jij op een bokkende tosca zit ook wel even na denkt van hoe kan ik het beste blijven zitten( want ij ligt er ook niet graag af) Veiligheid dus :P
    Dat is waar. Maar 't is wel een andere manier van veiligheid dan die waar Pat op doelt volgens mij

    En heb vaak zat ernaast gelegen hoor gelukkig 12 jaar op judo gezeten dus ik weet prima hoe ik moet valbreken
    Nu je dit zo uitlegt, geloof ik niet zo meer in het gewoon spelen. Jouw paard reageert dan zo omdat het opgekropte energie heeft en niet omdat het 'gewoon' blij is. ( ja blij om uit stal te zijn)
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  13. #58
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1
    daar zat ik ook even mee.

    Veilighied ligt voor iedereen anders denk, ik zou ook niet echt vrolijk worden van een bokkent paard.
    Ik denk zelf dat rodeorijders ook wel denken aan veiligheid, en neem aan bart als jij op een bokkende tosca zit ook wel even na denkt van hoe kan ik het beste blijven zitten( want ij ligt er ook niet graag af) Veiligheid dus :P
    Dat is waar. Maar 't is wel een andere manier van veiligheid dan die waar Pat op doelt volgens mij

    En heb vaak zat ernaast gelegen hoor gelukkig 12 jaar op judo gezeten dus ik weet prima hoe ik moet valbreken
    Ja jeetje als pat alle veilige manieren moet laten zien van de wereld hij laat zijn manier zien, het is aan ons wat wij ermee doen
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  14. #59
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Nu je dit zo uitlegt, geloof ik niet zo meer in het gewoon spelen. Jouw paard reageert dan zo omdat het opgekropte energie heeft en niet omdat het 'gewoon' blij is. ( ja blij om uit stal te zijn)
    Nu je 't zegt... Bah da's echt rot om te horen maar je hebt wel gelijk denk ik

  15. #60
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Nu je dit zo uitlegt, geloof ik niet zo meer in het gewoon spelen. Jouw paard reageert dan zo omdat het opgekropte energie heeft en niet omdat het 'gewoon' blij is. ( ja blij om uit stal te zijn)
    Nu je 't zegt... Bah da's echt rot om te horen maar je hebt wel gelijk denk ik
    Bewustwording.

    Daarom stelde ik jou de vragen, waarom bokt je paard? Waarom rent het zo hard. ( die zou inieder zichzelf moeten vragen, waarom? )

    Is er geen oplossing voor je paard, dat het meer buiten komt?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •