Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 76 tot 83 van de 83

Topic: Stil staan

  1. #76
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Thx Komt goed

    Moet eigenlijk multinomiale testen bestuderen maar ik blijf maar paarddenken

    't topic is overigens wel heel erg offtopic geworden (door mij voornamelijk ). Dus de tips waren zelf innerlijke rust vinden (o.a. bij het poetsen van tanden) en eventueel high tie. Heb ik nog iets gemist?
    Aan de studie jij bart

    Sorry marit, kan niet echt stil staan tips geven want heb daar geen last van.
    Maar denk dat je er al aardig uit bent met de tips die gegeven zijn eerst de rust bij jezelf en dan over brengen aan wonder.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  2. #77
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Stil staan

    Je hebt er een gemist, Bart. Pas stoppen met stil staan als ze echt stil staan, fysiek maar ook mentaal.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #78

    Re:Stil staan

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07


    Hier moet ik ook een beetje van niken.. da's bijna de 'normal' die tegen de natural zegt:"Ja, met jouw paard kan dat allemaal, de mijne is daar te heet voor"

    Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe een goede high tie eruit ziet. Heb er ook niet specifiek iets tegen. Ben het erg met Sanne eens. Net als alle andere 'hulpmiddelen' (denk aan een bit) is het de mens die bepaalt hoe het ingezet wordt...
    Mooie hoogte :


    Deze is ietwat hoger dan dat ik hem graag zie, een 10 tot 20 cm (beetje afhankelijk van de situatie natuurlijk) maar verder een goed voorbeeld



    Een vergelijkbare setup zie je ook op trails met een string van pack paarden bijv.
    Dit is een voorbeeld daarvan
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  4. #79
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Stil staan

    Die bovenste ziet er niet erg "hengstproof" uit. Ik zie Beyond al uitproberen wat hij daar allemaal voor leuks mee kan doen en er dan met een voorbeen of zijn hoofd overheen raken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #80

    Re:Stil staan

    Ik gok dat die iets meer dan 7 feet is, granted het is wel het minimum maar opzich is het een goed voorbeeld hoeveel ruimte er is voor de vos. Dit is welliswaar geen echte training line. Die zijn wel iets hoger zeg zo`n 8 feet, en een paard van een goeie 160 kreeg daar echt niks over bij het stijgeren.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  6. #81
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Stil staan

    Ik ben benieuwd wat het nadeel is van een hogere high tie, kun je dat uitleggen Niek? (M.i.: hoe hoeger, hoe veiliger. Mijn high tie was 4m hoog, maar zat aan een stalen balk, niet aan een touw, dus minder speling)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #82

    Re:Stil staan

    Ik was misschien niet helemaal duidelijk, het ging me niet zo zeer om de hoogte van het bevestigingspunt, maar meer om de lengte van de leadrope en hoe laag het hoofd kan zakken. Als de nek iets neutraler kan zijn dan in de eerste foto is het makkelijker een aantal zaken te koppelen voor het paard.

    Als voorbereiding moet het paard weten dat als het einde van de leadrope bereikt wordt en hij gaat hangen zijn achterhand moet disengage, op de grond bereik je dit het makkelijkst met een beetje lateral flexion. Als de leadrope wat lager hangt is de afstand die het paard neemt tot de bevestiging wat groter en daarmee word de hoek minder scherp en is het logischer voor het paard om een laterale flexion te geven en van daaruit te disengagen zodat ze hun hoofd weer "terug" krijgen.


    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  8. #83
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Stil staan

    Ah, dat klinkt logischer, thanks!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •