Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 34 van de 34

Topic: Pony's zien alleen maar gras.. niet RB?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re:Pony's zien alleen maar gras.. niet RB?

Ik aai hem, hij staat wat voor zich uit te staren / likken, die vorm van friendly game. Ik sta naast zijn schouder en laat hem even voor zich uit kijken. Als ik dan weer een blik krijg van "waar zal ik eens aan gaan trekken, je mouw of je carrot stick" dan vind ik hem weer voldoende in staat voor de volgende 'opdracht'
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Duidelijk
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Als ik Wico toesta om af en toe wel gras te eten (al dan niet op commando) dan is zijn aandacht sowieso altijd een beetje bij: "kan ik nog een grassprietje meepikken". Hij wordt er nukkig van. Toen ik terug 0 tolerantie heb ingevoerd, was het even moeilijker, maar nu is het gras geen verleiding meer. Als ik echt vind dat hij even helemaal rust nodig heeft en echt helemaal ontspannen, dan doe ik het halster uit en dan mag hij gras eten of rollen, erna terug halster aan. Dat komt niet vaak voor tijdens speelmomenten. Op buitenritten doe ik bit ook uit voor hij een stukje appel krijgt. Dan wel halster om omdat ik hem niet los wil laten. Voor mijn NH tijd was het zo dat hij met halster gras mocht eten, met hoofdstel niet.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Noah (LBE) is ook erg gefocust op gras, maakt niet uit of hij in de wei staat of in een zandpaddock, zodra hij met mij ergens is en er is gras of iets anders eetbaars, dan gaat een groot deel van zijn aandacht daarheen. Ik heb het grazen en weer verder gaan ook op commando gezet, maar als mijn leiderschap niet optimaal is (en dat is het bijna nooit ) en hij is LB, dan hebben we toch constant discussies over het grazen. Om zijn aandacht wat meer bij mij te houden tijdens het wandelen, heb ik op een gegeven moment naar mij kijken tijdens het lopen beloond met grazen. Dat werkte wel, maar door mijn inconsequentie is dat weer verwaterd.

Als hij erg RB is wil hij niet grazen, maar als hij bezig is weer LB te worden of mild RB is dan gaat hij inderdaad ook stress eten, alles wat groen is probeert hij dan tijdens het lopen mee te snaaien, ook planten die hij helemaal niet lekker vindt en giftige planten. Ik moet hem dan dus echt in de gaten houden, want ondanks dat hij bij vergissingen het vaak weer uitspuugt, is dat soms wel pas na een paar keer kauwen.

Ik zag een tijdje geleden deze tip van Linda P.. Heb het zelf (nog) niet uitgeprobeerd.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten