Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Misoula nut, barefoot ervaringen

  1. #1

    Misoula nut, barefoot ervaringen

    Hoi!
    Ik wil graag overstappen op een westernzadel, en mijn WoWdressuur verkopen, na wat rondgekeken te hebben op internet kwam ik bij de barefoot Missoula Nut uit. Op het oog vind ik het een erg knap zadel
    Maar las al verschillende mensen waarbij de singelligging niet optimaal is en waarbij het zadel veel verschuift. Dus ben ik opzoek naar nog meer meningen en eventuele tips voor een zadel. Wil iig een testzadel aanvragen, maar extra meningen kan geen kwaad!

    Alvast bedankt
    truephotographs.tk - voor fotoshoots met je trouwe viervoeter

  2. #2

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Helemaal niemand?
    truephotographs.tk - voor fotoshoots met je trouwe viervoeter

  3. #3
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Waarom zou je je WOW zadel verkopen. Die zijn toch zalig?

  4. #4

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Zit ie ook daarom vind ik het zo moeilijk afstand ervan te nemen
    Alleen heb ik zo mn redenen:
    - Ik heb mijn paard nu 2 jaar, en bij de koop het zadel overgenomen. Vorige eigenaar was een iel ding, en ik absoluut niet. Zadel zat dus altijd al krap
    - Gezondheid: Ik moet mijn benen extra lang(gezien vanuit de dresssuur dus verkeerd) omdat zo min mogelijk druk voor mij belangrijk is,
    - Ik wil boomloos omdat ik dit gezien heb bij vriendinnen en dit veel fijner rijd
    - de WoW is dressuur en ik zie mezelf geen dressuur meer rijden (of springen) en rijd voornamelijk freestyle en western.
    - Ik heb gedacht aan de WoW-westernversie maar vind die echt lelijk(dat zandkleurige)
    truephotographs.tk - voor fotoshoots met je trouwe viervoeter

  5. #5
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Hier iemand met een barefoot Arizona (en een cheyenne). Vanwege mijn evenwichtsproblemen en de wens om western te rijden heb ik gekozen voor een westernzadel. Een barefoot was ik al gewend op mijn lespaard, en ik vindt ze behoorlijk comfortabel . Op Olivia heb ik gekozen voor de Arizona (nut ), vanwege de fijne zitting, en ik vindt ze er mooi fijn uitzien (niet als een lomp westernzadel). Hier geen last van schuiven (met een elastisch singel).

    Dus geen ervaring met de miss., maar wel de Arizona. Misschien kun je een testzadel proberen van de verschillende varianten om te zien wat fijn zit voor je?

  6. #6

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Klopt, testzadel had ik al aangevraagd, maar heb wel gelezen dat het zadel veel tijd nodig heeft om te wennen dus was benieuwd naar mensen die het zadel daadwerkelijk gekocht hadden
    truephotographs.tk - voor fotoshoots met je trouwe viervoeter

  7. #7
    Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Renkum
    Leeftijd
    40
    Berichten
    126

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Hoi,

    Ik heb het zadel gehad. Ik vond inderdaad dat de singelophanging te ver naar voren lag, waardoor het zadel bij mijn brede paard ook op de schoft ging knellen. Zelfs met de grootste pummel bleef dit een probleem. Het zadel kantelde hierdoor ook iets en schoof inderdaad redelijk over de rug. Ik heb ook met een arizona gereden en vond die ook qua zit lekkerder zitten en beter op de rug van het paard liggen.

    Groetjes Eltina

  8. #8
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Er staat bij Equixantos een 2e hands exemplaar te koop trouwens, compleet voor € 750. (www.equixantosbarefoot.nl)

  9. #9

    Re:Misoula nut, barefoot ervaringen

    Bedankt! Die had ik inderdaad al gezien en gemaild maar die was al lang al verkocht zei hij
    truephotographs.tk - voor fotoshoots met je trouwe viervoeter

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •