Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

  1. #1

    Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Even een hulpvraag aan ieder die ervaring heeft met dit zadel

    Hopelijk wordt deze week mijn startrekk comfort shorty gebracht .
    Ik zag dat er gelukkig hier meer mensen zijn die met zo'n zadel rijden, maar de topics waren al wat ouder, daarom even een nieuwe.

    Momenteel zie ik door de bomen het bos even niet meer, met al die high tech snufjes op het gebied van pads.
    Kunnen jullie mij wat wegwijs maken?
    * Is het altijd nodig om een pad onder dit zadel te doen?
    * Wat voor pad gebruiken jullie er onder en waarom juist die pad?
    * welke stoffen prettig werken of waarom juist niet?

    Het op maat maken van het zadel.
    Hebben jullie dat zelf gedaan?
    Hoe weet je of het goed ligt of welke aanpassing je moet doen om het goed te krijgen....





  2. #2

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    niemand?

  3. #3
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Ik heb een startrekk comfort shorty voor mijn tinker, met een boogje maat 3 erin (zelf erin gezet; dat kan bij de mijne gewoon met een schroevendraaier), extra dikke kussens, en een antislip HAF-pad eronder met twee inlages (van barefoot). Deze Pad bevalt echt goed, het zadel schuift amper en ik hoef hem bijna nooit te wassen.
    Ik heb nooit een andere Pad onder dit zadel gebruikt, maar we hebben ook met een Barefoot gereden met een Barefoot-Pad met nepwol. Dit vond ik niet fijn; het schoof nogal, werd snel vies en ik twijfelde of de ruggegraat door het geschuif wel altijd vrij lag. Maargoed, kan ook aan de combinatie hebben gelegen. Inmiddels zijn de berafoot-zadels en Pads alweer heel wat veranderd geloof ik.

    Mijn startrekk zelf heb ik laten nakijken door een zadelpasser. Ik heb toen ook gereden met een soort klei-pad eronder. Hiermee kun je zien of de druk goed verdeeld is, en dit was toen zeker het geval.

    Of een pad altijd nodig is... ik heb nooit gereden zonder Pad. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de combi van én dikke kussens én dubbele inlages er wel voor zorgt dat het allemaal wat hoog ligt. Maar ik zie geen reden om iets te veranderen in deze combi, want Jeppe loopt er fijn onder .

  4. #4

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    @Shetfan: thanks voor de info!!

    Goh weer wat geleerd, ik wist niet eens dat je extra dikke kussens kon krijgen.
    Waarom heb jij voor een HAF-pad gekozen en bijv niet voor grandeur (deze werd mij nl geadviseerd door trekkingsaddles)
    Zijn de inlages van barefoot anders dan die van je bij HAF-pad kunt kopen of had je deze toevallig al?
    Heb jij dan de allround pad?

    Zodra ik echt weer kan rijden, laat ik ook even iemand komen.
    Ideaal zo'n klei-pad, weet je inderdaad gelijk of je goed bezig bent

    Heb je toevallig ook een foto van jouw combi (dikke kussens en HAF-pad)? mag ook via pb

  5. #5
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Ik had een grandeur onder mijn startrekk espaniola en die bleef ontzettend mooi liggen en hield mooi de schoft vrij. Ik vind dat de haf pads die ik heb gezien vaak schuurden, dus ik zou weer voor een grandeur gaan.

  6. #6
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    barefoot werkte tot twee jaar geleden met Grandeur. De huidige barefootpads komen uit de Grandeur fabriek, maar zijn tegenwoordig ' eigen merk' barefoot. Zelfde kwaliteit, maar prijstechnisch gunstiger. Wel minder keus in kleur en uitvoeringen dan grandeur. HAF is gemaakt van materiaal dat bedoeld is voor snel vochtafdrijven en zo lucht mogelijk. Is ontwikkeld voor de endurNce sport en wat meer High-TEC. Vaak met sympanova of iets soortgelijks aan de onderkant, waardoor het pad makkelijk schoon te houden is en snel droogt.
    Barefoot heeft een vilten onderkant met (echt) schaap onder de plek waar de inlages liggen. Op het pad zit antislip zodat zadel en pad niet ten opzichte van elkaar schuiven. Schaap drijft ook goed vocht af, maar is wat warmer en vraagt meer onderhoud, daarom door enduranceruiters wat minder gewaardeerd.
    Mijn vorige paard had niet echt last van sympanova, of sympanova achtige materialen. Er zijn echter redelijk wat paarden die daar wel last van hebben, bobbeltjes op de huid of schuurplekken krijgen.

  7. #7

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Nienke, thanks voor de informatie. Alweer van alles opgestoken.
    Heerlijk zo'n forum

  8. #8
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Ik had een grandeur onder mijn startrekk espaniola en die bleef ontzettend mooi liggen en hield mooi de schoft vrij. Ik vind dat de haf pads die ik heb gezien vaak schuurden, dus ik zou weer voor een grandeur gaan.
    Ik had een Haf pad onder mijn ST. De Haf had een stofje over het sympanova heen en zo schuurde het niet. Dat as een fijne pad!

    Ik heb nu weer een Hafpad (zonder dat zachte laagje) en gebruik hem niet zo vaak. Dan breken de haren niet af.

  9. #9

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Kun je die HAF pads dan bestellen mét en zonder zo'n stofje over de sympanova?
    Of heeft het met eerdere versies te maken?

    Kent iemand de Rambo air pad?
    http://www.paardendrogist.nl/data/pr...47-05-V-01.jpg
    Is zoiets ook geschikt onder een Startrekk Comfort?

  10. #10
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door famke
    Kun je die HAF pads dan bestellen mét en zonder zo'n stofje over de sympanova?
    Of heeft het met eerdere versies te maken?

    Toendertijd wel ja, maar dat is denk ik 6 jaar terug of zo.

  11. #11

    Re:Ervaring met Startrekk comfort en juiste pad

    Onder de Startrekk heb je wel een pad nodig met inlages, door het ontbreken van een boom in het zadel moet er wel iets gedaan worden aan de drukverdeling en de pad helpt daarbij. Van Grandeur zijn precies de juiste pads verkrijgbaar voor onder de Comfort Shorty. Op mijn webshop kan je zien welke kleuren er mogelijk zijn (http://webshop.equimaro.nl). Verder lijkt het mij dat degene die jou het zadel levert deze op maat voor je maakt?
    Veel plezier in ieder geval met je zadel!
    http://www.equimaro.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •