Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: HELP !!! Ik weet het niet meer

  1. #16
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    wolvega
    Berichten
    626

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Volgens de veearts lopen er zelfs paarden nog in de sport die diezelfde peessnede hebben gehad ivm een bokhoef dus dan zou je toch zeggen dat dit ook moet kunnen. Hij opperde laatst nog om de rest ook maar te snijden maar dat is geen optie mi omdat ze dan helemaal geen stevigheid meer voelt achter . Die spalken zullen het toch maar moeten worden ik denk dat dat de beste optie is naar aanleiding van het bericht van jossie hebben we net eens rondgekeken en vonden een pvc buis waar haar beentje in past dan knikt ze iig iet meer door maar staat ze nog wel als een balletdanser op haar tenen. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken iedereen en blijf alsjeblieft meedenken want we zijn er nog langniet

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Ben ik nou de enige die het niet helemaal begrijpt?
    Begrijp ik goed dat de pezen aan de achterkant zijn doorgesneden en dat de pony daarom zo door zijn kogels zakt? Met welk doel zijn die pezen dan doorgesneden, als ze daarna niet meer normaal op haar voeten zou kunnen staan? Dus zelfs als haar hoeven al weer gezond zouden kunnen worden, dan nóg zou ze niet normaal op haar voeten kunnen staan?

  3. #18

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Ik weet uiteraard niet waarom juist bij deze pony de pezen zijn doorgesneden maar ik denk dat het in het allereerste berichtje staat....

    Maar tijdens de cursus natuurlijk bekappen was er ook een DA (en hoefsmid) bij. Zij vertelde ons dat dit een vaak voorkomend iets is bij paarden. Meestal omdat paarden bv niet goed kunnen strekken met het voorbeen. Practisch in alle gevallen is er iets mis met de hoeven maar deze ingreep wordt algemeen zo geleerd tijdens de opleiding... en is een standaard ingreep!!!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  4. #19

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke
    Volgens de veearts lopen er zelfs paarden nog in de sport die diezelfde peessnede hebben gehad ivm een bokhoef dus dan zou je toch zeggen dat dit ook moet kunnen.
    Klopt! Deze paarden kunnen vaak mee zelfs in de sport maar het is een onnodige ingreep omdat de oorzaak in eerste instantie bij de hoefjes ligt.... Daarom dat hij waarschijnlijk bij deze pony dit ook heeft gedaan om zo het hoefprobleem op te lossen... helaas!!!!!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  5. #20
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke
    Iedereen die een idee heeft als je blieft roep het want ik zit nu hopeloos zonder en het is zo'n geweldig lieve pony die het niet verdient een spuitje te krijgen.


    Beste Nienke,

    Wat een vreselijk verhaal: heel veel sterkte! . Ik zou zélf zeggen:
    het is zo'n geweldig lieve pony dat ze het verdient, om nu spoedig een spuitje te krijgen !
    Deze beslissing nemen vergt wel eigenschappen als moed, inzicht en onzelfzuchtigheid. En het is ook een zware beslissing. Maar uiteindelijk gaat het er toch om,
    waar het dÃ*er het meest mee gebaat is ?

    Zou het in vrijheid leven ('de vrije natuur, ooit"), dan had een groep wolven of een poema die beslissing allang voor haar genomen. Zij (de pony) kan het echter niet helpen, dat ze tussen mensen woont...

    Ik wens je alle kracht, sterkte en inzicht toe. Je hebt echt álles gedokterd wat in je vermogen lag! Veel liefs en nogmaals sterkte , Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  6. #21
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    wolvega
    Berichten
    626

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Ja Els dit is ook mijn laatste ding om het op internet op het forum te zetten om te kijken of ik nog iets over het hoofd zie. In de vrije natuur zou ze nu niet overleven maar "wij mensen"hebben haar dit aangedaan en als er iets is dat ik nog voor haar kan doen dan wil ik dat nog voor haar doen.
    Toen ik vanochtend bij haar was had ze plotseling een onstoken oog en heb ik er een hooi stengel van 10 cm uitgetrokken en dan kijkt ze je daarna aan met van die ogen .....
    Vanmiddag lag ze op de grond en zat ik bij haar en had ze een echte moedeloze blik in haar ogen op dat moment denk van het is over ik zei ook tegen mijn man volgens mij moeten we ophouden maar een half uur later kwam ze me weer hinnikend tegemoet ging daarna weer heerlijk hooi eten.

    Groot ander probleem is ook nog dat ze dus niet van mij is en dat haar eigenaren echt geloven dat ze bij mij dus weer opknapt , regelmatig doe ik verslag en zeg ook duidelijk dat er geen verbetering in zit het verdriet dat ik dan ook in hun ogen zie maakt het nog moeilijker allemaal.

    Het geven van dat spuitje is voor mij ook nog een ethisch dillema , ik ben absoluut tegen iedere vorm van euthanasie dat past niet in mijn geloofsovertuiging ik kom het in mijn werk regelmatig tegen en werk er niet aan mee( niet door een kerk of andere instantie opgelegd maar is een overtuiging die ik al heb van jongs af aan).

    Geloof me er woedt nu echt binnen mij een strijdt tussen het rationele en het emotionele tussen en binnen beide.

    Ik waardeer alle meningen zeer want het helpt mij om uiteindelijk een juiste beslissing te nemen.

  7. #22
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Wat een bijzonder dier zeg! Ik snap helemaal waarom je er zo'n moeite mee hebt en hoe verschrikkelijk dit is.
    Een paar weken terug heb ik iets soortgelijks gehad met een kitten van 5 weken, ook een heel bijzonder dier met veel pijn (heup uit de kom, niet meer terug te zetten). Zij heeft toen zelf besloten omermee te stoppen, ik had die beslising niet voor haar kunnen maken want ik was gek op haar. Nu weet ik dat het goed is zo.

    Tsja, en met haar voeten.... Ik zou ook niet meer weten dan spalkjes, je kan het proberen. En kijk heel goed naar wat ze zelf aangeeft, of ze het nog ziet ziten allemaal. Bij mijn dieren die tot nu toe zijn overleden heb ik gewacht tot ze zelf de moed opgaven. Op dat moment kregen ze een spuitje of gingen ze zelf, eigenlijk heeft maar 1 dier bij mijn ooit een spuitje gehad de rest gaf het zelf op (gelukkig).
    Maar goed, jij kent haar nu goed genoeg om naar haar te kunnen kijken en luisteren. Ze zal het zelf aangeven! Sterkte en geef haar een dikke knuffel!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  8. #23
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Hoe is het hiermee?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  9. #24
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    wolvega
    Berichten
    626

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Niet goed ..... verbetering verwacht ik ook niet meer maar hoe nou verder ...... we zitten met een paardje dat nog lekker vrolijk met de rest meedoet zich heerlijk laat knuffelen en verzorgen door de kinderen maar wat dus niet meer zonder hulpmiddelen recht op haar voeten kan staan en ondanks dat kan ze toch een behoorlijk tempo halen als de rest een sprintje trekt.

    Ik heb contact gehad met een paardenbrace maker in Amerika en die denkt dat ze met een brace wel verder kan leven maar zo'n brace kost incl 700 euro en dat is best even een hap geld en dan nog weet je niet zeker of dat wel goed gaat.De schoenen van smit-rijssen gingen ook helemaal verkeerd met open kroonranden etc .

    Dit zijn die braces bij een paardje dat ongeveer dezelfde klachten had






  10. #25

    Re: HELP !!! Ik weet het niet meer

    Hoi Nienke

    Die foto's zien er hoopvol uit voor dat paardje, toch...

    Ik ken jouw situatie niet maar als ik goed lees, gaat het jullie pony toch goed zonder te veel pijn...

    Ooit hebben wij voor de keuze gestaan om ons binnenkonijntje van toen 3 jaar dat ik met de fles had grootgebracht, ofwel te laten inslapen ofwel te laten opereren. De operatie was een unicum in de BENELUX en onze DA had het uiteraard nog nooit gedaan. De kosten kan je vergelijken met de aankoop van een stamboek paard.

    Wij hebben er voor gekozen die te dragen en ons Knabje is 2 x geopereerd zonder al te veel problemen achteraf. Hij is gezond en wel 9 jaar geworden en uiteindelijk verlamd geraakt en hebben we hem met veel liefde zachtjes laten inslapen....

    Ik kan je geen raad geven, dat moeten jullie zelf doen!

    Succes!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •