Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 41

Topic: Slowfeeder kast

Re:Slowfeeder kast

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Je kunt ze met 2 toch gewoon in het huisje voeren?

Hihihi, hooinetjes verspreiden over de track, daar moet ik wel even om niken (en dat is NIET omdat het een raar idee is )
    Doe ik nu al een jaar, werkt perfect, geeft een hoop nieuwe bewegingen. Netjes blijven ook nooit op 1 plaats liggen tijdens het hooi plukken.
    Ze lopen van het ene netje naar het andere en weer terug.
    Er wordt niet meer overheen gepiest wat ze wel doen bij losse hooi hoopjes.
    Alleen bij nat weer en veel modder dan geef ik het enkel in de hooibak of hangend net.

Je paard of pony moet geen ijzers onder hebben anders gaat het fout

@ inger, ik wil het ook alleen doen bij goed weer om te voorkomen dat het zo'n bende wordt. Voer jij ook uit kleine hooikussens ?
    En dat bevalt goed zo te horen, heb je nooit dat de netjes perongeluk onder de draad door gaan ?

@ Magriet, de track wordt kleiner ik moet alles in mijn eentje doen straks, en wou niet zo'n groot pad.
    Deels komt hij dus terug, en wordt wat netter en strakker, en hoe het allemaal ga doen weet ik nog niet, maar aldoende leert men denk ik.
    En aangezien alle draad van evi was moest het er wel uit, geeft mij de gelegenheid het te maken zoals ik het prettig vind.

@ janneke, over niet bemesten nee eigenlijk nooit aan gedacht. Ik merk nu dat sophie praktisch nog geen gras heeft gehad het echt nog goed gaat, de jeuk is minimaal. En wil dit eigenlijk in deze lijn voortzetten.
    Grooste deel zal nu voor het hooien worden, voor goed hooi voor van het winter

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Dit is meer werk, maar ik wil het komend jaar heel anders gaan doen. Minder gras & meer hooi.
    Kijken wat dit oplevert in combi met sophie haar zomer eczeem.
    Ik heb voor mijn eczemers een paar jaar geleden besloten dat ze geen gras meer krijgen, nog geen sprietje. Ik meen dat ze vanaf het jaar erna geen buikflap meer nodig hadden. Ik deed ze altijd begin maart de deken op, maar dit jaar heeft Morris hem net gisteren opgekregen, en Svetla heeft hem nog niet nodig.
    Voor mijn pony's heeft het dus idd geholpen.

Dat klinkt hoopvol. Mijn idee was niet helemaal van 't gras Maar wel aanzienlijk minder.
    Moet nog kijken of dit lukt met hooi etc. Maar dat wat zich leren loop der tijd.

Ik ben nu al begonnen met ander voer wat ik eindelijk gevonden heb op redelijke afstand.

@ inger, ik wil het ook alleen doen bij goed weer om te voorkomen dat het zo'n bende wordt. Voer jij ook uit kleine hooikussens ?
    En dat bevalt goed zo te horen, heb je nooit dat de netjes perongeluk onder de draad door gaan ?
    Nee nog nooit voorgekomen, haha ze kijken wel uit Ze liggen wel verspreid over de wei maar nooit onder het draad door.
    Ik ben nog bezig met een filmpje in elkaar te draaien met daarin het wel een wee in een PP ( hihi rijmt merk ik tijdens het schrijven)
    Wel een mooie tekst om te gebruiken in het filmpje
    Hierin kan je zien hoe ze de hooikussens gebruiken zowel op de track als in een hooibak en als hangnet. Het duurt nog wel effies voor het af is.
    Moet allemaal even tussen de andere werkzaamheden door.

Ik ben er gewoon erg blij mee dat ik ze gemaakt heb, daarna ook aan diverse bekende, en toen toch maar in de shop gegooid.

los hooikussen

hangend hooinet.

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

@ Inger, hoe groot zijn die mazen van de hooikussens, en rekken die uit na een tijdje gebruiken?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Ik vind inderdaad ook de kussens echt geweldig !

@zayna als goed is 45mm of 3mm.

ik heb nu ook 2 hooitassen die zijn hopelijk vanaf dinsdag onderweg.
    die ga ik ophangen. De kussens is een iets langer plan.

Wat kosten ze bij jou inger?

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Is er niet iemand die netten kan maken met nog kleinere gaatjes dan die van de huidige slowfeeder-netten? Daar is volgens mij echt wel vraag naar want ze eten alles nog heel snel op anders...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Is er niet iemand die netten kan maken met nog kleinere gaatjes dan die van de huidige slowfeeder-netten? Daar is volgens mij echt wel vraag naar want ze eten alles nog heel snel op anders...
    kleiner dan 3 ?

Ik heb hooitassen straks die zijn 3 bij 3 en heb nu hooinetten van 45mm je kan evt 2 hooinetten in elkaar doen ?

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

3 mm is wel erg klein hoor
    We hebben nu netten met mazen van 3 cm, maar die zijn echt nog wel te groot Heb ook ernstig het idee dat ze uitrekken na een tijdje.
    2 Netten in elkaar doen kán wel maar is echt niet handig vullen en ook niet afdoende tegen het snelle eten..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
    3 mm is wel erg klein hoor
    We hebben nu netten met mazen van 3 cm, maar die zijn echt nog wel te groot Heb ook ernstig het idee dat ze uitrekken na een tijdje.
    2 Netten in elkaar doen kán wel maar is echt niet handig vullen en ook niet afdoende tegen het snelle eten..
    haha oeps 3 mm is wel erg klein. bedoel 3 cm.
    klein ja? oke, ik weet niet of kleiner echt mogelijk is.
    zal is kijken op een site.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ook ik heb lopen zoeken naar een kleinere maas dan 3 cm. Die is er gewoon niet. Ik heb bij Huck een stuk net gekocht. En hem 2 dagen gebruikt. Nu ligt hij in de hoek.
    Ik gebruik gewoon mijn simpele hoinetten.

Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

Nee is er niet he.. Tenminste, ík kan ze nergens vinden. Welke hooinetten gebruik jij dan Hester?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
    Nee is er niet he.. Tenminste, ík kan ze nergens vinden. Welke hooinetten gebruik jij dan Hester?
    Van Nickys Keet.

Edit: Ik hang ze op he! Ik leg ze niet neer als kussens. Dat zou ik met deze netten niet aandurven. Ik heb de kussens gezien bij Inge en die vervormen echt minder dan mijn slappe netjes.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Ook ik heb lopen zoeken naar een kleinere maas dan 3 cm. Die is er gewoon niet. Ik heb bij Huck een stuk net gekocht. En hem 2 dagen gebruikt. Nu ligt hij in de hoek.
    Ik gebruik gewoon mijn simpele hoinetten.
    wwaarom heb je hem in de hoek gegooit ?
    Dat was een kleinere maas ?

Ik heb netten van ecotools. en die werken nog altijd heel goed !
    Ze zijn na 2 winters wel toe aan vervanging. maar dat ga ik binnenkort doen.

Bladwijzers

Forum Rechten