Hier stond eerst een ander bericht, maar dat was wat onduidelijk dus hier een (hopelijk) verbeterde versie:
Wie weet iets leuks om te doen op de grond of te paard?
Mijn haflinger en ik hebben een dipje. Lente begint zich naar mijn idee te vervelen en dat heb ik zelf eigenlijk ook. Ze is enorm leergierig en houdt van een uitdaging, maar mijn inspiratie is een beetje op.
Vandaag had ik een parcours gebouwd met pionnen, zeil, paraplu, smalle doorgang met aan het einde een rood/wit lint waar ze onderdoor kon en een lint op de grond gelegd waar ze overheen kon stappen/ springen.
Zoiets heb ik al eens eerder gedaan en Lente keek zo: "been there, done that". En ze liep dus gewoon over/onder/ tussen alles door. Rijden met een paraplu vindt ze ook prima dus das ook al niet nieuw meer. Super fijn natuurlijk dat ze dit niet eng vindt en alles kent, maar het spel/avontuur is er een beetje uit.
Heeft iemand nieuwe ideeën? Voetballen met je paard ofzo, of Vrijheidsdressuur? Ik heb er zelf geen ervaring mee dus zou graag tips en info krijgen! Handige boeken oid.
Ik weet niet of dit nutttige info is, maar ik werk graag met de werkwijze van Equilibre en Centered Riding, dus misschien zijn er mensen die dit ook doen en ook leuke tips hebben?
Lente en ik wachten af en tot die tijd gaan we gewoon buiten op onderzoek uit. Morgen ga ik denk ik de stad met r in. Ff shoppen![]()
Bladwijzers