Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: (L1) tijdens friendlygame en een paard dat steeds knabbelt

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    (B) westerlo
    Berichten
    108

    (L1) tijdens friendlygame en een paard dat steeds knabbelt

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum. Heb eerder al wel wat onderwerpen verkent, maar zit nu zelf met een vraag. Hopelijk weten jullie raad.

    Ik ben net met L1 bezig en heb eerder al verschillende clickeroefeningen gedaan. Toen ik gisteren men nieuwe stick naar men paardje Sultan had meegenomen was eerst wat wantrouwig, daarna nieuwsgierig. De eerste keer had ik nog niet alles van de boekjes doorgenomen. Vandaag wel, dus ging terug wat friendly game spelen en verschoot eigenlijk wel:

    Toen we enkele maanden geleden met het clickeren begonnen hadden we snel door dat Sultan alles wil vastnemen met en in zen mond. Zo nam hij toen men jas vast en trok me rond. Dit probleem was snel opgelost door hem telkens als hij met zen snoet kwam knabbelen, net iets harder terug te krabbelen. Nadien deed hij dit zelden nog en als hij het deed stopte hij snel als ik terug krabbelde. Ik weet niet meer juist vanwaar ik deze manier heb gehoord, dit zou een goede manier zijn om te voorkomen dat je paard gaat bijten en als maar sneller leert bijten als je hem zou slaan.

    Nu we friendly game spelen net hetzelfde. Iets nieuw (de stick) wat hij direct in zen mond neemt. Aangezien dat dit het verlengde van men arm is denk ik dat ik het niet mag toelaten. Dus dacht ik het op te lossen op zen Parelli’s met body bloks. Dus eerst met elleboog omhoog (tegen zen snoet dus) dit heb ik echt heel veel keren moeten doen eer hij iets opzij ging. Maar hij bleef opnieuw proberen met zen hoofd aan men broek, aan de stick, aan alles probeerde hij te knabbelen. Als hij aan de stick laag aan de grond knabbelde deed ik de soort ochtendgymnastick oefening (met armen omhoog zwieren naast het lichaam).

    Ik ben echt verschoten dat hij het zolang volhielt en hardnekkig en soms met het wit van zen ogen bloot bleef proberen. (hij gaf vroeger direct op!)

    Even later vroeg ik zen voeten (doe ik meestal als ik naar hem ga) en hij beet (lichtjes) in men been! Dit heeft hij nog nooit gedaan! Bovendien toen hij zen voet mocht neerzetten, zette hij hem hard neer en trok zen voet direct terug op (enkele keren na elkaar) om hem snel weer neer te zetten. Doet hij anders ook niet!!

    Is hij me nu aan het testen? Ik twijfel nu of ik goed gereageerd heb. Ze zeggen wel eens dat jonge hengsten alles met hun mond willen verkennen (maar hij is ondertussen een 5jarige ruin).

    Alle raad is welkom!

    Tine

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    (B) westerlo
    Berichten
    108

    Re: (L1) tijdens friendlygame en een paard dat steeds knabbe

    Oei de vraag was blijkbaar al eerder gesteld blijkbaar. Met mij wel het verschil dat Sultan het niet meer deed en nu plots 'fratsen' uithaald. Zo probeerde hij mij ook omver te lopen of stappen beter gezegd, dat deed hij daarvoor ook niet. Nu ja, toen we net met het clickeren begonnen steigerde hij naar me, maar dat was snel over met naar hem toe te bewegen terwijl je je groot maakt.

    Omdat hij nu allemaal zo'n dingen doet die hij daarvoor nooit deed of niet meer deed, komt bij mij de vraag op WAAROM hij dit plots doet en of ik wel goed bezig ben. Hij was nu net zo beleefd en welopgevoed aan het worden!

  3. #3
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: (L1) tijdens friendlygame en een paard dat steeds knabbe

    Waarschijnlijk merkt je paard dat jij de leiderpositie wilt in gaan nemen. Hij was voorheen de leider en wilt niet zomaar zijn leiderpositie afstaan.
    De oplossing is gewoon lekker doorgaan met Parelli, zodat je veel slimmer, sneller, enz. dan je paard zal worden, waardoor je paard de leiderspositie af zal staan..

  4. #4
    Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    rosmalen
    Berichten
    229

    Re: (L1) tijdens friendlygame en een paard dat steeds knabbe

    Je kunt iedere keer als hij de stick in zijn mond neemt, neet zolang met de stik door zijn mond heen wiebelen, totdat hij er genoeg van kreeg. Bij mijn paard werkte dit niet echt goed, maar die bijt dn ook al 3 jaarlan en niemand heeft er ooit iets aan gedaan. Het kan best dat het bij die van jou wel werkt. Verder ben ik het helemaal met Nicolien eens, hij doet nu even moeilijk, maar als hij geaccepteerd heeft dat jij de leider bent, gaat alles ene stuk makkelijker.
    Nog even over dat wit in zijn ogen. Bij pardeos zie ik dat ook wel eens als ik met de stik vlak bij zijn hoofd blok ofzo. Volgens mij doet hij dat gewoon om niet geraakt te willen worden in zijn oog, omdat die stick er dan vlak langs zwiepert. Ik weet inet of ik het goed omschreven heb, maar Pardoes doet het dus alleen bij de stik of een flinke yo-yo terug, waarbij het uiteinde van het touwhalster tegen zijn oog zwaait.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •