In het eerste filmpje zie ik hemvooral relaxed zijn en lijkt hij geen spanning op te bouwen.
Ik vroeg mij wel af waarom hij op dat moment wegsprong , doe hij dat vaker zo, ik ken dat soort gedrag wel maar dan is het vaak een antwoord op een vraag van mij. Wat ik wel heel erg duidelijk zie is dat het gedrag wat hij uiteindelijk laat zien beinvloedt wordt door jouw reactie, je lijkt ook te schrikken in eerste instantie en geeft dan een fase 4, wat als je niets had gedaan en hem rustig had terug gevraagd na 1 rondje. hij vraagt een paar keer heel mooi of hij weer naar binnen mag komen, waarom kies je ervoor om hem weg te sturen? Dan zie je echt de beledigde lb die denkt ja bekijk het dan maar, Whoopie heeft ook nog steeds van dit soort explosie,s vooral als ik met haar op de cirkel werk dat vindt ze saai.
Als ik merk dat ze enrgie heeft (en dat komt vaak pas na een tijdje idd) dan ga ik juist meer vragen, dus veel tempowisselingen, veel van hand veranderen en een beetje spelen dus van links naar rechts springen, dat kan heel erg leuk zijn.

Antwoord met Citaat
En het komt ook weleens voor dat ik geen zin heb om er een oefening van te maken hoor, dus dan is het gewoon even gek doen met z'n tweetjes
) is een ton neerzetten met een treat erop. Je kunt ook een stukje grasveld gebruiken of een hoek waar ze rust krijgen etc. Zodra Droo te snel gaat op de cirkel, mag hij nog niet stoppen bij de ton (zelfde als hij te langzaam gaat, bijvoorbeeld draf ipv galop). Hij had na drie keer door dat het meer energiebesparend was om een relaxed rondje te galopperen en galoppeerde vervolgens keurig een rondje. Dit zijn we nu aan het uitbouwen tot meerdere rondjes voordat hij bij de ton mag stoppen
Werkt echt geweldig bij hem.
De flying lead changes zijn nu ook veel beter geworden en Droo heeft steeds meer een "yep, doen we even!" houding
. Maar we zijn nu inderdaad zover dat er wat meer high energy in het liberty zit en misschien dat hij het daarom niet meer doet. Of wellicht heeft het iets te maken met de reden waarom hij ervandoor ging? Wellicht, en dit was bij Sjo vroeger ook wel zo, heb je iets teveel gevraagd of iets in zijn ogen oneerlijks waardoor hij ervandoor spoot. Die fase 4 als reflex op zijn wegspurten zou best een ' ja doeg' reactie veroorzaakt kunnen hebben (ik heb nog wel een filmpje van Sjo die beledigd was over een onterechte fase @liberty en die vervolgens een kwartier lang rondgaloppeerde en niet meer terug wilde komen naar me (tijdens cursus..lekker genant.. en mijn eigen schuld).

Bladwijzers