Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: emiel Voest en Smit bitloze optoming

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

emiel Voest en Smit bitloze optoming

hoi,

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de bitloze optoming van Emiel of van Smit ? Liefste met allebei

Hier zijn de links van beide :
    http://www.paardenschoenen.nl/htm/hoofdstel.html
    http://www.emielvoest.nl/hst/e08m02v...2576CF0058F852

Beide zijn ze kingekruiste, alleen die van Smit heeft een katrolletje.
    Hoe is de kwaliteit ( van het leer etc ) ? En de release ?

Groetjes,

maris

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Re:emiel Voest en Smit bitloze optoming

FRA Janosch is ook nog een vergelijkbare zag ik ....

Forumlid Dargwen's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2012

Wel interessant dat roldingetje op die 1e, nog nooit eerder gezien(zal vast wel goed zijn voor de release).
    The horse is a mirror of the human's soul.

Favorite Parelli quotes:
    Horses teach humans, humans teach horses.
    Take the time it takes.

Ik heb die van Voest gehad, mooi leer, goede release. Maar mijn paard vond de druk op zijn neus onprettig. Na een Dr. Cook hoofdstel (ook geen succes) een Micklem Multi Bridle gekocht. Dat is een blijvertje.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Voest had ik 14 jaar geleden al.
    Ik vond hem niet zo prettig en heb hem verkocht.
    Penny heeft hem nu en reed Merrit daar ook weleens mee.
    Ze heeft hem nu voor haar eigen pony, maar die rijdt ze nog niet bitloos.

Ikzelf ben niet zo fan van die gekruisde dingen

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Kwestie van uitproberen .
    Kate heeft zo ongeveer alle soorten bitloze optoming gehad en uiteindelijk bleek een kaptoom haar (en mij) het beste te voegen. Probleem van de Voest-achtige en de dr. Cook was dat het qua release mwah was, maar dat ook het ruis geeft. Of liever, de aansnoerende werking gaf de ruis en maakte dat Kate het niet fijn vond. Een Cook of kingekruist systeem kun je goedkoop zelf maken om uit te testen trouwens, dan weet je voordat je er geld in investeert in elk geval of het bevalt .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dargwen
    Wel interessant dat roldingetje op die 1e, nog nooit eerder gezien(zal vast wel goed zijn voor de release).
    Ja, dat dacht ik ook.

Net wat jossie schrijft uitproberen is de aller beste manier. Het ene paard is het andere niet.
    Je zou ook nog eens naar de light rider kunnen kijken http://www.lightriderbridle.com/
    Ik heb nog een maatje cob hangen welke ik altijd als voorbeeld gebruik. Nooit gebruikt alleen als showmodel gehangen tijdens beurzen.
    werkt ook via de kin maar niet gekruist.

Bij het rolletjes systeem denk ik even aan de praktische kant, wat gebeurd er als er zand tussen komt en haren?
    Zeker in de winter met dikke vachten, rolt het dan ook nog net zo soepel?? Blijft zo'n rolletje ook rond wordt het niet ovaal van binnen op ten duur?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Nou Inger, je hebt gelijk. Kunnen er idd ook geen haren tussen dat rolletje komen. Maar datzelfde vraag ik me af bij die kingekruiste riempjes....

Die light rider, ik kan echt niet zien op die foto's hoe die werkt ?! Maarre een maatje cob gaat voor mijn paard echt niet passen. Een maat full is al vaak de vraag of die past.

Ik rij al jaren met de Cook (beetje logisch he? :lol: )En heb totaal geen last van dat er haren tussen komen.
    En die ponys van mij hebben giga baarden en veel haar.
    Maar ik bedoel er met tussen komen echt er helemaal tussen zodat het vast komt te zitten en er moeilijk uit te plukken is. Wat je na verloop van tijd gaat krijgen. Ik merk het met gespjes waar zo'n rolletje aan zit ook, op een zeker moment rolt het niet meer. Omdat het muur vast gaat zitten
    door allerlei vuil. Je kan wel zeggen dagelijks schoonmaken maar dat doe je toch niet Ben redelijk netjes maar dat???? hmmmm...

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er erg blij mee zijn, smit bedenkt het niet voor niets. Zijn schoenen zijn wel degelijk ben ik best over te spreken. Inmiddels geen smitjes meer, maar wel toen hij er net mee gestart was. Dus wel heel veel jaren terug

De ligth rider werkt via de kin, niet gekruist maar recht een beetje mix tussen kingekruist en sidepull als ruime beschrijving om een idee te krijgen. Jammer dat je maatje full of groter nodig hebt, anders kon je hem zo lenen.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Volgens mij is het erg paardafhankelijk. Ik heb oa ook het Voest hoofdstel geprobeerd. Maar een sidepull bleek toch het fijnste. Kaakgekruisd is het helemaal niet voor ons. Kingekruisd is iets beter. Maar de sidepull een blijven. Ik heb nu de Rambo Micklem multibridle.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Nou vandaag weer lange lijnen gedaan met de voest optoming, maar mijn paard hangt er enorm op. Halt houden was ook amper te doen. Nu wil ik ook halt houden op lichaamstaal, maar meneer was te voorwaarts en ik had de lijnen nodig ( maar die hielpen dus amper ). veel te veel druk had ik dus nodig.
    Dus maar gestopt en nog even aan loswerken gedaan, mn het halt houden geoefend......

Maar of de voest optoming werkt voor mijn paard ???? Ik weet het niet.

kan je er een sidepull versie van maken??? door de teugels aan de ringen van de neusriem te klikken??
    Dan kan je wellicht wat meer te weten komen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Ik geloof niet dat dat kan ? Ik kan wel de lijnen aan de ringen van de neusriem klikken natuurlijk. Maar dan hangen de riempjes onderaan los, die gaan pas strakker door ze te kruisen en aan te trekken. Snap je wat ik bedoel ?

De teugels moet je dan even door deze ringen halen, dan hangen ze minder los en zwaaien ze niet tegen het paard aan.
    ik snap wat je bedoeld

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten