Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: heather moffet phoenix - ervaringen???

  1. #1
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    heather moffet phoenix - ervaringen???

    Hallo, ik weet dat het een hele tijd geleden is dat jullie een berichtje van mij zagen, hoewel ik nog steeds hier en daar mee lees. Hopelijk willen de mensen die ervaring hebben met bovengenoemd zadel toch even meedenken en reageren?

    Ik heb dit zadel een tijdje kunnen testen en vond hem wel fijn zitten.
    Omdat ik eigenlijk niet meer zonder zadel kan/mag rijden ben ik op zoek naar een fijn dressuurzadel.

    Het moeilijk hieraan is dat Aramis 2 ongelijke schouders heeft, altijd gehad en nog steeds na enkele jaren rechtrichten. Dus een boomzadel valt dan in feite al af. Of het is te groot aan de ene schouder of het knelt aan de andere. Nogal een dilemma dus.

    Nu denk ik dat een boomloos zadel dan misschien een oplossing is hiervoor....denk ik dan. Bij de Heather Moffet lijkt het boomloze me nogal mee te vallen omdat er toch een soort van drukverdeling is door het memory-foam of zie ik dat verkeerd?
    Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring, zowel positief als negatief. Hopelijk zie ik het bos dan weer door de bomen heen.

    Natuurlijk zijn commentaren en ervaringen over andere mogelijkheden ook zeer welkom.

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Hoi Kim! Leuk je hier weer te zien!

    Ik had een Phenix op Shaf, toen hij erg scheef was en het zadel maakte de scheefheid bij Shaf alleen maar nog erger (ook geplipt, met duidelijk negatief resultaat).
    Voor mij was het toen genoeg reden om het zadel te verkopen (dat, plus het feit dat memoryfoam in de winter keihard is).
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Er zijn wel meer mooie boomloze zadels met wat aandacht voor drukpuntvermindering hoor
    Barefoot, Startrekk (heeft Yvonne niet een mooie te koop op dit moment? ) Trekker.. .allemaal boomloze merken met veel oog voor kwaliteit en met extra kussens!

  4. #4
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hoi Kim! Leuk je hier weer te zien!
    Dank je, ik vind het ook leuk dat ik nog eens wat kan posten hier.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ik had een Phenix op Shaf, toen hij erg scheef was en het zadel maakte de scheefheid bij Shaf alleen maar nog erger (ook geplipt, met duidelijk negatief resultaat).
    Voor mij was het toen genoeg reden om het zadel te verkopen (dat, plus het feit dat memoryfoam in de winter keihard is).
    Bedoel je dan dat hij fysiek scheef was, dus zoals Aramis ongelijk bespierd? Of bedoel je eerder dat hij scheef was in de zin dat het met rechtrichten opgelost kon worden?
    Bij ons kan die fysieke scheefheid er gewoon echt niet meer uit. Het verschil is te groot.


    Nienke, dat is waar. Alleen heb ik bij dit zadel wel de gelegenheid gehad om er een weekje mee te rijden en te proberen. Een zadel kopen via internet zonder het ding ooit gezien te hebben daar waag ik me maar niet aan.

    Weet jij eigenlijk iets meer over lichtrijden in de draf met een boomloos zadel? Daar zou hij namelijk wel voor moeten dienen.

  5. #5
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Zijn er in Belgie geen teszadels te verkrijgen bij de verschillende dealers?

    Wat wil je weten over lichtrijden? Dat kan gewoon hoor In ieder geval bij bovenstaande merken

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Shaf had ongelijke schouders, de Fhenix zakte erg naar de lage kant en veroorzaakte daar een extra drukpunt (misschien omdat er helemaal geen pommel in dat zadel zit?)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Is het niet mogelijk om een zadel met boom op maat te laten maken? Dan wordt er rekening gehouden met zijn schouders mits je een goede zadelmaker vindt

    Weet je of het ooit nog goed komt met zijn schouders? Anders is een tussenoplossing misschien handiger??

    Monty en ik hebben veel plezier van onze boomzadel van Equestor die op maat gemaakt is.

  8. #8

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Ik heb ook een tijdje met een HM zadel gereden. Net wat Evelien al schreef in de winter is het helemaal niks.
    Wordt hard en daardoor stug en geeft grotere kansen op blessures. Nu weet ik dat er inmiddels een variant op gemaakt is waar de kou minder of geen vat op heeft, maar hoe dit in de praktijk werkt weet ik niet.
    Zadel zelf was heerlijk, zat lekker, ook voor het paard. Alleen in de winter dus niet.

    Vroeger was er ook nog een alternatief zadel ipv het memoryfoam een soort van kussenpad onder het zadel. De kussens waren weg gelaten en er kwam een pad onder gevuld met kleine stukjes kurk. Ik heb nog zo'n pad liggen. zie topic.
    http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=31087.0
    Dan heb je geen last van kouwisselingen. Ik weet niet of dit nog gemaakt wordt, ik dacht het niet meer omdat de pad leveranties moeilijk waren.


  9. #9
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Bedankt voor het meedenken. Ik heb zelf ook nog wat gezocht en gedacht en dat heeft er voor gezorgd dat ik er nu helemaal nog niet uit ben. Integendeel, hoe meer je ziet en leest en hoe moeilijker.
    Ik denk dat ik inderdaad maar eens op zoek ga naar testzadels. Zeker door de ervaring van Eveline met Shaf misschien toch maar geen Heather moffet.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    Is het niet mogelijk om een zadel met boom op maat te laten maken? Dan wordt er rekening gehouden met zijn schouders mits je een goede zadelmaker vindt

    Weet je of het ooit nog goed komt met zijn schouders? Anders is een tussenoplossing misschien handiger??
    Dat is zeker mogelijk. alleen is dat reteduur...en ik heb al een op maat gemaakt boomzadel waar ik heel blij mee ben en die heel erg goed past. Alleen kan ik daarmee geen dressuur rijden en is hij heel zwaar. (voor mij dan om op te zadelen) Dus mijn 2de zadel voor erbij mag wel wat kosten, maar hij hoeft geen 3maands-loon op te eisen
    Ach, en goed komen met schouders, er is niets fout aan. Het is gewoon wie hij is. Een beetje scheef gebouwd. Dat zijn we allemaal toch, de ene wat meer dan de andere. Het deel dat gecorrigeerd kan worden met AR is dat ook, maar de overbouwdheid die hij nu nog heeft aan de ene kant zal waarschijnlijk altijd zo blijven.





  10. #10
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Ik heb de startrekk dressuur van evelien ook even mogen testen en die vond ik ook erg fijn. Van de buitenkant net een echt dressuur zadel maar toch boomloos. Ik ben zelf nog helemaal weg van mijn Dream saddle. Ook boomloos en en je kunt er ook mee springen maar ik doe vooral rechtrichten en lange ritten maken. Ik ken wel iemand die heeft een strada, dat is wel een boomzadel maar word ook op maat gemaakt en is ook lekker kort. Ik weet niet presies meer wat het was maar ik was wel weg van het consept en je hebt een jaar lang garantie..ook wel fijn en de boom kan verwisseld worden.

  11. #11
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Wat is een dream saddle Lieke?


  12. #12
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???



    buitenzinnig.nl verkocht deze maar hebben ze uit het assortiment gehaald. Ze hebben super kwaliteit leer en blijft lang mooi en waren ook niet duur.

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:heather moffet phoenix - ervaringen???

    Als je paard blijvend scheef is aan een kant dan kan dat ook opgelost worden met een boomzadel door aan de ene kant meer op te vullen lijkt mij, ik heb bv een bateszadel(met cair), aan de voorkant kunt extra inlages als je paard in bespiering terugvalt, dit zou dan ook aan 1 kant kunnen, de bates is een duurdere variant van de wintec, daarbij zou het dus ook kunnen, maar ik zou dan wel een zadelpasser laten komen . Verder heb je ook dekjes met inlages waarmee je die scheefheid dan zou kunnen corrigeren.

    Ook als je een boomlooszadel gaat gebruiken dan zul je iets aan de ongelijkheid "moeten" doen lijkt mij anders ga je toch zelf niet recht kunnen zitten of wel? dus ook daar zou je aan 1 zijde een extra inlage kunnen gebruiken.

    Whoopie heeft ook ongelijke schouders, en mijn zadelpasser heeft wel eens voorgesteld om het zadel aan te passen, ik heb daar niet voor gekozen omdat ik het nog probeer anders op te lossen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •