Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 45

Topic: Parelli en kinderen?

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re: Parelli en kinderen?

Als je maar goed onderbouwt waarom jij dit wil onderzoeken,moet het vlgens mij lukken. Op zijn minst het proberen waard. Misschien kun je contact leggen met een manege waar ze kinedren met een verstandelijke handicap lesgeven en vragen naar hun ideeen daarover.
    Started!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik geef paardrijles aan verstandelijk gehandicapten.... (is natuurlijk heel wat anders dan kinderen met gedragsproblemen) maar ik denk niet dat ik aan mijn clienten parelli kan leren. zelfs niet aan de gene met het hoogste niveau en die redelijk met paarden kan om gaan. ik heb ook wel een achtergrond met gedragsproblemen (ik begeleid heel af en toe een jongen met pdd-nos) en mijn ervaring is dat het voor hen heel lastig is om emotities onder controlle te hebben... maar als het lukt zal het zeker een succes ervaring zijn!!
    Ik ben heel benieuwd naar je plannen!!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Zou de KNHS geen opdracht kunnen geven als hun een idee voorleg? Er moet namelijk iemand de opdrachtgever zijn...

En dan bijvoorbeeld onder de noemer kinderen met 'gedragsproblemen' (heel breed nog...) leren omgaan met paarden en paardrijden.

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Misschien kun je het op school even vragen of de KNHS opdrachtgever mag zijn, voordat je alle moeite doet. De opdrachtgever zou ook een manege kunnen zijn (die al les geeft aan bv kinderen met een handicap) die zich afvraagt hoe de lessen beter toe te kunnen spitsen op de kinderen. Of: Kunnen kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum contact maken met een paard, en hoe gaat dit in zijn werk? Best een goede lijkt me. Kun je goed onderbouwen en er kan een flink stuk theorie in! Dat doet het altijd goed.
    Ik denk wel dat je je doelgroep moet toespitsen, bijvoorbeeld alleen kinderen met ADHD of met autisme of een andere doelgroep die voor handen is.
    Started!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik dacht aan de doelgroepen toespitsen in bepaalde doelgroepen, dus en en...
    En ik wil het liefst vanuit de KNHS werken als dat mogelijk is.

Bedankt voor het meedenken!!!

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik denk dat als je verschillende doelgroepen neemt, het te veel werk wordt, te onoverzichtelijk en te moeilijk om al die doelgroepen te vinden. Ik wil je heel veel succes wensen! Laat je hier nog even weten wat het is geworden? Ik ben benieuwd!
    Started!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik zal dit weekend beginnen aan een aanvraag voor de KNHS, die laat ik hier dan wel even keuren!

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik ben benieuwd! Veel succes!
    Started!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Goed idee Adriana! Ik ben zelf bijna afgestudeerd gezinspedagoog en zou in de toekomst werken als pedagoog dolgraag willen combineren met mijn passie: paarden. Ik ben niet zo ondernemend dat ik zelf iets zou willen opstarten, maar heb wel eens op internet gezocht of er nu al iets dergelijks in Nederland is. Ik heb niet heel veel gevonden, maar misschien heb je er wat aan:
    http://www.equitherapie.org
    http://www.de-eenhoorn.com/
    En dit vond ik in Belgie: http://www.vzw-andromeda.be/

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Thanks, ik ga het nu richten op 1 bedrijf waarschijnlijk omdat het anders teveel werk is volgens school.

Waarschijnlijk de manege in Amsterdam, daar moet ik nog contact mee opnemen.
    Ik heb eerst eens her en der gevraagd en er is wel interesse voor, dus nu maar hopen dat ze dat ook zo vinden in Amsterdam.

Jannepauli
    Guest

Therapeutisch rijden in Nederland: Ulrike Thiel !

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Daar ben ik weer. De manege in Amsterdam heeft het aangenomen.

Ik moet het nu nog even op micro macro en meso niveau schrijven, dus als iemand me daar mee kan helpen als Pedagoog graag!!

Ik ga het richten op ADHD, Autisme en angst stoornissen bij kinderen. Dat het geïntegreerd wordt in de didactiek van de lessen en dat het een soort handboek is voor als er nieuwe instructeurs komen. Alle hulp en ervaringen zijn natuurlijk welkom!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Interessant Adriana! Ik werk in het basisonderwijs en vind dat er veel te weinig gedaan wordt met omgaan met dieren. Vooral bij niet Nederlandse kinderen merk je dat ze weinig tot niets van dieren weten. Ik denk dat het omgaan met paarden heel goed is voor deze kids, mits er goede begeleiding aanwezig is. Ze zien vanzelf dat als ze eerlijk zijn, ze een vriendschap forever krijgen.

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

HOi ik heb een opleiding gevolgd tot onderwijs assistent. IK heb de nodige ervaring met kinderen met gedragsproblemen en ik denk dat het wel een goed idee is. Mits je wel goede begeleiding aan de kinderen geeft.

Ik heb twee neefjes waarvan een zwaar autistisch is en een neefje met ADHD. Ze rijden allebei therapheutisch paard dit schijnt wel goed te werken ze leren hun eigen lichaam kennen en gaan zeker vooruit.

IK zou me zelf er zeker in verdiepen. Succes maar ik vind het een zeer goed onderwerp dat je gestart hebt.

Succes

Groetjes Lidia

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Adriana
    Ik moet het nu nog even op micro macro en meso niveau schrijven, dus als iemand me daar mee kan helpen als Pedagoog graag!!

Ik ga het richten op ADHD, Autisme en angst stoornissen bij kinderen.
    Ik wou dat ik je kon helpen, want ik vind het een heel goed plan, maar ik ben dus (nog steeds bijna) gezinspedagoog en weet niet zo heel veel van stoornissen (dat valt namelijk onder orthopedagogiek), op autisme na, want daar gaat mijn scriptie deels over. Ik wil wat je geschreven hebt eventueel wel doorlezen als je het me PBt, misschien dat ik er nog iets aan kan toevoegen.

Bladwijzers

Forum Rechten