Hoi hoi, sins kort ben ik bezig met een nieuw paardje. halster en leadrope zijn of worden besteld maar aangezien het een erg groot paard is moest hij eerst opgemeten worden door de eigenares, ik doe het nu dus nog met een longeertouw en stalhalster. Hij is een held op sokken en er is dus ook nog veel werk voor de boeg maar hij leert heel snel.
In het begin was de stick (als hij hem al zag) iets dat voor hem het einde van de wereld was. Al heel snel had hij door dat het toch niet zo eng was. Ondertussen kijkt hij niet meer op of om als ik hem ermee aanraak, eroverheen zwaai etc.
Nu ben ik nog lang niet door de spelletjes en is er nog genoeg te leren en verbeteren maar 1 ding daar loop ik toch wat op vast. Aangezien ik hem niet rijd maar hij nu ook zn conditie weer moet opbouwen, longeer ik hem zo nu en dan ook. Ik heb eens geprobeert in de bak om hem te laten draaien, dit ging 2x goed maar de 3de x draaide hij verkeerd om waardoor het touw om zn hoofd zat (hij draait dus buitenom inplaats van naar binnen) We hebben een vierkante longeerbak waar ik het nu los in probeer te oefenen, zo ook met nog een ander paard. Echter alle 2 draaien 99% van de tijd verkeerd om waardoor (als ik het met touw in de bak zou doen) het touw weer om zn hoofd zou zitten. Mn vorige paard draaide altijd goed om dus heb dit probleem nooit gehad. Hij vind het sowieso altijd erg spannend dat omdraaien maar hij wend er nu wel langzaam aan, en wou in het begin tussen mij en de wand rennen toen ik gewoon eens keek hoe hij erop zou reageren. Toen heb ik het dus even gelaten en me op andere dingen gericht
Iemand een idee hoe je het moet oplossen als ze verkeerd omdraaien of wat er voor ik moet gaan denken aan omdraaien er eerst heel goed in moet zitten? Ik ben ook nog maar een beginner en met mn vorige paardje was ik ook nog niet door level 1 heen... ik heb dus nog veel te leren en vandaar dan ook de vraag aan jullie![]()
Bladwijzers