Vash staat in een koppeltje van een paard of 9. Als ik bij 'm kom, zo eens in de 14 dagen komt ie altijd blij op me af gestapt en dan wordt ik besnuffeld en ik besnuffel hem. Gaap gaap gaap heel leuk om te zien. De andere paarden komen in het begin (de eerste 10 minuten) altijd even buurten want er is weer bezoek in het land! En dan wordt Vash dus kwaad en jaagt de bezoekers weg. Niet zachtzinnig wordt ze duidelijk gemaakt dat ze bij deze veertiendaagse reunie nÃ*et uitgenodigd zijn. Ópzouten en snel! Hij jaagt ze dan zo'n 10 meter achterna en komt dan weer direct bij me.
Ik vind het wel schattig, maar....voelt hij zich nu eigenlijk mÃ*jn leider ipv andersom? Ik ga altijd even met hem aan de wandel, at liberty dus, even kijken naar de waterdrinkplaats en stop dan af en toe en dan staat hij ook keurig stil. Om bij het water te komen moeten we een afstap nemen ( de slootkant is erg verzakt) en ik vind het altijd heel gaaf om te zien hoe hij me volgt die afstap af. Is echt zo'n 30 cm, en als ie geen dorst heeft, waarom zou ie? Hij vind het dus denk ik wel fijn in mijn buurt, maar dat wegjagen van zijn koppelgenoten kan ik niet plaatsen.
Hebben jullie een idee wat dat kan zijn?
Bladwijzers