Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: wie is hier nou de leider!?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

wie is hier nou de leider!?

Vash staat in een koppeltje van een paard of 9. Als ik bij 'm kom, zo eens in de 14 dagen komt ie altijd blij op me af gestapt en dan wordt ik besnuffeld en ik besnuffel hem . Gaap gaap gaap heel leuk om te zien. De andere paarden komen in het begin (de eerste 10 minuten) altijd even buurten want er is weer bezoek in het land! En dan wordt Vash dus kwaad en jaagt de bezoekers weg. Niet zachtzinnig wordt ze duidelijk gemaakt dat ze bij deze veertiendaagse reunie nÃ*et uitgenodigd zijn. Ópzouten en snel! Hij jaagt ze dan zo'n 10 meter achterna en komt dan weer direct bij me.
    Ik vind het wel schattig, maar....voelt hij zich nu eigenlijk mÃ*jn leider ipv andersom? Ik ga altijd even met hem aan de wandel, at liberty dus, even kijken naar de waterdrinkplaats en stop dan af en toe en dan staat hij ook keurig stil. Om bij het water te komen moeten we een afstap nemen ( de slootkant is erg verzakt) en ik vind het altijd heel gaaf om te zien hoe hij me volgt die afstap af. Is echt zo'n 30 cm, en als ie geen dorst heeft, waarom zou ie? Hij vind het dus denk ik wel fijn in mijn buurt, maar dat wegjagen van zijn koppelgenoten kan ik niet plaatsen.
    Hebben jullie een idee wat dat kan zijn?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: wie is hier nou de leider!?

Dan kan jij heel goed zijn leider zijn, een goede leider delegeert de taken . Jij hoeft dus de andere paarden niet weg te jagen, dat doet Vash voor je!
    Ik zie dat heel vaak bij ons in de wei, Radnah is de baas en daarna Fenna. Als er een andere pony in de buurt komt is Fenna degene die hem wegjaagt, maar reken maar dat Radnah wel de baas is dat laat ze overduidelijk merken!

Wel heel erg leuk dat hij je overal zo volgt zeg! Daar moet menigeen toch veel moeite en oefening voor doen!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Dit heb ik me ook wel afgevraagd: als ikbij de paddock van Lodash kom, jaagt hij zijn paddpckgenootje mteen 3 meter weg bij het hek. Ik dacht ook: ben ik nou de leider of hij? Misschien is het delegeren? Ik weet het niet...

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Delegeren zou best kunnen. Meestal begin ik er namelijk zelf mee. Als ik in het koppel kom dat willen ze allemaal even neuzen. En dat mag ook natuurlijk. Maar na 5 minuten is die pret over en is het tijd voor Vash en mij. Dan drive ik ze dus bij ons vandaan. Vash neemt die taak inderdaad misschien over. Klinkt wel aandoenlijk én reuze slim ook wel.
    Dat volgen is idd erg leuk om mee te maken. Misschien omdat ik 'm van kleins af aan ken, dat ik als iets vertrouwds op zijn printplaat zit.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ow dat doet Nacino ook hoor, mijn aandacht voor hem dient niet gedeeld te worden met de minderwaardigen onder ons
    Hardhandig wordt dat ff duidelijkgemaakt
    Ik denk niet dat hij dan per definitie jouw leider is, ik bedoel, hij jaagt jou niet weg toch

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik denk niet dat hij dan per definitie jouw leider is, ik bedoel, hij jaagt jou niet weg toch
    nee gelukkig niet, dat gaat er vrij hardhandig aan toe....Maar hÃ*j beslist op zo'n moment wie er in onze bubble mag en wie niet. Nadat ie me dat ook heeft zien doen, dus overnemen van die taak lijkt idd wel logischer. Hij neemt mijn "focus" over...?

Bladwijzers

Forum Rechten