Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Welke versie level 1?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Welke versie level 1?

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin en nog een kennis van ons samen een level 1 pakket te kopen, aangezien we op deze manier, behalve de kosten te delen, ook kunnen profiteren van elkaars kennis, ervaringen en feedback.

Nu zijn we wezen kijken op de Parelli-site, maar blijken er twee versies van level 1 te zijn. De 2000 versie (met video) en 2005 (met dvd's). welke versie raden jullie ons aan? En ik las dat sommige dvd's niet op alle dvd-spelers kunnen worden afgespeeld, klopt dat en hoe kom je erachter of jij dan wel die dvd's kunt afspelen?

Beetje vreemde vraag misschien, maar het is toch een hoop geld om in een keer uit te geven en ik wil dan graag wel weten of de extra kosten van het dvd-pakket het waard zijn...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Re: Welke versie level 1?

Tja, ik heb de nieuwe versie met de dvd's en ben er erg blij mee. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de oude versie is. Ik kan alle dvd's gewoon afspelen, en heb een gewone "Nederlandse" dvd speler.
    Het fijne van dit pakket is: dat er heel veel beeldmateriaal bijzit. Ze hebben een cursus bij Pat en Linda (mèt alle cursisten), gewoon gefilmd gedurende hun lesweek. Verder staat er veel psychologie over leerprocessen op, en zie je een examen van een level 1. Je wordt tijdens het lezen in de boekjes, telkens verwezen naar stukjes dvd, om er een beeld bij te krijgen.
    Ik heb sinds kort de level 2 in mijn bezit, en da's de oude versie, en daar mis ik het beeldmateriaal, zoals gegeven in mijn nieuwe level 1 pakket, wèl hoor.
    Succes met je keuze.

Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Ik heb het oude en het nieuwe level 1 pakket. Zoals Trea ook al zegt, het fijne van het nieuwe pakket is al het extra beeldmateriaal en de extra uitleg. Ik ga zelf uit van het oude level 1 pakket (doe ook de taken van het oude level 1 -examen) en gebruik het nieuwe pakket als feedback. Als ik nu zou moeten kiezen tussen het oude en nieuwe pakket om aan te schaffen zou ik denk ik voor het nieuwe kiezen (de taken voor je level 1 lijken ook makkelijker bij het nieuwe pakket: bv. geen trailer laden).
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Net als Oberon heb ik zowel het oude als het nieuwe pakket, en ik vind ze elkaar heel goed aanvullen. In het oude meer vaardigheden (trailer laden vond ik echt geweldig om te doen, mijn bange paard loopt nu vol vertrouwen in en uit), maar in het nieuwe vind ik de DVD's echt iets toevoegen. Ik heb daar al veel "aha!" momenten uit gehaald.

Level 1 examen doe ik via de oude manier.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid Annemeik's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb alleen het oude pakket. Ik was best een beetje huiverig voor het afspelen van die videos, maar mijn videorecorder (very old en cheap!) speelde hem gewoon af.

De nieuwe level 1 dvd's zou ik best willen bekijken, en ik geloof dat je die kan bestellen via de nederlandse parelli site.
    One just has to face it - riding isn't natural to the horse. *Theresa Sandin* <!-- w -->http://www.sustainabledressage.net<!-- w -->

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik denk dat ik toch ga voor het nieuwe pakket dan, alhoewel ik het erg jammer vind dat het trailer/laden daar uit gehaald is... Zit dat dan nu in level 2?
    Ik ga tegen de tijd dat ik aan iets nieuws toe ben ik level 1, gewoon een lesje trailer-laden bij een van jullie vragen , dat lijkt me ook wel een goede optie! In ieder geval bedankt voor het meedenken!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Het trailerladen miste ik ook in dat nieuwe level 1. Maar het leuke is dat je aan het eind van level 1 of iets verder, de skills/savvy ervoor toch wel hebt om het zèlf te doen.
    En anders inderdaad even een lesje regelen. Is ook nog leuk voor de contacten ook...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb het pakket met de dvd's tweedehandsgekocht via ebay. Ikzelf heb last met de kwaliteit van de dvd's. Zo kan ik van dvd 1, het vierde hoofdstuk niet afspelen en blijft bij de andere hoofdstukken af en toe hangen en hebben ze de CD niet mee geleverd. Opletten als je tweedehands zou kopen dus. Op de computer kan ik de dvd's niet afspelen, op de dvd speler wel. Hebben jullie last van de kwaliteit?

Ik kan de dvd's afspelen op de dvd speler, de laptop (handig als ik nachtdienst heb) èn de computer. No problemo. Zijn jouw dvd's niet beschadigd tine?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

Ik vrees dat ik ze beschadigd gekregen heb, maar ik ga het er proberen mee te doen. Ik hoop dat ik niet te veel informatie mis.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Onze DVD's doen het allemaal prima Tine, geen problemen mee. Zijn ze niet gewoon vies, heb je al geprobeerd ze met een zachte doek schoon te wrijven? Wil nog wel eens helpen!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Oei... een pakket kopen zit er voor mij nog even niet in financieel.... Dan zou ik eerst iemand moeten vinden die m met mij wil kopen, maar de mensen in mn omgeving zijn niet zo parelli-minded helaas. Maar als ik dit zo hoor, lijkt het nieuwe pakket me ook de beste keus, mocht mijn budget het weer toelaten

Bladwijzers

Forum Rechten