Er is toch iets wat me dwars zit met die GoC wanneer ik dit zo lees. Hoop dat je me dat wilt helpen begrijpenOorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Ik vraag me echt af waarom je wilt dat je paard tegen die druk ingaat en/of met (imo) behoorlijk wat druk op de teugel loopt? Is geen aanval hoor, maar ik merk dat ik er gewoon niets van snap waarom we eerst onze paarden leren om mee te gaan met druk...om dan vervolgens bij de GoC precies het tegenovergestelde te doen. Ik snap dat gewoon echt niet
Misschien dat jij er een ander licht op kan schijnen?
Is het de bedoeling dat je uiteindelijk wel weer met lichter contact gaat rijden?

)
Ik vraag me echt af waarom je wilt dat je paard tegen die druk ingaat en/of met (imo) behoorlijk wat druk op de teugel loopt? Is geen aanval hoor, maar ik merk dat ik er gewoon niets van snap waarom we eerst onze paarden leren om mee te gaan met druk...om dan vervolgens bij de GoC precies het tegenovergestelde te doen. Ik snap dat gewoon echt niet
Misschien dat jij er een ander licht op kan schijnen?
Antwoord met Citaat
Dat filmpje van Shaf en Sky...geweldig 
Juiste verzameling hoort naar mijn idee licht te voelen, je voelt dan echt power en de achterhand wordt correct neergezet. Als je je paard van voren vraagt om meer tegen de druk in te gaan, lijkt me dat juist averechts werken, want bestaat het gevaar dan niet dat je paard ook gaat leunen op dit contact en juist steeds zwaarder wordt? Het is fijn dat het goed voelt natuurlijk en dat Shaf er fijn van gaat lopen. Ik las echter ook dat je in eerste instantie niet verwacht had dat Shaf zo fijn zou lopen met redelijk stevig contact (of iets in die trant). M.a.w. het contact is zwaarder dan je had verwacht toch? Ik vraag me dan af in hoeverre dat nodig is en of het ook lichter kan
, maar over het rijden heb ik niet zoveel in te brengen.

Toen werd ik geïnteresseerd
Op dat moment hoef ik ook veel minder lateraal te denken en te corrigeren, ze trekt zichzelf recht (of in idee geval een stuk rechter) en besluit zelf achter twee teugels aan te gaan lopen. 
). Super natuurlijk dat het voor jullie werkt, echt waar. Ik kan er alleen nu niet aan ontkomen dat ik ga denken dat Parelli het hele GoC heeft gemaakt opdat studenten niet verder hoeven te kijken. Ze kunnen namelijk ook gewoon zeggen: "Als je die en die DVD van Philippe Karl, Walter Zettle, en noem maar op wat aansluit op Parelli koopt, kun je een dergelijke verzameling en contact bereiken met je paard". Dit doen ze echter niet en ik snap ook wel dat het heel makkelijk is om een eigen concept hiervan te hebben omdat studenten dan juist niet elders hoeven te zoeken (dat is gewoon makkelijk en tevens ook commercieel gedacht)

Bladwijzers