Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Strasser strasser tralala!

Strasser strasser tralala!

Suusje heeft net 3 dagen Birgerclinic achter de rug. Met haar strasservoetjes. En ze loopt als een Hafkievit!

Vanaf januari was ze af en aan kreupel linksvoor. In april zijn we begonnen met strasseren. Ergens in juli was ze weer ongeveer okee... en nu heeft ze 3 dagen elke dag half uurtje over de halfharde weg heen en terug gelopen naar het terrein, en daar grondwerk en rijden gedaan.... en ze loopt als een zonnetje!

Lang leve Strasser!!!!!!!!
    (Ik ben zo blij, was best bang dat ze toch weer kreupel zou worden!!)

May the horse be with you!

Re: Strasser strasser tralala!

super, super, super! Lang leve de natuurlijke voetjes.
    Hahaha, ik lyrisch met je mee. Raar hè dat we zo happy worden, van het welzijn van onze paardjes

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Super Karianne!!!! Echt fijn dat het zo goed gaat!
    Ik wilde alleen dat ik met je mee kon juichen, maar Atli loopt nog altijd véél te gevoelig op steentjes, en over asfalt kan hij alleen maar in stap...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Heerlijk!

Niks zo erg als je zorgen maken over de voeten van je Hafkievit!

NO feet, no horse!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat super!! Die Suus voelt zich dus weer helemaal toppie. Heerlijk hoor het had ook wel lang genoeg geduurd niewaar?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

O Wauw! En kan ze ook op ongelijke (harde) bodem lopen??? Fenna kan dat nog lang niet, die kan op gras, zand of (recht) asfalt. Maar als er dan ook maar een hard hobbeltje of steentje is.... Ach, ooit komt het goed met onze paardjes!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wat super! Heerlijk dat het nu de goede kant op gaat.
    Ik zit ook over strasser na te denken. Borus heeft nu vrij mooie hoeven en heeft geen problemen met asfalt of stenen dus daarom stel ik het steeds uit.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Wat super! Heerlijk dat het nu de goede kant op gaat.
    Ik zit ook over strasser na te denken. Borus heeft nu vrij mooie hoeven en heeft geen problemen met asfalt of stenen dus daarom stel ik het steeds uit.
    Hoe wordt Boris nu dan bekapt? En als je tevreden bent en hij loopt goed, waarom zou je het dan doen?
    Ik weet het niet hoor, het is niet kritisch bedoeld, maar ken je motieven niet...

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hij is tot nu toe nog maar 1 keer bekapt, door mn ex-instructie. Ik ben bang dat hij een dichtgegroeide zool heeft met amper hoef mechanisme. Hij heeft een korte toon, te lange hielen en vooral de zolen aan de voorhoeven zijn vrij plat. Ik denk ook niet dat hij hielland.
    Ik zal wel een keer foto's van zn hoeven plaatsen. Ik ben namelijk heel benieuwd wat de rest ervan vind.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

doen...jouw diagnose van de hoeven van boris klinkt net als de hoeven van Sjo en daar kon ook nog veel meer aan verbeterd worden. Daar had ie amper last van maar hij ging er stuk beter van lopen. Doen dus...Strasseren rulez !
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Hij is tot nu toe nog maar 1 keer bekapt, door mn ex-instructie. Ik ben bang dat hij een dichtgegroeide zool heeft met amper hoef mechanisme. Hij heeft een korte toon, te lange hielen en vooral de zolen aan de voorhoeven zijn vrij plat. Ik denk ook niet dat hij hielland.
    Ik zal wel een keer foto's van zn hoeven plaatsen. Ik ben namelijk heel benieuwd wat de rest ervan vind.
    Nou, dat klinkt inderdaad of er nog wel iets aan verbeterd kan worden...
    Foto's zijn lastig te beoordelen, maar ben nu wel benieuwd.
    Enne gewoon een keer een strasser of natuurlijk bekapper naar laten kijken en mening vragen, geeft ook al veel helderheid.

Actief Forumlid Fam's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik denk ook niet dat je aan de hand van alleen foto's iets zinnigs kunt zeggen. Beter iemand erbij halen die er verstand van heeft!
    Well-behaved women rarely make history

Dank voor jullie meejuichen!
    Suus loopt wel nog gevoelig op grotere steentjes op een harde ondergrond. Dat ze ineens dat voetje intrekt als het ware om er maar geen gewicht op te hoeven zetten. Maar dat schijnt normaal te zijn, als ze niet op dergelijke grond gehuisvest zijn danwel er regelmatig op lopen...

May the horse be with you!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    doen...jouw diagnose van de hoeven van boris k]/images/smilies/wink_smile.gif[/img]!
    Uh... Mag ik een kleine kanttekening plaatsen? Weet waar je aan begint! Ik ben Strasseraar en ik denk dat Strasser inderdaad het dichtst bij de waarheid zit met haar methode, maar realiseer je heel goed dat het veel van je vergt (m.n. de eerste paar maanden), emotioneel en fysiek. Als je het niet helemaal kunt opbrengen is het zinloos om op de Strasser-methode over te stappen (of het gaat rete-traag)...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Bladwijzers

Forum Rechten