Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: verbinding in de stroomvoorziening

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

verbinding in de stroomvoorziening

Hoi,
    Wellicht kunnen jullie me helpen.

Voor het omheiningsplan in de wei, hebben we gisteren een plan gemaakt. Het draad is oud en kapot en alles moet vervangen worden.
    Ik probeer het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen.

We hebben een rechthoek wat volledig omheind moet worden. Dat is geen probleem Daarbinnen gaan we werken met flexibele systemen. De wei wordt dan opgedeeld in vakken.
    Om de stroom door te laten lopen, moet het flexibele systeem ook aangesloten worden op het buitenste rechthoek.

Ik heb dus lopen zoeken naar een soort van T splitsingssystemen. Die bestaan niet. Er zijn wel plaatjes waar 3 poortgrepen in kunnen, dat komt al in de buurt. Ik heb t liefst een verbinding waarbij het lint in het buitenste rechthoek ononderbroken doorloopt. Dan wil ik een poortgreep vanuit het midden daarop hebben.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

En ik begrijp dat het lastig is om zo uit te leggen Maar de mensen die met stroomdraden werken, snappen dit volgens mij wel. Hoop ik

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re:verbinding in de stroomvoorziening

Wij hingen de poortgreep er gewoon los overheen. Als je denkt dat dat er te snel vanaf glijdt, dan kan je de metalen rechte hoek wat ombuigen. Het bleef bij ons goed hangen, ook omdat de draad al snel een paaltje had die de draad ook op zijn plek hield.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Wij hebben een weide in 3 stukken en in het midden staat een paal waar elke kant aan vastzit. Dan kun je een klein draadje gewoon rond de paal doen, van poortgreep naar poortgreep. Hoop dat je 't snapt Heb ook geen foto, want we halen het einde seizoen weer weg, dus ik moet het voor dit seizoen nog opbouwen.

Ik weet niet of er ook sprake is van een looppad rondom? PP-idee? Daar hebben we ondergronds een kabel ingegraven om de binnenste en buitenste omheining te verbinden, maar volgens mij is dat niet wat je bedoelt?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Moet het aansluitpunt verplaatsbaar zijn, of zit het op vaste plaatsen?

Met koord is het vrij simpel, daar kun je (zeer low-budget) een stevige koperdraad omheen draaien en een 'oogje' maken voor je poortgreep (zo heb ik dat ooit geknutseld). Met lint zou ik denken aan een plaatje met gat voor de poortgreep, die je bij de isolator vastschroeft. (dus waar je het lint aan de paal schroeft). Zoiets dus, met kleine aanpassing.

Als je bij dit ding de linkerkant van het metaal ombuigt naar voren en vervolgens je brede lint achterlangs laat lopen, heb je een mooi oogje om je poortgreep in te hangen. Dus niet gebruiken als verbinder, maar enkel als groot metalen oppervlak voor goede stroomdoorvoer.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ja, lastig
    Ik zou kiezen voor een gallager plaatje waarbij je de rechtdoorgaande draad aan 1 kant bevestigd en dan 2 poortgrepen in de gaatjes.
    Of een apparte isolator om de poortgreep te bevestigen aangezien de stroomkring niet door hoeft te lopen.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Moet het aansluitpunt verplaatsbaar zijn, of zit het op vaste plaatsen?

Met koord is het vrij simpel, daar kun je (zeer low-budget) een stevige koperdraad omheen draaien en een 'oogje' maken voor je poortgreep (zo heb ik dat ooit geknutseld). Met lint zou ik denken aan een plaatje met gat voor de poortgreep, die je bij de isolator vastschroeft. (dus waar je het lint aan de paal schroeft). Zoiets dus, met kleine aanpassing.

Als je bij dit ding de linkerkant van het metaal ombuigt naar voren en vervolgens je brede lint achterlangs laat lopen, heb je een mooi oogje om je poortgreep in te hangen. Dus niet gebruiken als verbinder, maar enkel als groot metalen oppervlak voor goede stroomdoorvoer.
    Wij hadden bedacht om deze te gebruiken, de draad van het vierkant erachterdoor te laten lopen en de poortgreep van de flexibele linten hierin te hangen. Maar we hadden ook bedacht om het jullie even te vragen, wellicht kan het ook anders nl.

We gaan voor 40 mm draad, is steviger en oogt rustiger. In het groen. Anders bruin. Geen wit iig.

De binnenvakken worden semiflexibel, dus als ik op de buitenpalen een aantal van deze plaatjes zet, heb ik er vrijheid in waar ik de tussenlintjes span.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wij hingen de poortgreep er gewoon los overheen. Als je denkt dat dat er te snel vanaf glijdt, dan kan je de metalen rechte hoek wat ombuigen. Het bleef bij ons goed hangen, ook omdat de draad al snel een paaltje had die de draad ook op zijn plek hield.
    Dat wil ik niet Het waait hier nogal.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dunya
    Wij hebben een weide in 3 stukken en in het midden staat een paal waar elke kant aan vastzit. Dan kun je een klein draadje gewoon rond de paal doen, van poortgreep naar poortgreep. Hoop dat je 't snapt Heb ook geen foto, want we halen het einde seizoen weer weg, dus ik moet het voor dit seizoen nog opbouwen.

Ik weet niet of er ook sprake is van een looppad rondom? PP-idee? Daar hebben we ondergronds een kabel ingegraven om de binnenste en buitenste omheining te verbinden, maar volgens mij is dat niet wat je bedoelt?
    Wikkelen om een paal heen wil ik niet. Ik wil dat het goed geleidt en zo is het toch kwetsbaar.

Ik heb geen track, bewust niet. Ik heb voldoende ruimte om ze te laten lopen. Mijn land is nat en niet geschikt om ze in de winter op te hebben. Ik heb de koffiewei en de onkruidwei al in de winter aan ze geschonken. Het idee van PP met een track is om ze beweging te geven. Dan moet er ookwel iets op de track te doen zijn ( eten of drinken) en dat betekent dat ik daar met mijn kruiwagen doorheen moet. Geen optie Of ik moet alles met schoon puin laten storten, dan zakken ze er niet in weg. De koffiewei en de onkruidweide zijn voorzien van puin, dus redelijk stevig.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Wel grappig trouwens, de oplossingen die we bedacht hadden, hebben jullie ook verzonnen.
    Ik vind het wel raar dat er niet gewoon een plaatje bestaan wat een soort T splitsing maakt.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Koffiewei? Waarom heet jouw wei koffiewei? Ga je daar altijd lekker met een bakkie koffie zitten, paardjes kijken?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Koffiewei? Waarom heet jouw wei koffiewei? Ga je daar altijd lekker met een bakkie koffie zitten, paardjes kijken?
    Yep,Heeft mijn mams ingevoerd.
    Tante Bé kwam vervolgens met een tafel en 4 stoelen. Dus de koffie wei.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hihi, dat is een goeie!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    In de 'vaste' wei hebben we staaldraad rondom, dat is helemaal ideaal. Alleen voor paarden wellicht niet handig wb veiligheid
    Op mijn "oude stal" ook staaldraad, vond dat eerst eng, maar later juist erg ideaal, want als ze erdoorheen gaan, houden ze er nooit één schrammetje aan over. Het koord geeft juist vaak érg lelijke draadwonden. Het is ook zo gefixt. Even om elkaar heendraaien en klaar weer.
    By the way...het flexibele systeem bínnen, wil je dat steeds van paal naar paal verplaatsen, of wil je daarin "vrij" zijn. Waar gaan jullie de buitenomheining van maken (bv. rond palen)? En wil je draad of lint of kies je voor planken? Bedenk me nu dat dat ook veel invloed kan hebben op de mogelijkheden om een flexibele binnenverdeling te maken.

Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008

wij hebben bij elk stuk dat mogelijk een doodlopende straat kan worden gezorgd dat de onder- en bovenlint ook zelf een circuit vormen door deze twee te verbinden bij de poort met dit:

de andere kanten van boven- en onderlint sluiten aan op de buitenrand, waar de stroom vandaan komt (hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk uitleg)

Het is wel even een investering, want dit doe je dus links en rechts van elke poort, maar het werkt wel en je hebt dus nooit stroomonderbreking, ook niet als je de poort aan het open doen bent...
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

Snap ik het goed dat je een soort van strookbegrazing wilt toepassen?
    Dus over de hele lengte steeds opschuiven?? Of steeds vakken open en dicht doen??

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten