Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

  1. #1
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    Als ik Shanna op de cirkel laat draven en ik hou haar van voren iets tegen met een handgebaar, (evt met een schouder/rugkromming erbij) buigt Shanna haar hals als een volleerd dressuurpaard. In galop doet ze dit ook heel erg.
    Ik vraag me al een tijdje af of deze houding enige gymnastische waarde heeft. Of ze hiermee haar rug ook beter gebruikt. Of dat het een (perongeluk?) aangeleert trucje is geworden.

    Ik heb het idee dat ze mijn lichaamstaal op deze manier intepreteert (ik doe het als het ware enigszins voor). Maar ondanks dat het er leuk uitziet, zou ik weleens willen weten of het wel verstandig is haar dit te vragen/te laten doen.
    Lang laag kan overigens ook hoor, en sterrenkijken is ook geen probleem . Ze zit niet vast op deze houding, maar laat hem vooral zien als ik het tempo omlaag breng, met mijn niet-leidende hand omhoog (volgens mij )

  2. #2
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    Kan je het misschien filmen. Dan is het makkelijker een beeld te vormen. Doorgaans kan je zeggen dat het gymnastisch niet heel veel toevoegt aangezien het niets zegt over het wel of niet recht zijn van Shanna. Het ziet er wel leuk uit en is natuurlijk altijd beter dan sterrenkijken. Wat interessant is, is om in dat stuk het binnenachterbeen dan ook nog onder te vragen.

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    Ja wat Margot zegt, hoofdhouding zegt niet alles over ruggebruik, hoewel het beter is dan omhoog kijken voor het paard, maar als je wilt dat het wel een gymnastiserende werking heeft dan zou je kunnen kijken of je haar daarnaast kunt uitnodigen om de achterbenen meer onder te zeten door dit zelf ook te doen. Je ziet hempfling dat ook altijd doen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    Gaat haar achterhand mee in die beweging/ Kun je zien of ze haar achterhand dan ook meer onderbrengt en buigt? Oftewel, remt ze a op de voor- of achterhand? Het kan een teken zijn dat e dat weldoet maar het hoeft niet. Bij Moon probeer ik dat te stimuleren door op zo'n moment ook mijn bekken iets te kantelen en ahw iets door mijn eigen 'achterhand' te zakken.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  5. #5
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    ow, het wordt me nu al te moeilijk.
    Weet je wat, ik neem van de week mijn camera wel mee. Dat helpt vast

  6. #6
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    Jaaaa, filmpje!
    En als je dan ook een stukje kunt filmen waarin ze haar hoofd niet op die manier draagt, kun je zelf ook kijken/vergelijken wat ze met de rest van haar lijf doet. En wij ook.

  7. #7
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.815

    Re:hoofdhouding bij cirkels (grondwerk)

    Heb je ooit nog een filmpje gemaakt Sandra?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •